Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › 911E motorombouw › Re: 911E motorombouw
[quote=”guan”:3ed4wb6r]Wat betreft compressie ed moet de motor ok zijn want 4 jaar geleden zijn er splinternieuwe zuigers en pistons ingestoken en de kleppen en zittingen zijn geslepen.[/quote]
ok
[quote=”guan”:3ed4wb6r]
Over welk bedrag spreekt je wanneer je verteld dat het reviseren van zon pomp niet zo duur is en waar kan je dit eventueel laten doen ?
[/quote]
Koller.de , zij hebben het van Bosch af gekocht
prijzen varieren afhankelijk van de staat van de pomp
werkende pomp, 500-900 euro, kan ik niet inschatten
[quote=”guan”:3ed4wb6r]
En weet je een mannier om de pomp te testen wat betreft druk ?
[/quote]
Bosch center, of Koller, speciale machines nodig om pomp aan te drijven en te meten
[quote=”guan”:3ed4wb6r]
De warm koud regeling van de pomp kan het ook niet zijn daar ik deze heb omgebouwd naar een “handmatige choce”
Gunter[/quote]
als er iets is dat niet goed werkt, is het handmatig bedienen van koud/warm regeling, heb ik destijds ook es geprobeerd, omdat ik met Bursch uitlaat zat, en dat trok op de ballen
ten eerste was de uitlaat niet getuned voor de motor (73S) ,
ten tweede zijn de originele warmtewisselaars, uitstekend getuned voor de motoren uit die tijd, kun je maar moeilijk verbeteren op een standaard motor, die wel straat soepel met zijn
ten derde, is die warmloop thermostaat voor straat gebruik, de beste manier om je motor te laten opwaren, het gaat automatisch, en het is heel precies
ten vierde, is een manuele regeling, altijd een compromis
mijn gok , je hebt een aftermarket uitlaat,
dus ook geen thermostaat opwarm
en om dat te fixen, manuele regeling ( die niet voldoende bereik heeft)
resultaat, motor liep rommelig veel te rijk
poging om dat op te lossen, bijgetuned op de pomp in het main enrichement, omdat ie altijd veel te rijk zat onderin, en nu loopt ie wel redelijk onderin, maar is nu te arm in toeren, wat gebrek aan power oplevert en ik vermoed dat je motor ook wel heel warm loopt vergeleken met normale E …
maar das natuurlijk speculatie… gebaseerd op wat ik zelf heb uit gevreten destijds met mijn S ( verse motor, met gereviseerde pomp en bovenstaande symptomen)
oplossing was simpel, SSI’s , thermostaat aangesloten,
check, measure adjust, en voila …het ding liep als geen ander…