Re: 964 tov 993

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen 964 tov 993 Re: 964 tov 993

misschien maakt de C4 gewoon een terechte inhaalbeweging… Toen ik in 2000 begon rond te kijken voor mijn eerste Porsche, was de eerste ‘kandidaat’ ook een 964 C4… maar heel wat mensen kwamen af met horrorverhalen over versnellingsbakken die snel stuk zouden gaan, meer verbruik, meer onderhoudskosten, enz enz… Resultaat was dat ook ik mij toen onthouden heb van die aankoop, en een C2 gekocht heb… En inderdaad, op den duur leken de prijzen voor C4’s sneller te dalen dan bij de C2’s.

Nu, zoveel jaren later, zijn de C4’s (en ook de andere 964’s uiteraard) qua prijs in het bereik van heel wat meer potentiële kopers gekomen… en worden ze gekocht door mensen die ook niet meer naar de officiële (lees dure) netwerken gaan om ze te onderhouden. Dus speelt de prijs van onderhouds een minder groot verschil… en blijft het uiteindelijk een mooie, sportieve wagen met vierwielaandrijving (wat de beginners wat geruststelling kan bieden), die qua betrouwbaarheid en onderhoudskosten de vergelijking met met heel wat andere van zijn tijdsgenoten kan weerstaan, en ondertussen een mooiere waardevastheid behoudt. Kijken we bvb eens naar een BMW 850… kostte destijds evenveel of meer, is nu voor een appel en een ei te krijgen, en kost stukken van mensen als je er vodden mee hebt… en er zijn ook zo goed als geen tweedehandsstukken of piraatstukken te vinden, wat voor veel kopers in die prijsklasse een rol speelt…

Dus misschien niet zo vreemd dat de C4 een remonte doet… die mijns inziens waarschijnlijk verdiend is! (tegenover de C2!)