Porsche brengt de 911 Carrera S opnieuw op de markt. Binnen de Carrera-modellijn dicht hij de kloof tussen de 911 Carrera en de nog meer prestatiegerichte 911 Carrera GTS T-Hybrid. De aandrijflijn is aanzienlijk verbeterd en bereikt nu prestatieniveaus die voorheen waren voorbehouden aan de 911 Carrera GTS van de vorige generatie. Bovendien maken een uitgebreidere lijst met standaarduitrusting en aanzienlijk toegenomen personalisatiemogelijkheden ten opzichte van de 911 Carrera hem tot een aantrekkelijk nieuw lid van de Carrera-modelfamilie. De sportwagen is verkrijgbaar in de uitvoeringen Coupé en Cabriolet.
De iconische 3,0-liter twin-turbo zescilinder boxermotor is fundamenteel geüpgraded voor gebruik in de nieuwe 911 Carrera S. Het resultaat is een aanzienlijke toename van het vermogen met een gelijktijdige vermindering van de emissies. Het vermogen van 353 kW (480 PS), met 530 Nm koppel, vertegenwoordigt een toename van 22 kW (30 PS) ten opzichte van zijn voorganger. Om deze verhoogde prestaties en efficiëntie te bereiken, heeft Porsche onder andere nieuwe turboladers gemonteerd en de koeling van de inlaatlucht uitgebreid geoptimaliseerd. De nieuwe sportwagen is nu gebaseerd op het ontwerp van de 911 Turbo-modellen van de vorige generatie. De Carrera S Coupé accelereert van nul naar 100 km/u in 3,3 seconden en bereikt een topsnelheid van 308 km/u. Een achttraps Porsche-transmissie met dubbele koppeling (PDK) brengt het vermogen over op de wielen.
Porsche heeft de standaarduitrusting van de Carrera S aanzienlijk verbeterd, waaronder de gestapelde bandenmontage met 20/21-inch Carrera S-wielen, een sportuitlaatsysteem met uitlaatpijpen in zilver en Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+) – dat niet beschikbaar is in de Carrera. Het nieuwe remsysteem zorgt voor een aanzienlijke upgrade op het gebied van rijdynamiek. Het systeem, bekend van de 911 Carrera GTS en standaard geleverd met rode remklauwen en schijven van 408 millimeter voor en 380 millimeter achter, zorgt voor uitstekende vertragingen.
Er zijn nog meer prestatieverbeterende opties beschikbaar. Op verzoek biedt Porsche het op het circuit beproefde Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB)-systeem en het PASM-sportonderstel, dat een 10 millimeter lagere rijhoogte heeft in combinatie met achterwielbesturing. De demperhydraulica is geoptimaliseerd ten opzichte van het vorige model, wat zorgt voor een nog verder verbeterde rijeigenschappen met verhoogde precisie en verfijnde responsiviteit. De besturing is, in combinatie met achterasbesturing, directer en de kinematica van de vooras is aangepast. Dit zorgt voor een nog wendbaarder en directer rijgedrag en verhoogt tegelijkertijd de stabiliteit bij hoge snelheden aanzienlijk.
De hoge kwaliteits- en exclusiviteitsnormen van de Carrera S zijn ook in de auto duidelijk zichtbaar. Standaard is hij voorzien van een lederpakket in zwart. Stoelen, hoofdsteunen, dashboard, deurpanelen en het optionele achterbanksysteem in de Coupé zijn bekleed met glad afgewerkt leder. Net als bij de andere Carrera-modellen zijn de neerklapbare achterbanken zonder meerprijs leverbaar als alternatief voor de standaard tweezitsindeling. De Cabriolet is voorzien van een achterbanksysteem.
Een optie met nog uitgebreider gebruik van leder is ook leverbaar, dat grote delen van het interieur bedekt – waaronder het dashboardkastje, de zijpanelen en de zitting. Op verzoek voegt Porsche contrasterende stiksels toe in Crayon. De Carrera S profiteert overal van de verbeterde standaarduitrusting die in de hele modelserie te vinden is. Dit omvat elementen zoals Matrix LED-koplampen en een draadloze smartphone-oplader. Opties zijn onder meer een liftsysteem voor de vooras, de innovatieve HD-Matrix LED-koplampen en het Sport Chrono-pakket met de Porsche Track Precision-app, die ideaal is voor circuitdagen.
De nieuwe 911 Carrera S is nu leverbaar als Coupé of Cabriolet met achterwielaandrijving.