Re: 964 cabrio C2 – 1993

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 964 cabrio C2 – 1993 Re: 964 cabrio C2 – 1993

    Leuk, Johan heeft dus een olifantengeheugen merk ik, dat hij dat nog weet dat ik met deze eens een testritje gemaakt heb 😀

    Ben in het begin van 2005 eens gaan kijken naar deze wagen en ritje gemaakt, sympathieke verkoper, had nog paar andere speciale wagens. De cabrio moest niet weg maar mocht (zou een 993 in de plaats mogen komen), ik denk dat dat nu nog wel zo zal zijn. Hij rijdt er mee naar de school waar hij les geeft en had toen als ik mij niet vergis zo’n 180000km, zal nu niet veel meer zijn, zo rond de 195000 misschien? Document leken ook in orde.

    Daar het in het begin van mijn zoektocht was keek ik in eerste plaats enkel naar het uiterlijke van de wagen. Als je op het dashboard rechts een koperen plaatje ziet geschroefd, dan is het zeker deze waar ik eens naar ben gaan kijken.

    Blauw interieur en kap past wel met het zilveren uiterlijke.
    Ik zag wat krassen op voor en achterbumpers en steenslag (normaal voor zo’n wagen), hij had de voorkant inderdaad al eens laten herspuiten. Zetels zijn donkerblauw maar toch hier en daar zwarte plekken op van het gebruik. Het dak is nog origineel maar moest aangespannen worden. Aan een goede 100km per uur floepte het dak uit het gootje boven het rechterraam en kreeg je veel windgeruis. Het vleugelhandvat daar moet je voor zijn maar was niet mijn ding. De velgen hebben wat stoeprandschade en de naafkapjes waren vrij bleek, wagen werd ook in winter gereden maar daar kunnen ze wel tegen hé.

    Op het rijden had ik in eerste plaats niks aan te merken, ging zelfs vlotter dan ik dacht over de plaatselijke vluchtheuvels (goede stevige vering), denk wel dat er geen originele uitlaat onder zit want had indruk dat in het centrum van Lommel ze nogal luid riep maar dat is juist pluspunt nietwaar 😉

    Daar ik een bijna perfecte wagen wilde (had eigenlijk nergens een 964 cabrio naar mijn goesting tegengekomen) en toen een paar maand later de 993cabrio bij Johan zag, heb ik haar gekozen want deze was liefde op het eerste gezicht 😀

    Voor de mechaniek kan je best iemand meenemen want daar heb ik geen kaas van gegeten, voor de rest was het wel de beste van de 964 cabrios die ik gezien had (zelfs betere koop dan deze die toen bij Berens te koop stond van een Zwitser)

    En tussen haakjes, 911lover woont niet ver van Lommel, Als je van de E313 recht omhoog naar Lommel rijdt en je neemt niet de expressweg aan het ronde punt maar de gewone baan rechtdoor, dan kom je bij PKTuning voorbij (rechts) maar toen kende ik Koen natuurlijk nog niet 8) .