0-100 van 911 carrera tov 964 ?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 0-100 van 911 carrera tov 964 ?

  • Maker
    Discussie

  • Anoniem

      Bizaar: Op een website ( http://www.pelicanparts.com/911/technic … ie_faq.htm ) zie ik dat de 0-60mph van een Carrera 3.2, 5.3s is terwijl dit volgens dezelfde info voor een 964 C2, 5.7s zou zijn. Misschien details, maar toch eigenaardig: de 964 heeft 250pk tov de 217 van de carrera (is een amerikaanse website). Is de 964 dan zoveel zwaarder ?
      Ik dacht dat de 911’s bij elke modelwissel sneller werden, maar blijkbaar is dit niet het geval ?

    10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
      • [quote=”dirkie”:104q3bzv]Hahahahaha …

        Nie te doen …. 😀 D

        en of er hier ook maar ééniemand in staat is om deze verschillen ook waar te maken 😆 😆

        Get a life folks … 8)
        en staar je niet blind op 0-100km/u tijden … s gewoon BELACHELIJK … puur en alleen in het leven geroepen als commerciële doeleinden … Ga tijden vergelijken 0 – 1000 METER … daar heb je wat aan … 😉 [/quote]

        Dirkie ik zen zo wel iemand 8) die gerust de verschillen wil duidelijk maken.
        😆

          Hahahahaha …

          Nie te doen …. 😀 D

          en of er hier ook maar ééniemand in staat is om deze verschillen ook waar te maken 😆 😆

          Get a life folks … 8)
          en staar je niet blind op 0-100km/u tijden … s gewoon BELACHELIJK … puur en alleen in het leven geroepen als commerciële doeleinden … Ga tijden vergelijken 0 – 1000 METER … daar heb je wat aan … 😉

            en de 930?
            als ik het zo zie is de 3,2 den beste koop dan…

            Anoniem

              ok, dan moet ik me dus een 993GT2 kopen 😀 . kwestie van altijd de rapste te zijn…

                hmmm juist gezien dat de carrera GT met 558pk langzamer is dan de 993 GT2.

                3,7sec voor de 993 GT2 en voor de carrera GT slak 😉 3,9sec

                De snelste porsches zijn dus de 993 GT2 en de 911 GT1 van 1996

                De 959 en carrera GT zitten op 3,9sec 8)

                  zeker, effe m’n boekske erbij gaan halen:

                  993 C2 met 272pk => 0-100km/h: 5,6sec , max 270km/h

                  hij is 210kg zwaarder dan een 3,2 en 80kg lichter dan de 964 Carrera4

                  993 Turbo met 408pk => 0-100km/h: 4,5sec, max 290km/h is nog wat anders natuurlijk desondanks hij nog eens 205kg meer weegt dan de 993 C2 😛

                  En om volledig te zijn:

                  993 GT2 met 430pk => 0-100km/h: 3,7sec, max 300km/h en is 80kg lichter dan de 993 C2 😉

                  Anoniem

                    iemand cijfers van een 993, bvb een C2 ? Is die ook “trager” ?

                      [quote=”porschke”:353bbyot]de carrera 3.2 weegt 1210 kg (231 pk en 5.6 sec 0/100) en de carrera 2 1350 kg (250 pk en 5.7 sec 0/96), de gegevens van de amerikaanse ken ik spijtig genoeg niet alsook de koppelcurve, klopt wel dat de 964 trager is en dat sommige 3.2 zelfs goed mee kunnen met de 993, de pk’s bij de oudere porsches konden naar het schijnt verschillen, ze konden meer of minder pk hebben dan de fabrieksgegevens (nog nergens gelezen wel al van een aantal mensen gehoord), voila zullen mss andere mensen nog wat extras aan toevoegen 😉 [/quote]

                      Klopt als een bus, ik kan er zelf van mee spreken ik heb zelf nog een 3.2 staan en die hou ik altijd bij

                      Luc

                        Neen, een nieuwer model is idd niet noodzakelijk een sneller model

                        Autos worden ook hoe langer hoe zwaarder (veiligheidsvoorzieningen/normen) ,en worden hoe langer hoe meer gesmoord ( katalysators/mileunormen )

                        De cijfers van Porscheke zien er correct uit, voor de europese markt dan hé.
                        Idd, in de VS hadden ze over het algemaan minder PK’s, aangezien ze daar al lang geleden met het mileu en veiligheid rekening hielden.
                        Dit is ook de reden dat de 911 de hogere “impact bumpers” heeft gekregen: was noodzakelijk om te voldoen aan de vernieuwde VS veiligheidsvoorschriften.

                        Nu met Bush vegen ze hun ….voeten… aan de mileunormen hé

                        Een airbag bijvoorbeeld is in de VS veel krachtiger dan in europa omdat men daar minder vaak de gordel draagt dan in europa…
                        Dus de aibags hier zijn voorzien om te dienen in combinatie met een gordel.

                          de carrera 3.2 weegt 1210 kg (231 pk en 5.6 sec 0/100) en de carrera 2 1350 kg (250 pk en 5.7 sec 0/96), de gegevens van de amerikaanse ken ik spijtig genoeg niet alsook de koppelcurve, klopt wel dat de 964 trager is en dat sommige 3.2 zelfs goed mee kunnen met de 993, de pk’s bij de oudere porsches konden naar het schijnt verschillen, ze konden meer of minder pk hebben dan de fabrieksgegevens (nog nergens gelezen wel al van een aantal mensen gehoord), voila zullen mss andere mensen nog wat extras aan toevoegen 😉

                        10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.