Re: 964 tov 993

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen 964 tov 993 Re: 964 tov 993

Ik was eerst ook aan het zoeken naar een 964.

964 of 993 rijdt volgens mij bijna zelfde, daar moet je niet echt naar kijken, als je er als hobby mee rijdt, de Carrera 2 of S nemen 😉 .
    Taxen zelfde, onderhoud zal wel bijna zelfde zijn, verbruik 993 echter iets hoger maar niet echt veel.

993 blijft meer zijn waarde houden, en is als de 3.2 zowat onverslijtbaar (bij goed onderhoud).

Ben zelf voor een 993 gegaan daar de gevonden 964 cabrios allen het nadeel hadden dat het interieur er “versleten” uitzag (vooral zijkant bestuurderszetel door in en uitstappen), daarom heb ik meer geïnvesteerd en de 993 cabrio gekocht. Ben wel geen 964 cabrio met zwart leder tegengekomen, deze zouden dat wel eens minder erg kunnen hebben…

Moest je voor tiptronic gaan, dan heb ik al gehoord dat je zeker 993 moet kiezen, 964 tiptronic zou wat problemen kunnen krijgen (eerste design) heb ik me laten vertellen.

De brede achterkant vind ik ook mooi en een standaar 993 heeft dit al, wel leuk om die uitstekende dijen te zien in je achteruitkijkspiegel.

Het beste is zowel goede 964 als 993 te testen als je niet echt een model in je hoofd hebt en als je het gevoel krijgt, dat is em, dan deze laten nakijken en kopen…