Topics in Category: 997

emo
Bekeken: 149
Reacties: 5
Voorbeeld
Jorge's Profielfoto
Topic started 1 dag 17 uren ago door Jorge
Even een subjectief vraagje voor de eigenaars van de latere generaties Porsche: Ik heb nog nooit zelf met een P gereden die uitgerust is met een sport chrono pack. Ik vroeg me af of deze optie echt onontbeerlijk en niet te missen is op een P. :think: Gebruiken jullie de sport chrono vaak? Wat is...
Yellow Submarine's Profielfoto
Laatste bericht door Yellow Submarine 1 dag 1 uur ago
Ik heb het op de mijne met PDK. Zoals Gert zegt, de opschakeling gebeurt dan een flink pak brutaler. Als je op dat ogenblik full gass geeft, dan "springt" de wagen zelfs even vooruit, zo fors gaat het. Ik geloof niet dat dit deugd doet aan de mechaniek, dus ik gebruik dit eigenlijk haast nooit....
emo
Bekeken: 1346
Reacties: 7
Voorbeeld
dirk997's Profielfoto
Topic started 4 jaren 4 maanden ago door dirk997
Ik heb een 997 4S Cabrio uit 2007, nu 130.000km. Bij koude motor start hij altijd zonder problemen, zelfs na een paar weekjes 'vakantie'. Probleem is bij starten na bijvoorbeeld een tankbeurt, of even stoppen aan de winkel. Dan lijkt het alsof de startmotor onvoldoende stroom krijgt van de batterij...
Herman911's Profielfoto
Laatste bericht door Herman911 1 week 5 dagen ago
Vervanging al uitgevoerd en zo ja met welk resultaat ? Zit aan batterij nummer 5, de laatste is maar 4 maand oud, bij rijden valt eerst ABS dan PSM uit en dan melding 'check batteriegerate'. Motor gaat dan ook niet meer hoog in de toeren, vermoed veiligheidsbegrenzing. Alles al vaker laten doormeten...
emo
Bekeken: 111
Reacties: 1
Voorbeeld
TheFab's Profielfoto
Topic started 4 weken 12 uren ago door TheFab
Vraagje, een kennis van mij heeft een 997 4S, gsm is bluetooth gekoppeld aan de standaard PCM. Bij het bladeren zijn contacten zijn enkel de tel.nrs zichtbaar, maar niet de bijhorende naam. Iemand een oplossing of kan dit niet?
vandamme's Profielfoto
Laatste bericht door vandamme 3 weken 3 dagen ago
is dat met alle telefoons die ze koppelen zo, of slechts met die ene? kan gewoon rechten probleem zijn met die telefoon
emo
Bekeken: 3479
Reacties: 21
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Voorbeeld
Pascal4s's Profielfoto
Topic started 5 jaren 1 maand ago door Pascal4s
Misschien een domme vraag, maar zit er in de 997 geen oliepeilstok? Ik kan inderdaad het oliepeil controleren in het display, maar als ik ooit moet bijvullen is zo'n stok toch handiger... Ik heb eens vluchtig gekeken en niet gevonden... maar misschien kijk ik erover? :?
Yellow Submarine's Profielfoto
Laatste bericht door Yellow Submarine 3 weken 4 dagen ago
Meestal is het bij mij ook maar een 102°. Maar het durft wel schommelen. Wim, bij die Golf die ik eens reed een jaartje terug ben ik toch vrij zeker dat er een aparte olietemperatuurmeter (extra) was. Wat betreft de BMW: dit is de 420d van mijn halve dus ik heb het nagekeken daarnet: het symbool...
emo
Bekeken: 1506
Reacties: 51
  • Pagina:
  • 1
  • ...
  • 3
  • 4
  • 5
Voorbeeld
Cossie300's Profielfoto
Topic started 5 maanden 4 weken ago door Cossie300
Eindelijk ... Vandaag mijn grote droom waargemaakt . Deze morgen een mooie zwarte 997 Carrera 4S gaan bekijken samen met een bevriende garagist . Na een grondige inspectie en proefrit heb ik dan besloten de wagen aan te kopen . De wagen heeft een paar leuke opties waaronder het sportchronometer...
Cossie300's Profielfoto
Laatste bericht door Cossie300 1 maand 1 week ago
Dat zou de eerste 6 maanden geen probleem mogen zijn omdat ik alles goed gewaxt heb . We zullen zien of de theorie en de praktijk gaan overeenkomen . Fingers crossed ...
emo
Bekeken: 791
Reacties: 24
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Voorbeeld
wing's Profielfoto
Topic started 5 maanden 2 weken ago door wing
Ben op zoek naar een zwarte 19" concave velg voor mijn 997 c2, iemand een tip waar ik op het net eens kan gaan zoeken/kijken? Iedere tip is welkom... :up:
wing's Profielfoto
Laatste bericht door wing 3 maanden 1 week ago
Thx mannen :up: @ bladerunner, zal binnenkort nog eens wat fotoke's maken :up: :up:
emo
Bekeken: 537
Reacties: 12
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Voorbeeld
targa 84's Profielfoto
Topic started 3 maanden 3 weken ago door targa 84
Bij Carnewal volgende week een PSE laten plaatsen op mijn 997 mis het geluid van PSE wat op de 996 zat :up:
Flopke's Profielfoto
Laatste bericht door Flopke 3 maanden 1 week ago
:music: De max !
emo
Bekeken: 1668
Reacties: 34
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Voorbeeld
Bones's Profielfoto
Topic started 1 jaar 7 maanden ago door Bones
Vanmiddag heb ik even geprofiteerd van het droge weer om de Sport Classics op te bergen (voor de winter) en de Turbo Designs te monteren. Het was een beetje bricoleren om de krik er onder te krijgen, maar het resultaat mag er wel zijn....[image] Een klein probleempje. Op de Sport Classics staan achteraan...
Bones's Profielfoto
Laatste bericht door Bones 4 maanden 1 week ago
Hier mag een slotje op, ze zijn verkocht en opgehaald :first:
emo
Bekeken: 300
Reacties: 5
Voorbeeld
Dadio's Profielfoto
Topic started 5 maanden 6 dagen ago door Dadio
Recent de P binnengedaan voor lente check up. Werd later die dag gebeld om te melden dat er olie lekte uit de achterdempers (PASM). Daar had ik niets van gemerkt en de wagen was nog recent door de controle geraakt. Is dat een veel voorkomend probleem bij de 997 4s mk1? Heeft iemand daar ook reeds...
Dadio's Profielfoto
Laatste bericht door Dadio 4 maanden 4 weken ago
Nee nee, ik begrijp heel goed wat je bedoelt. Maar dat is het in geen geval. Ik rij daily met een automaat en mijn voet staat links vastgeroest. Tenzij dat zelf zonder op de koppeling te duwen reeds beperkt doorslipte. Ik vraag me dus af welke andere redenen er kunnen zijn. Bij porsche zei men dat...
emo
Bekeken: 558
Reacties: 17
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Voorbeeld
targa 84's Profielfoto
Topic started 5 maanden 4 weken ago door targa 84
[attachment] vanmiddag deze gekocht 4s meteor grey !!
Cossie300's Profielfoto
Laatste bericht door Cossie300 5 maanden 3 dagen ago
Chique , al een beetje kilometers mee gedraaid ? :driver:
emo
Bekeken: 558
Reacties: 12
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Voorbeeld
duc11's Profielfoto
Topic started 6 maanden 1 dag ago door duc11
Beste allemaal Na wikken en wegen mijn boxster in cayman look ingeruild op een 997 MK1 3.6 Akk verliep vlekkeloos. Wel wat dingetjes aangepakt , maar geen toeren in het rood, inspectie middels endoscopie liet fraaie wanden zien. Motor verder zeer fraai. Veel zaken waren al preventief vervangen, wat...
duc11's Profielfoto
Laatste bericht door duc11 5 maanden 3 weken ago
Beste allen Eerste kilometers zitten erop. Heerlijk! Groetjes John
emo
Bekeken: 268
Reacties: 3
Voorbeeld
brecht_c2s's Profielfoto
Topic started 6 maanden 1 week ago door brecht_c2s
Hallo allemaal, De batterij van mijn C2S 997.2 is versleten en moet vervangen worden. Kan de batterij zelf vervangen worden? Kunnen er problemen optreden als de wagen even zonder spanning staat? Ik denk dan aan het alarm, eventueel code van de radio die terug moet ingegeven worden? Alvast bedankt...
brecht_c2s's Profielfoto
Laatste bericht door brecht_c2s 6 maanden 1 week ago
De accu vervangen is gelukt! Hieronder de enige echte juist procedure voor een 997.2: Accu weghalen: 1) Min-kabel (zwart) 2) Plus-kabel (rood) 3) Opgepast dat deze kabels niet tegen elkaar komen! 4) Afvoerbuisje losmaken aan de zijkant van de accu (gewoon uittrekken) 5) Schroefje losdraien aan...
emo
Bekeken: 267
Reacties: 2
Voorbeeld
ortegastef's Profielfoto
Topic started 7 maanden 5 dagen ago door ortegastef
Beste Porsche-liefhebbers, Ik zoek of het mogelijk is de taal van navigatie/GPS te wijzigen - en zoja, hoe ?! Momenteel staat die ingesteld op Engelstalige damestem - wat perfect werkt - behalve bij het uitspreken van NL/FR straatnamen. Eerst is dit tamelijk hilarisch , maar als men effectief aan...
ortegastef's Profielfoto
Laatste bericht door ortegastef 6 maanden 3 weken ago
Super ! Gaan we volgend weekend eens uitproberen. ALvast bedankt voor de tip :respect2: Met vriendelijke groet, Ortega!
emo
Bekeken: 776
Reacties: 7
Voorbeeld
Dominique's Profielfoto
Topic started 9 maanden 2 weken ago door Dominique
Hallo iedereen, na de 964 C4, de 996TT en 1 jaar Porsche-loos, ben ik terug op zoek naar iets moois, meer bepaald een 997 Carrera (4)S mk1. Ik ben me bewust van de zwakheden van de motor (IMS/RMS/bore scoring). Sowieso zal ik een aankoopkeuring laten uitvoeren door een OPC, indien mogelijk zelfs...
Dominique's Profielfoto
Laatste bericht door Dominique 9 maanden 2 weken ago
thx, ook een erg duidelijke en goeie post... het blijft een gok natuurlijk, maar dat heb je met alle P's... zelfs bij de 996TTs en 997TTs mk1 met het oerdegelijke Mezger blok lees je soms op verkoopsites 'met nieuwe motor'... de 997 mk2 vormen een (weliswaar duurder) alternatief, maar ik ben geen...
emo
Bekeken: 1089
Reacties: 16
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Voorbeeld
peter993's Profielfoto
Topic started 10 maanden 2 weken ago door peter993
Weet er iemand of een 997 van 05/2008 al de smallere (tweede generatie) achterlichten kan hebben? Zo neen, vanaf welk bouwjaar hebben ze die wel?
Herman911's Profielfoto
Laatste bericht door Herman911 10 maanden 2 dagen ago
Bart BCC heeft 120 % gelijk idem Deepee : er circuleren veel te veel indianenverhalen. Probleem bij mij was geen IMS lager (hoewel dat vaker voorkomt) noch dunne cilinderwanden maar wat Deepee schrijft stommelings afgebroken nokje van aandrijving oliepomp. Motor is piccobello gereviseerd en scheurt...
emo
Bekeken: 443
Reacties: 6
Voorbeeld
wing's Profielfoto
Topic started 11 maanden 1 week ago door wing
Heb verschillende topics teruggevonden waar het probleem bij de microswitches van de deurhendels lag, maar daar ligt niet mijn probleem... :roll: De ramen gaan omhoog en omlaag zoals het hoort, het raam zakt zoals het hoort bij het openen van de deur een klein gedeelte (+/-10mm), zowel via de...
wing's Profielfoto
Laatste bericht door wing 11 maanden 1 week ago
vanmiddag even bij Dossogne geweest, hij heeft het raam mechanisch even afgeregeld en "thats it" ! meer was er niet aan de hand.... :up:
emo
Bekeken: 2584
Reacties: 39
Voorbeeld
stoffel9974s's Profielfoto
Topic started 3 jaren 4 maanden ago door stoffel9974s
Zijn er leden van de buurt rond meeuwen-gruitrode ? Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk
wing's Profielfoto
Laatste bericht door wing 11 maanden 1 week ago
no problem, call me.... :drink:
emo
Bekeken: 3238
Reacties: 45
Voorbeeld
tc65's Profielfoto
Topic started 3 jaren 11 maanden ago door tc65
Hallo, Ik vroeg mij af of er iemand ervaring heeft met een K&N luchtfilter (K&N 57-7000) Past zowel op 996 als 997 mk1. www.knfilters.com/search/product.aspx?prod=57-7000 Deze kost rond de 500€ en klinkt super als je onderstaand filmpje mag geloven. (wel een 996)...
wing's Profielfoto
Laatste bericht door wing 11 maanden 3 weken ago
quanta costa Monza .... :?: :?: :?: :?:
emo
Bekeken: 444
Reacties: 6
Voorbeeld
No substitute's Profielfoto
Topic started 1 jaar 3 weken ago door No substitute
Ik heb hier een nieuwe indoor car cover , zwart met Porsche logo liggen die ik niet gebruik. Zijn deze OEM gemaakt voor Porsche, Ferrari, enz... Heb deze 5 maanden geleden gekocht bij CARNEWAL, op hun site vind je de info voor 235 euro. Deze is op te halen in Gent voor de ronde som van 100 euro....
No substitute's Profielfoto
Laatste bericht door No substitute 1 jaar 3 weken ago
OT was op de afspraak vandaag, en heeft bij deze een zacht donsdeken voor zijn P om de winter goed door te komen... SOLD ! Deze topic kan dus gesloten worden @ moderator.
emo
Bekeken: 408
Reacties: 3
Voorbeeld
wing's Profielfoto
Topic started 1 jaar 3 weken ago door wing
Iemand hier enige ervaring mee ? :engeltje:
Bones's Profielfoto
Laatste bericht door Bones 1 jaar 3 weken ago
Wel super grappig, maar is dit echt? :shock: Het cabriodak van buitenaf openen/of sluiten zit er bij mij gewoon op (onderste knopje op de sleutel), maar ik weet niet of dit een optie was. Het is wel cool. Van je lichten al aan te doen en te laten knipperen e.d. zie ik niet echt het nut. Bij mij...

Tijd voor maken pagina: 0.123 seconden
  Onze Sponsors  
  • www.garagevanbeurden.be
  • www.ld-m.be
  • Bezoek onze sponsors ! Zij maken het forum mogelijk.