Haven template

Menu
  • Home
  • PFB Book
  • Evenementen
  • Magazine
  • Forum
  • Aanmelden

Haven template

  • Home
  • PFB Book
  • Evenementen
  • Magazine
  • Forum
  • Aanmelden
  • Overzicht
  • Recente Topics
  • Zoeken
  • Overzicht
  • Recente Topics
  • Zoeken
  • Inloggen

    Wachtwoord vergeten?
    Gebruikersnaam vergeten?
    een account aanmaken

  • Inloggen

    Wachtwoord vergeten?
    Gebruikersnaam vergeten?
    een account aanmaken

  1. Forum
  2. Porscheforum Technisch
  3. Watergekoelde Porsches
  4. 968
  5. Vraagske : De 968 Martini CS verkopen AS IS of terug meer origineel zetten?

Vraagske : De 968 Martini CS verkopen AS IS of terug meer origineel zetten?

  • Start
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • Volgende
  • Einde
  • 1
  • 2
  • DST
  • DST's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • ***
Minder Lees meer
  • Berichten: 2848
5 jaren 5 maanden geleden #245589 door DST
Vraagske : De 968 Martini CS verkopen AS IS of terug meer origineel zetten? werd gestart door DST
Binnenkort blaast de Purperen Hoogheid 968 zijn 25 kaarsjes uit en kan de zwarte 968 CS in feite weg.
Nu twijfel ik om de wagen zo te verkopen of hem terug (meer) origineel te zetten.

Misschien eerst nog eens efkes de wagen wat kaderen. Het betreft hier een echte CS van MY93 (eerste CS jaar).
Dus de uitgeklede lichtere versie, in dit geval met een 3-tal opties: LSD (M220), alsook Centrale vergrendeling & airco. De grapjassen welke nu beginnen te zagen over een Airco op ne CS, yep inderdaad. Gelukkig maar zou ik zeggen want in zo’n zwarte is het anders bakken in de zomer hoor.

Na aankoop heb ik begin 2013 bij OPC Geel (nu Paal) binnengebracht om hem helemaal na te lopen. Een kleine 11.000 euro verder stond de auto mechanisch helemaal top en had ie ook een volledig nieuw M030 onderstel gekregen. Geperforeerde schijven had ie al, dus tezamen met het LSD is het M030 pakket zga volledig.

FF wat M030 weetjes:
1. De kenners weten het waarschijnlijk al wel maar zelfs de CS werd niet standaard geleverd met het M030 onderstel, het is vandaag de dag wel een veel gevraagde specificatie. Na plaatsing wordt dus zeer regelmatig gedaan.
2. Bijkomend, en dit is niet echt geweten, is dat de levensduur van de M030 ophanging ‘slechts’ een 120.000-130.000kms is. Dus als je er eentje zoekt, altijd handig om ff te vragen of de M030 al eens vervangen werd of niet. Anders ga je misschien wat later voor onaangename verrassingen komen te staan
3. Probleem is nu dat de stukken voor het (968) M030 onderstel ondertussen (zeer) moeilijk te verkrijgen en zelfs in Porsche termen al stevig aan de prijs (in 2013 zat ik qua kosten incl. werkuren al vlug boven de 6.000 euro, rekening houden met de gemiddelde prijsontwikkeling van de OEM onderdelen zal het kostenplaatje vandaag dus zeker niet minder zijn).
4. Waarom werden er toentertijd zo weinig met M030 verkocht? Tja onderstel is berucht om zijn ‘hardheid’, pas later bij gebruik werd het populair door zijn precisie. Dus ja, het is een stevig ophanging, maar met de juiste stoelen (bv. Sparco’s) valt het allemaal wel mee. Ik heb al (bochtige!) tripjes gedaan van 500-600km per dag en dat gaat perfect. Meer nog ik stap dikwijls nog als de meest frisse van de hoop uit de wagen.


Ok, back on topic.
Er zat toen ik de wagen kocht een Heicko rolbar in, een alcantara sportstuur (top!) en de – naar mijn ervaring - beter zittende Sparco kuipjes. O ja, en een Alpine radio met USB / iPod connectie voor zover relevant.
De wagen was semi-klaar gezet voor circuit maar zou slechts 1 of 2 maal circuit gedaan (club days) hebben alvorens een van de vorige eigenaars hem verder verkocht. Trouwens de 3 vorige eigenaars waren kennissen van elkaar; meer bepaald gepensioneerde - I kid you not - leden van een WOII restauratie clubje. De vorige eigenaar had trouwens een indrukwekkende verzameling trucks, jeeps & moto’s allemaal in nieuwstaat (of beter). Lap, ik wijk weeral af.

Al deze upgrades zitten er vandaag ook nog op/in, ondertussen zelfs aangevuld met het Martini-stripes-probeersel (professioneel gedaan door B&C Design). Gezien de (TACB) ritjes regelmatig baantjes aandoen welke voornamelijk gefrequenteerd worden door tractors (ik bedoel deze keer niet de Cayennes & Macans, maar echte) – lees steenslag gegarandeerd - was het wat te gek om de wagen te laten spuiten.

Zoals gezegd, deze 968 is technisch volledig in orde gezet door OPC Geel en is als driver in mijn ogen dan ook perfect zoals ie is. Zeker omdat ik zelf de Martini look wel smaak. Nog ff een foto naast de LMC 2014 prijswinnaar :mrgreen:







Maar aangezien tegenwoordig iedereen zijn 20+ jaar oude Porsche blijkbaar in 'nieuwe/originele' staat wil (om dan in zijn garage te laat staan, zeker?) zou ik hem eventueel terug in (quasi) originele staat willen brengen. Zeker ook omdat de originele CS-jes, in goede staat, ondertussen al zot geld gaan.

Met ‘origineel’ zetten bedoel ik dus de Sparco’s vervangen door Recaro’s (zullen dan wel nieuwe Pole Positions worden, want de originele zijn onvindbaar / onbetaalbaar; maar de meeste mensen zien wat ze wille zien blijkbaar). CS stuurtje er terug in (ook niet evident om een oud exemplaar te vinden want de nieuwe CS stuurtjes hebben een andere ‘grain’), Martini stickers verwijderen en opnieuw laten lakken, waarbij dan ook wat rubbers vervangen moeten worden (de traditionele krimp). Eventueel als het echt moet dan ook nog de zwarte CUP II’s vervangen door zilveren CUP I’s.

Ik twijfel echter nog omdat ie nooit top dollar zal gaan want historiek is niet volledig (geen boekje wel een map vol facturen over de laatste 17 jaar ), en zoals gezegd de nieuwe Recaro's (voor zover ze het merken) en het feit dat de M030 ophanging - hoewel in betere staat want weinig kms – staat niet op de originele optie lijst.
Bijkomend zal de wagen er ook geen meter beter door rijden (kan ook moeilijk :driver: ), het enige verschil zal zijn dat hij cosmetisch net zo in topstaat zal zijn dan mechanisch en dus een andere, hopelijk breder koperspubliek zal aantrekken.

Kostprijs schat ik ergens tussen de 6-8k (wagen is roest & schade vrij - ok extra spoiler lip moet er dan toch af) wat dan bij de vraagprijs zal bijgeteld worden.

Ik pols nu al ff want hem terug quasi origineel zetten zal waarschijnlijk een maand of 2-3 duren. Maw ik moet er nu ongeveer aan beginnen.

Dus vraag voor de kenners hier op het forum: AS IS laten of terug meer origineel zetten?

 

Current TA's: 968 CS / 968 Cabrio / 944 Turbo Cabrio / 928 GTS
Current 11kes: 964 C4
Current hairdressers: 987 Spyder Wit
Current hairdryers: Taycan 4S

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Inco1
  • Inco1's Profielfoto
  • Offline
  • Moderator
  • Moderator
Minder Lees meer
  • Berichten: 3079
5 jaren 5 maanden geleden #245590 door Inco1
Beantwoord door Inco1 in topic Vraagske : De 968 Martini CS verkopen AS IS of terug meer origineel zetten?
:coolness: Dit lijkt al verdacht veel op een verkoopspraatje.... :sleep:
Ik ben gene kenner en daarom zeg ik: "AFBLIJVEN" Laat hem zoals hij is. :salut:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • cabrio wim
  • cabrio wim's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Donator
  • Platinum Donator
Minder Lees meer
  • Berichten: 8908
5 jaren 5 maanden geleden #245593 door cabrio wim
Beantwoord door cabrio wim in topic Vraagske : De 968 Martini CS verkopen AS IS of terug meer origineel zetten?
Ik zou hem zo laten, er zijn er altijd die naar zo iets op zoek zijn en er voor betalen. :idea:

Gewoon op verschillende verkoopsite zetten en internet zijn werk laten doen.
En wie weet gaat die net als mijn Karmann naar het buitenland (Zwitserland)
Loopt echt gek de laatste tijd, want kreeg van Italië al een aanvraag voor de 348, en dit gewoon via de site.
Nooit geweten dat dit met auto's zo'n vlucht zou nemen. :oops:

Porsche = luchtgekoeld.

Ex 3.2 coupe rood 1983 - Ex 3.2 cabrio groen1984 - Ex 3.2 cabrio grijs 1986 -
Ex VW/Porsche Karmann Ghia cabrio 1967 -
Nu Ferrari 348 TS - Porsche 944 type1 1983 en RangeRover Sport Supercharged.

Info@ccr-vanleuven.nl
www.ccr-vanleuven.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • DeePee
  • DeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Donator
  • Platinum Donator
  • SLOW where it matters & FAST where it counts
Minder Lees meer
  • Berichten: 15198
5 jaren 5 maanden geleden #245602 door DeePee
Beantwoord door DeePee in topic Vraagske : De 968 Martini CS verkopen AS IS of terug meer origineel zetten?
mijn idee (voorwathetwaardis) cosmetisch aanpassen ja, technisch terugzetten neen:
sportonderstel met factuur van OPC is een meerwaarde, dus laten zitten
martini striping verwijderen en op de flanken "club sport" stickers aanbrengen
sparco stoelen er uit en recaro's er in
zwarte cupII velgen laten zitten
Heigo rolkooi terug monteren
CS stuurtje zoeken en plaatsen

en deze cosmetics aanpakken zal geen 2-3 maanden in beslag nemen :salut:

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • larsy
  • larsy's Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Minder Lees meer
  • Berichten: 344
5 jaren 5 maanden geleden - 5 jaren 5 maanden geleden #245643 door larsy
Beantwoord door larsy in topic Vraagske : De 968 Martini CS verkopen AS IS of terug meer origineel zetten?
Alles dus wat deepee hier boven al zo wat heeft gezegd zou ik ook doen . :D
Laatst bewerkt 5 jaren 5 maanden geleden door larsy.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • DST
  • DST's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • ***
Minder Lees meer
  • Berichten: 2848
5 jaren 5 maanden geleden #245646 door DST
Beantwoord door DST in topic Vraagske : De 968 Martini CS verkopen AS IS of terug meer origineel zetten?
De wrap verbergt wel heel wat steenslag (wagen is grotensdeels in eerste lak), maw wrap verwijderen is tevens wagen spuiten. :wink:

Het is geen rolkooi enkel een rollbar.

Soit, ondertussen 2-2 :popcorn:

Current TA's: 968 CS / 968 Cabrio / 944 Turbo Cabrio / 928 GTS
Current 11kes: 964 C4
Current hairdressers: 987 Spyder Wit
Current hairdryers: Taycan 4S

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Rufie
  • Rufie's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Minder Lees meer
  • Berichten: 2260
5 jaren 5 maanden geleden #245649 door Rufie
Beantwoord door Rufie in topic Vraagske : De 968 Martini CS verkopen AS IS of terug meer origineel zetten?
Kosten tegen de baten afwegen zeker ?
Die Martini is leuk, maar zou er van mij afgaan.
Steenslag ok, maar originele lak is ook iets waard.
Stickers CS opzij vind ik ook wel goed idee.
Geen idee of je met die rolbar door de keuring geraakt.

Op interclassics stond een gewone CS te koop met M030 onderstel.
Om te vergelijken : classicsfarm.nl/inventory/porsche-968-coupe-94-red/
Ik geloof dat de vraagprijs 38k was.

Everything is Porschable !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • DST
  • DST's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • ***
Minder Lees meer
  • Berichten: 2848
5 jaren 5 maanden geleden - 5 jaren 5 maanden geleden #245651 door DST
Beantwoord door DST in topic Vraagske : De 968 Martini CS verkopen AS IS of terug meer origineel zetten?
Rolbar geen enkel probleem, nooit iets overgezegd zelfs ( heb wel certificaat en wagen is gekeurd als alleenstaangeval in 2013 )
Rolkooi mag niet, hoewel in de sc stond een kooi, geen probleem gegeven ( dat was dan weer een oldtimer )

Current TA's: 968 CS / 968 Cabrio / 944 Turbo Cabrio / 928 GTS
Current 11kes: 964 C4
Current hairdressers: 987 Spyder Wit
Current hairdryers: Taycan 4S
Laatst bewerkt 5 jaren 5 maanden geleden door DST.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • bccars
  • bccars's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Minder Lees meer
  • Berichten: 2826
5 jaren 5 maanden geleden #245758 door bccars
Beantwoord door bccars in topic Vraagske : De 968 Martini CS verkopen AS IS of terug meer origineel zetten?
Radio eruit. Sleepogen vanvoor en vanachter. TOW stickers erbij. Klaar !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • DST
  • DST's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • ***
Minder Lees meer
  • Berichten: 2848
5 jaren 5 maanden geleden - 5 jaren 5 maanden geleden #245759 door DST
Beantwoord door DST in topic Vraagske : De 968 Martini CS verkopen AS IS of terug meer origineel zetten?
:mrgreen:

Moet ik u een prijske maken :popcorn:

Current TA's: 968 CS / 968 Cabrio / 944 Turbo Cabrio / 928 GTS
Current 11kes: 964 C4
Current hairdressers: 987 Spyder Wit
Current hairdryers: Taycan 4S
Laatst bewerkt 5 jaren 5 maanden geleden door DST.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Vincent_991
  • Vincent_991's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Next dreaming car : Italiaanse stier (lambo)
Minder Lees meer
  • Berichten: 258
5 jaren 5 maanden geleden #245761 door Vincent_991
Beantwoord door Vincent_991 in topic Vraagske : De 968 Martini CS verkopen AS IS of terug meer origineel zetten?
Mijn mening : volledig origineel zetten en dan als investering te koop aanbieden. Zeker dat factuur van OPC Geel (Verellen) zal de waarde doen stijgen of toch een meerwaarde bij verkoop geven. Vandaag de dag is het echt niet meer normaal. Als ik hoor dat er mensen maandelijks op het vliegtuig zitten om wagens nog maar te gaan bekijken. Vorige week nog gehoord : even vliegtuig naar Portugal om naar een 928 GTS te gaan kijken. 's Morgens in Zaventem opgestegen en 's avonds terug gekomen. Welgeteld 5 minuten bij de wagen gestaan en niet goed genoeg gevonden om als investering te dienen. Reden : er ontbrak 1 stempel in de OHB en alle kopijen van facturen waren er niet bij. Een kennis is zelfs naar Hamburg gevlogen en heeft daar op enkele minuten tijd een vrij exclusieve sportwagen gekocht. Enkele uren later al terug thuis, direct volledige bedrag overgeschreven en twee weken later werd de wagen op een trailer voor zijn deur afgeleverd. En ondertussen staat de wagen onder een doek, heeft nog geen meter gereden en zou deze al snel 5000 tot 10000 euro meer gaan. Dus de prijzen blijven maar stijgen en stijgen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • bccars
  • bccars's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Minder Lees meer
  • Berichten: 2826
5 jaren 5 maanden geleden #245764 door bccars
Beantwoord door bccars in topic Vraagske : De 968 Martini CS verkopen AS IS of terug meer origineel zetten?
Hoe lang duurt een rondje Spa in die 968 CS ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Start
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • Volgende
  • Einde
  • 1
  • 2
Moderators: Mcklusky, Inco1, zuff.driver, hioctane102
  1. Forum
  2. Porscheforum Technisch
  3. Watergekoelde Porsches
  4. 968
  5. Vraagske : De 968 Martini CS verkopen AS IS of terug meer origineel zetten?
Tijd voor maken pagina: 0.153 seconden
Gemaakt door Kunena

Informatie

  • Gebruiksvoorwaarden
  • Privacy

Help & support

  • Gebruiksvoorwaarden
  • Privacy

Donatie


of via overschrijving
BE07 9731 4924 7466

© 2022 Porscheforum Belgie


www.porscheforum.be is geheel onafhankelijk van Dr. Ing. h.c.F. Porsche AG en al de Officiële Porsche Centra, Dealers en Importeurs.


Om u de best mogelijke website toegang te bieden, maakt deze site gebruik van cookies. Delete cookies

Om u de best mogelijke website toegang te bieden, maakt deze site gebruik van cookies.

Door gebruik te maken van deze website of door op 'akkoord' te klikken, stem je in met het gebruik van cookies op deze website. Meer informatie

Akkoord

Informatie over cookies

Cookies zijn korte rapporten die via uw browser worden verzonden en opgeslagen op de harde schijf van de computer van de gebruiker wanneer deze verbinding maakt met een web. Cookies kunnen worden gebruikt om gebruikersgegevens te verzamelen en op te slaan terwijl ze verbonden zijn om u de gevraagde services te bieden. Cookies worden gebruikt indien de website de neiging heeft deze niet te bewaren. Cookies kunnen van de website of van derde zijn.

Er zijn verschillende soorten cookies:

  • Technische cookies die gebruikersnavigatie vergemakkelijken en het gebruik van de verschillende opties of diensten die door het internet worden aangeboden. Om de sessie te identificeren, toegang tot bepaalde gebieden mogelijk te maken, bestellingen, aankopen, het invullen van formulieren, registratie, beveiliging, faciliterende functionaliteiten (video's, sociale netwerken, enz..).
  • Maatwerk cookies waarmee gebruikers toegang hebben tot diensten op basis van hun voorkeuren (taal, browser, configuratie, enz ...).
  • Analytische cookies die anonieme analyse van het gedrag van website gebruikers mogelijk maken en waarmee gebruikersactiviteit kan worden gemeten en navigatieprofielen kunnen worden ontwikkeld om de websites te verbeteren.

Dus wanneer u onze website bezoekt, in overeenstemming met artikel 22 van Wet 34/2002 van de Informatiemaatschappij (GDPR), hebben we u om toestemming gevraagd voor het gebruik ervan. Dit alles om onze services te verbeteren. We gebruiken Google Analytics om anonieme statistische informatie te verzamelen, zoals het aantal bezoekers van onze site. Cookies die worden toegevoegd door Google Analytics vallen onder het privacybeleid van Google Analytics. Als u wilt, kunt u cookies van Google Analytics uitschakelen.

Houd er echter rekening mee dat u cookies kunt in- of uitschakelen door de instructies van uw browser te volgen.