Re: Raad gevraagd bij eerlijke verkoop Porsche 911

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Raad gevraagd bij eerlijke verkoop Porsche 911 Re: Raad gevraagd bij eerlijke verkoop Porsche 911

Beste Yvon,

Ik heb met jou inderdaad een gesprek gehad, maar wens toch even het verhaal te verduidelijken en duidelijk te stellen dat ik de wagen in augustus vorige in deze staat en in alle vetrouwen heb gekocht.
    Een vriend vertelde miij dat hij een mooie gerestaureerd 911 wist staan in Mechelen bij een persoon die zijn Porsche 911 cabrio aan het restaureren is. Dus, ik ging kijken en, door mijn onwetendheid, kocht ik deze Porsche, die een Carrera 3.0 was volgens de verkoper.
    De verkoper deed de technische controle oldtimer.
    Hij vertelde mij dat het een Porsche was van 1975 10 jaar geleden ingevoerd uit Italie waar het chassisnummer was vervangen en waardoor het een voertuig was geworden van 1969 met een 1995 motor in, hetgeen als reden zou gehad hebben het verlagen van de belastingsdruk in de personenbelasting, aangezien het stelsen zoals in Nederland van toepassing is.
    Na het laten uitvoeren van een onderhoud met het oog op het vervangen van de volledige uitlaat, vertelde de garagist mij dat het niet om een Carrera 3.0 gaat maar om een 2.7 SC.
    Ondertussen schafte ik mij een 964 aan van 1991 met correct onderhoudsboekje, waardoor ik de 911 verkoop.
    Vorige week liet ik de wagen door de technische controle gaan voor dagelijks gebruik, met succes. Dus, Yvan, zoals je eerlijk stelt is het gefoefel officieel.
    Vandaar dat ik eerlijk ben in mijn advertenties, aangezien ik dit ook wil naar de andere mensen toe en hetzelfde principe wens toe te passen als de persoon die de wagen aan mij verkocht.
    Voor de rest is de wagen zeker in orde. Eveneens de ophangingbouten van de motor.
    Indien er iemand suggesties of raadgevingen kunnen geven, graag.

Ronald