Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › radardetector in 911 › Re: radardetector in 911
Ik heb nooit met zo’n “Johnny” wagen rondgereden (excuseer maar ik kan deze wagens niet echt apprecieren – is evenwel puur mijn persoonlijke mening wat mijn goed recht is) en kan dus niet meepraten over controles – het ganse verhaal over controles is trouwens niet door mij opgestart, ik ben zelf ook met mijn Porsche nooit tegengehouden!
Ik sprak wel over de politierechtbank en wil even waarschuwen over de subjectiviteit aldaar, wat het zeker erger maakt als je dan inderdaad meer zou gecontroleerd worden en dan betrapt wordt met een detector.
Ik herhaal dus dat ik in de bebouwde kom vaak dergelijke wagens zie en hoor voorbij razen – met name ook in straat waar ik woon, maar dat er, althans in mijn straat, NOOIT geflitst wordt.
Mijn eigen overtreding daarentegen was op een verlaten expressweg waar ik niemand buiten mezelf kon doodrijden, maar niettemin word ik zwaar beboet, en wel OMDAT ik met een PORSCHE reed: letterlijk zo door de rechter gezegd, tegen overigens de advocaat getsuurd door de verzekering. Dus ik kan uit de eerste hand getuigen dat een porsche-rijder wel degelijk door de politierechter zwaarder aangepakt wordt.