Re: 964 tov 993

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen 964 tov 993 Re: 964 tov 993

Anoniem

[quote=”Kustom creations”:33tgqivi]Ik ben al een tijdje aan het rondkijken naar welke porsche ik zou willen en mijn smaak gaat naar een 964 of 993.

Welke voor en nadelen hebben beide modellen?
    Welk model geniet jullie voorkeur onafhankelijk van het feit of je het mooi vind of niet. Puur technische gezien.[/quote]
    Tja, als je het “mooi of niet”-aspect er zelf afhaalt, dan blijft alleen maar de techniek over. En dan is er volgens mij maar één redenering in dit specifieke geval: hoe moderner hoe beter, dus zal de 993 wel beter zijn:
    – hij heeft meer pk’s en koppel, en nog meer uitgesproken voor de modellen vanaf 1996
    – heeft in 4×4 een modernere aandrijving dan de 964 C4
    – is naar het schijnt goedkoper in onderhoud (hoewel ik dat nog niet zo zeker ben)
    – verbruikt waarschijnlijk minder
    – de motor zou betrouwbaarder zijn, zeker tov de 964 van voor 1992
    Maar….hij kost ook een gans stuk meer in aankoop (volgens de huidige prijzen ruim 10.000 tot 15.000 duurder dan een 964)… . En ik veronderstel (maar dat zullen de kenners hier op het forum wel kunnen bevestigen) dat een 964 iets dichter aanleunt bij wat een 911 een 911 maakt (vraag me niet wat dat is 😕 ).
    Ik denk dat het nog altijd een heel persoonlijke keuze blijft waar de looks toch ook een grote rol spelen.
    Voilà, mijn gedacht…amuseer u met de moeilijke keuze !