• Pagina:
  • 1
  • 2

Topics in Category: 912

emo
Bekeken: 3573
Reacties: 65
  • Pagina:
  • 1
  • ...
  • 4
  • 5
  • 6
Voorbeeld
stefx911's Profielfoto
Topic started 2 jaren 10 maanden ago door stefx911
Vorige week aangekomen. Weten we weeral wat te doen ;-) [image] [image]
Bert V.'s Profielfoto
Laatste bericht door Bert V. 4 maanden 1 week ago
:up: Geen probleem :popcorn:
emo
Bekeken: 1015
Reacties: 14
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Voorbeeld
stefx911's Profielfoto
Topic started 2 jaren 10 maanden ago door stefx911
In mijn elfjes zat de benzinetank steeds vast met 3 klemmen en bouten. Bij de 912 zie ik echter nergens een klem of bout die de benzinetank op zijn plaats houdt Zit die daar dan gewoon in gelijmd ofzo? Zou deze er willen uithalen zonder ze te beschadigen.
stefx911's Profielfoto
Laatste bericht door stefx911 7 maanden 4 weken ago
De originele kleur van deze 912, dus dan twijfel je toch niet hé ;-) Nog getwijfeld om het interieur in het rood te doen, maar zal toch in het origineel zwart blijven.... alhoewel er mogelijk wel pepitas in komen. Mijn 964 is ook Schieffer grau maar dan metallic, wat er dan toch helemaal anders...
emo
Bekeken: 479
Reacties: 2
Voorbeeld
-Glenn-'s Profielfoto
Topic started 1 jaar 11 maanden ago door -Glenn-
Kan iemand me met zekerheid zeggen welke schroefdraad er op de schakelpook zit van '65 tot '68 912/911? Thx Glenn
Ultravox's Profielfoto
Laatste bericht door Ultravox 1 jaar 11 maanden ago
Mijn 912 is een in '65 gebouwde en heeft schroefdraad op schakelpook. Deze is M15x1.5. De niet originle pook die erop gemonteerd was, was inderdaad zoals Wim zegt een met 'crush sleeve'. Maar er zitten verschillen tussen de bouwjaren...ik denk dat 67ers bijvoorbeeld geen of andere maat schroefdraad...
emo
Bekeken: 681
Reacties: 9
Voorbeeld
Kris013's Profielfoto
Topic started 2 jaren 1 week ago door Kris013
Hallo, Sinds een paar maanden ben ik op zoek naar een Porsche 912 in rijdende staat en technisch in orde. Beetje roest en lakschade is geen probleem. Vermits mijn kennis van deze wagens waarschijnlijk niet kan tippen aan de kennis van de meeste mensen op dit forum had ik graag jullie mening gehad...
Ultravox's Profielfoto
Laatste bericht door Ultravox 2 jaren 1 dag ago
Wagen lijkt me ook niet helemaal te kloppen om 66er te zijn. Althans niet meer origineel. Motor zou 1600cc moeten zijn, dwarse motorsteun de dunne versie, locatie typeplaatje niet naast 'smugglers box'? Mijn mening is beter wat meer geven voor een die toch de juiste motor ed. heeft. Zeker een...
emo
912
Bekeken: 685
Reacties: 6
Voorbeeld
Birk's Profielfoto
Topic started 2 jaren 3 weken ago door Birk
Ik kan een 912 uit 1966 kopen, maar er zit wel een motor van een 911T in. De auto blijkt nu over een geldige keuring in Engeland (MOT) te beschikken, maar kan ik problemen verwachten bij het importeren in België of keuren voor oldtimerplaten wegens deze andere motor?
dirk l's Profielfoto
Laatste bericht door dirk l 2 jaren 3 weken ago
Zo is dat, zonder meer. Enkel in '76 en in de USA 2.0 4 cyl. en 90 Pk. Was overigens niet vooruit te branden (pk/kg) dit in tegenstelling tot de eerste 912 die best aangenaam reed met de ex 356 1.6 90 Pk motor . Had aanzienlijk minder gewicht voort te sleuren .....
emo
Bekeken: 625
Reacties: 3
Voorbeeld
Harley49's Profielfoto
Topic started 2 jaren 3 maanden ago door Harley49
Ik krijg een geheel gerestaureerde prachtige originele Porsche 912 bouwjaar 1968 aangeboden. Heb er mogelijk intresse in. Wat mag deze ongeveer kosten. Vraagprijs vind ik minder belangrijk omdat ik eerst wil weten wat deze ongeveer waard zijn. Ik wil hem naast mijn 997 als hobby gaan gebruiken....
Harley49's Profielfoto
Laatste bericht door Harley49 2 jaren 3 maanden ago
Mannen bedankt voor de info. Ikmga wat meer gegevens opvragen om zodoende een beter beeld te krijgen wat hij waard is. Ik houd jullie op de hoogte.
emo
Bekeken: 521
Reacties: 6
Voorbeeld
Ibiz@ke's Profielfoto
Topic started 2 jaren 3 maanden ago door [email protected]
Et voila De 964 krijgt gezelschap...de dag van m'n 31ste zal ik niet snel vergeten! Porsche 912 1967 Afkomstig uit Cali (Black plate car) Was ooit Ivory wit met een rood interieur en zal dit gaanderweg ook terug gaan worden. Het word echter wel een projectje van lange adem... De eerste foto's van...
BC911's Profielfoto
Laatste bericht door BC911 2 jaren 3 maanden ago
Quote: Onder de zetel USA krantje gevonden van 18/8/2001 ] Zolang het onder de zetel is en niet in de dorpels ;-). Succes met het project!
emo
Bekeken: 619
Reacties: 3
Voorbeeld
stefx911's Profielfoto
Topic started 2 jaren 8 maanden ago door stefx911
Op zoek naar goede adressen voor 912 onderdelen. oa ook voor uitlaatonderdelen. Heb hetzelfde uitlaatsysteem als op deze foto, maar zie deze onderdelen enkel bij online shops voor de 356. kan dit? media.tumblr.com/tumblr_lzqu0dw8NU1r7dvw3.jpg
stefx911's Profielfoto
Laatste bericht door stefx911 2 jaren 8 maanden ago
Joma moet ik nog eens goed bekijken maar bij rosepasson enzo kom ik bij de 912 een heel ander uitlaatsysteem tegen dan dat er bij ons onderzit. Dit komt het dichts in de buurt en dat zijn volgens mij de warmtewisselaars van een 356?...
emo
Bekeken: 2226
Reacties: 32
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Voorbeeld
Wout_RS's Profielfoto
Topic started 2 jaren 9 maanden ago door Wout_RS
Hey, ik ben dus op zoek naar een eerste porsche (project). In m'n zoektocht ben ik op een 912 (1968) gestoot die is omgebouwd naar het G-model. De persoon die hem verkoopt heeft wel nog alle onderdelen om het exterieur terug te brengen naar het F-model. Enkel heb ik vragen ivm de 2.2T motor die...
T-911's Profielfoto
Laatste bericht door T-911 2 jaren 8 maanden ago
jup.. geen oldtimer, dan moet je aan de gewone tuning-wetgeving voldoen en overal een EU-certificaatje bijhebben of je rijdt er niet mee rond..
emo
Bekeken: 2820
Reacties: 26
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Voorbeeld
Liz's Profielfoto
Topic started 2 jaren 10 maanden ago door Liz
Hello hello! Ik heb jaren gedroomd de eigenaar te kunnen worden van een ongelofelijk mooie 912 en sinds kort is deze waarheid geworden! :relaxman: Porsche gearriveerd maar nu dus op zoek naar iemand in de provincie antwerpen waar hij in goede handen kan worden onderhouden en aan gesleuteld...
WES-RS's Profielfoto
Laatste bericht door WES-RS 2 jaren 10 maanden ago
Ferm marchandise! En dan heb ik het niet alleen over de 356. :coolness:
emo
Bekeken: 2050
Reacties: 5
Voorbeeld
zjoevi's Profielfoto
Topic started 7 jaren 7 maanden ago door zjoevi
Wie weet raad ! Ik heb op mijn 912 als kleurcode burgundy red maar nu ik toch bezig ben met restaureren wou ik weten of er iemand op dit forum ook met zo een kleurtje rondrijdt? Ik twijfel of ik terug dit kleur zo nemen ... Als ik zo hier en daar lees heeft dit ook te maken later voor de "waarde"...
911cabriog50's Profielfoto
Laatste bericht door 911cabriog50 2 jaren 10 maanden ago
aan het aantal posts van zjoevi te zien... :sleep:
emo
Bekeken: 806
Reacties: 4
Voorbeeld
Robin's Profielfoto
Topic started 3 jaren 7 maanden ago door Robin
Ik heb vandaag mijn eerste ritje met de 912 erop zitten aangezien ik naar de keuring ben geweest. Ik moet toegeven, het was even wennen! Voornamelijk het beperkte zicht is even aanpassen voor mij. Enkel een linkerspiegeltje waar je ook niet al te veel in ziet. Tijdens het rijden ondervond ik wel...
Robin's Profielfoto
Laatste bericht door Robin 3 jaren 7 maanden ago
Quote: tanken zou ik toch ron98 nemen voor zo'n oudje. ikzelf voeg soms nog een loodvervanger toe. Ik had er geen idee van wat het beste is maar na wat googlen heb ik deze info maar gevolgd:...
emo
Bekeken: 1434
Reacties: 14
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Voorbeeld
taaf's Profielfoto
Topic started 3 jaren 9 maanden ago door taaf
Heeft er soms iemand een schema elektrisch van de elektrische ruiten vooraan , betreft Porsche 912 e bwj 76 Ik denk dat dit hetzelfde is van een 911 Motor werkt deze heb ik getest Greetz
cabrio wim's Profielfoto
Laatste bericht door cabrio wim 3 jaren 8 maanden ago
Mooi dat het opgelost is, doen we er gelijk een *slotje op.
emo
Bekeken: 1197
Reacties: 5
Voorbeeld
taaf's Profielfoto
Topic started 3 jaren 9 maanden ago door taaf
Beste, Graag had ik een inlichting gehad betreft een kleur van een Porsche 912 e bwj 76 , oldtimer Het betreft code 514-9-3 dit zou een kleur zijn special wisch metallic champagne beigegrou , dit heb ik terug gevonden , ik heb deze nummer doorgegeven aan autolak sikkens en deze zeggen me dat...
Mcklusky's Profielfoto
Laatste bericht door Mcklusky 3 jaren 9 maanden ago
Zoals Mush net al aanhaalde, volg de regels mensen ! Ik heb het bericht bij deze verplaatst...
emo
Bekeken: 918
Voorbeeld
Hellraiser's Profielfoto
Topic started 4 jaren 1 week ago door Hellraiser
Hoi, om de Mush z'n 912ke terug aan de gang te krijgen zijn we op zoek naar een tap M28 x 1,5 die we even mogen gebruiken. (eerste windingen schroefdraad krukas zijn beschadigd) een nieuwe kost +-250€, maar als dit niet werkt zijn dit nutteloze kosten geweest. Alvast bedankt! Groetjes, Johan
janullrieg's Profielfoto
Laatste bericht door janullrieg 4 jaren 1 week ago
online bij Amazon, niet zo duur [attachment]
emo
Bekeken: 1529
Reacties: 8
Voorbeeld
taaf's Profielfoto
Topic started 4 jaren 3 weken ago door taaf
Hallo, Heeft er soms iemand in PDF een werkplaatshandboek afstelling motor, kleppen regelen, onstekingstijdstip afstellen enz... De gegevens 912 e Iemand ervaring met het ombouwen van injectie naar weber carburatoren betreft de motor 912e , deze zou beter af te stellen zijn?
bladerunner's Profielfoto
Laatste bericht door bladerunner 4 jaren 3 weken ago
Heb je dan een 912 gekocht ipv een 911 waar je naar op zoek was?
emo
Bekeken: 799
Voorbeeld
gilles s's Profielfoto
Topic started 4 jaren 2 maanden ago door gilles s
Beste leden, Ik ben bezig met een restauratie van een 912 van 1967 (bordeaux). Mijn vraag is nu of jullie soms weten in welk kleur de motorruimte, kofferruimte en zitruimte moeten zijn? Bij de ene is het zwart bij de andere het kleur zoals de buitenkant? Alvast dank. Groeten Gilles
gilles s's Profielfoto
Laatste bericht door gilles s 4 jaren 2 maanden ago
Weet er soms iemand de kleurencode van het dashboard en of dit het zelfde kleur is als de motorruimte? Alvast dank. Mvg
emo
Bekeken: 4423
Reacties: 36
Voorbeeld
SBrond's Profielfoto
Topic started 4 jaren 11 maanden ago door SBrond
Beste, Ik heb in Nederland mijn droomauto gevonden. Het gaat om een porsche 912 Targa van 1969. Hij is ook betaalbaar mede dat er geen originele motor inzit. Er zit namelijk een 2.0liter van een 914 in. Wel is deze volledig gereviseerd! Wat zouden jullie geven aan deze auto? Hij is perfect in orde...
stefx911's Profielfoto
Laatste bericht door stefx911 4 jaren 4 maanden ago
Gisteren eens bij Stolze langs geweest. die Targa stond er nog steeds. Maar dat die een APK heeft betwijfel ik ten zeerste! Alle porsches die ik daar gezien he zijn SERIEUZE restauratieprojecten. dewelke omschreven staan als perfect hebben minstens nieuwe bodem nodig,nog maar te zwijgen van de rest....
emo
Bekeken: 2893
Reacties: 10
Voorbeeld
SBrond's Profielfoto
Topic started 4 jaren 9 maanden ago door SBrond
Dit zou een 912E 1976 moeten zijn... lijkt me niet te kloppen ? dankjewel !!
Funny's Profielfoto
Laatste bericht door Funny 4 jaren 9 maanden ago
Opnieuw iets nieuws geleerd .
emo
Bekeken: 2687
Voorbeeld
SBrond's Profielfoto
Topic started 4 jaren 9 maanden ago door SBrond
Hallo iedereen !! ik had een paar vraagjes en vraag jullie mening ? foto 1 wat is die elastiek/ witte bar die van weerskanten vertrekt ? kan er mij iemand dit vertellen ? foto 2 wat is er aan de hand met het interieur, klopt toch voor geen meter ?? Alvast bedankt voor jullie ervaring / advies !!...
cabrio wim's Profielfoto
Laatste bericht door cabrio wim 4 jaren 9 maanden ago
Veerpootburg is selfmade constructie, en zal waarschijnlijk geplaatst zijn omdat de auto niet meer stabiel was, dus kan duiden op rot support vooraan. Dashboard is inderdaad een cover, en de rest ontbreekt of is niet origineel.
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Tijd voor maken pagina: 0.105 seconden
  Onze Sponsors  
  • www.garagevanbeurden.be
  • www.ld-m.be
  • Bezoek onze sponsors ! Zij maken het forum mogelijk.