Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › 964 tov 993 › Re: 964 tov 993
Nee Luke, mijn prachtige 993 4S, een van de mooiste die ik ooit gezien heb (moest je de foto’s zien, je zou samen met mij huilen denk ik 😥 ), bleek na heel wat problemen een opgelapte perte totale te zijn, met valse keuring (wederom uit Anderlecht!!) en dergelijke. Om een lang en heeeel pijnlijk verhaal kort te maken: wagen bij herkeuring met deskundige onmiddellijk uit verkeer genomen, ik wagen en 50.000 euro (om nog maar van de rest te zwijgen zoals de BIV en dergelijke) kwijt na hem 17 dagen in mijn bezit te hebben, mogen beginnen procederen tegen de malafide verkoper die alles ontkent… wat in ons Belgische gerecht wil zeggen dat er nu na 5.5 jaar nog niets gebeurd is, en de rotz… ik bedoel verkoper zijn matten, zoals ik voorspeld had, reeds opgerold heeft en met de noorderzon verdwenen is… (bij deze dus een prijsvraag voor onze kijkers; wie mij de nieuwe verblijfplaats van de vriendelijke en sympatieke ‘Momo’ uit het voormalige RS Motorsport uit Anderlecht kan geven, evenals een goedkope 9 mm, kan een leuke prijs winnen… 😉 )
Dus een heeeel dure les, die mijn vertrouwen in autootjes kopen niet veel goed gedaan heeft. Sindsdien heb ik zelfs geen rolschaats meer gekocht zonder de nodige diagnoses en dergelijke, en weet dat dit mij van nog enkele miskopen bespaard heeft sindsdien…! Maar dat geld dat je kwijt bent, recupereer je in zekere zin noiit meer, al was het maar omdat je volgende wagen volledig van nul moet gefinancierd worden met ‘nieuw geld’ omdat je de restwaarde van je vorige auto kwijt bent…
En aan ‘Custom’ 😉 Met een budget van 30.000 euro zou een 964 in prachtstaat, waar je misschien nog enkele dingen aan kunt vernieuwen of tunen (een 964 zonder cupuitlaat is soep zonder zout 😉 ) misschien wel een veiliger keuze zijn dan een 993 uit de goedkopere zone van dat marktsegment… Wat niet wegneemt dat mooie koopjes altijd te vinden zijn, doch ik heb gemerkt toen ik de internetaanbiedingen van de laatste tijd volgde, dat de goedkopere particuliere auto’s vaak snel verkocht zijn, om enkele weken later duurder te koop te staan bij handelaars in binnen- of buitenland. En dat zorgt er voor dat je soms op koopjes moet springen, wat ook weer niet goed is… En zo is het altijd weer iets… 😆