Re: radardetector in 911

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen radardetector in 911 Re: radardetector in 911

Ikzelf heb enige tijd geleden geposeerd voor onze bevriende fotografen en als beloning heb ik 20 dagen rijverbod + 550€ boete gekregen (ik citeer de rechter: “wie met een porsche rijd mag extra boeten”).
    Porsche rijders worden dus extra geviseerd en als een anonieme wagen je aan de kant zet, hoeft het niet te verbazen als ze eens extra gaan kijken naar een eventuele detector.
    Het gebruik van een detector geeft volgens de website van de verkeersboetes aanleiding tot onmiddellijke intrekking rijbewijs; uit een interview met de beruchte politierechter D’Hondt blijkt dat men ook een maximum boete uitspreekt – dwz 2750 Euro. Ik heb zelfs gehoord dat het aanleiding kan zijn tot inbeslagname van het voertuig, al denk ik dat dat fabeltjes zijn om de mensen bang te maken. Als het zuiver rijbewijs en boete is dan ja… enkele keren geflitst worden en dan boetes van 500, 1000 en meer euros krijgen + telkens rijbewijs kwijt voor vele weken gewoon al omdat je een porsche hebt, dan is het risico te overwegen hé. Iets wat ik zelf niet heb aangedurfd tot nu toe alhoewel de verleiding groot is.

Inderdaad, enkel de inbouwmodellen blijken bevredigend te werken, de andere modellen geven zodanig veel valse alarmen in de bebouwde zones (reageren o.a. op automatische deuren van supermarkten e.d.) dat ze enkel op de snelweg bruikbaar zijn. Maar dat kan je al een aardige duit besparen – ieder voor zich af te wegen dus of je het risico wil nemen.

0