02/08/20 – 13u – Antwerpen – 996 & 986

Home Forum Porsche Uitstappen 02/08/20 – 13u – Antwerpen – 996 & 986

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 55)
    • WAAROM:
      Als 996-eigenaar valt het me op dat je eigenlijk overal wel zo’n beetje tussen valt. Een 996 is niet meer van de jongste, maar toch ook (nog?) geen echte classic voor het grote publiek. De scene voor een 996 begint dan wel te groeien, ik blijf toch ervaren dat je dit model vaak moet blijven verdedigen.
      Voorbije zondag was ik aanwezig bij de Cars & Coffee aan het Jubelpark in Brussel ter ere van de Porsche 356. Oldtimers (ongeacht het merk) mochten uitzonderlijk op de Esplanade parkeren voor het park. Ik waagde het erop en wist de steward te overtuigen zodat hij me toch het terrein heeft laten oprijden. “C’est que des oldtimers, monsieur”, zei hij. Eens de Esplanade op zie je onder andere een 997, 991 en 992’s staan… Maar misschien hadden de eigenaars van deze Porsche’s zich er ook kunnen doorpraten en de steward overtuigen?
      Daarom denk ik er sindsdien aan om zelf iets te organiseren. Vroeger op E30-forum.be en autoforum.be organiseerde ik al eens rondritjes en statische meetings voor “Ronde koplampjes”, ik zou dan nu het tegenovergestelde doen en zoveel mogelijk niet-ronde-koplampen willen bereiken 😀

WAT:
      Bijeenkomst voor vooral 986 en 996 waarbij we een klein ritje zouden doen in colonne. Uiteraard zijn andere Porsche’s ook welkom.

WAAR:
      Antwerpen lijkt me centraal gelegen. Het is doenbaar voor alle andere provincies (misschien met uitzondering van West-Vlaanderen). Ook voor NL lijkt me dit een vlotte verbinding.
      Meeting point:
      Oude Veer, 2020 Antwerpen.
      51.1988313, 4.3553006
      Een ietwat afgelegen locatie, vlak aan de Schelde met verlaten (petroleum) gebouwen geschikt voor leuke foto’s.

WANNEER:
      Zondag 2 augustus 2020 – 13 uur.

EXTRA:
      Ritje in colonne à l’improviste (no worries, ik ken de streek en verwacht niet onmiddellijk 50 auto’s) richting de Rupelstreek om te eindigen in de kanaalzone tussen Boom en Willebroek.
      Ik zou geen stops inplannen bij horeca-gelegenheden omdat we in groep misschien niet overal even vlot welkom zouden zijn gelet op de corona-maatregelen.

AANWEZIGEN: (quoten en untaggen)

* Seba – 2002 996 Carrera 4S
        *
        *
        *

Leuk initiatief Seba! lk ga nog kijken of we er bij kunnen zijn.
          Als 987 welkom is uiteraard?

Natuurlijk! Elke Porsche is welkom voor de duidelijkheid.

Hopelijk zijn de 86 en 96 in de meerderheid 😀

Had er graag bij geweest als bijrijder bij iemand maar ben pas in België vanaf +-09augustus

Volgende keer 😉

[IMG]https://www.mupload.nl/img/i7n5w2oxm.17.43.jpeg[/IMG]

Beste Seba, hier hoor ik geluiden van P’kes kornuiten die wellicht ook wel even willen komen kijken, maar via facebook schijnt de indruk gewekt te worden dat alleen de genoemde 2 typen welkom zijn, en de rest liever niet. Ofwel, misschien is het wijsheid om via facebook (en wellicht hier ook) extra duidelijk te maken wie er nu welkom zijn of niet.

Suc6 met de organisatie!!

[quote=”Seba” post=282056]WAAROM:

WAT:
                      Bijeenkomst voor vooral 986 en 996 waarbij we een klein ritje zouden doen in colonne. Uiteraard zijn andere Porsche’s ook welkom.

[/quote]

Eigenlijk is iedereen welkom hoor, het kan maar gezellig worden.
                      ‘t Zou gewoon leuk zijn om veel van die spiegeleierkoplampen samen te krijgen 🙂

Vandaag heb ik eens de locaties en route opnieuw verkend. Ik had immers een andere leuke auto ter beschikking.

Ik zou toch een roadbookje maken en hier eerstkomend posten. In colonne rijden zal misschien moeilijk zijn in het verkeer. Zo kunnen mensen die de roadbook niet zien zitten, alsnog gewoon aansluiten bij anderen.

Net zoals het meetingpoint, is het aankomstpunt van de mini-rondrit ook zeer centraal gelegen vlak aan de Rupeltunnel te Boom. In rechte lijn pakweg een kwartiertje van het meetingpoint.

Meetingpoint:

[url=https://ibb.co/4ffqmy4]
                        [url=https://ibb.co/nPFsPXP]
                        [url=https://ibb.co/qDzDVMs]

Fotolocatie waar je veilig kan staan:

[url=https://ibb.co/KXRs6bX]

Eindpunt waar er ook voldoende veilige plaats is:
                          [url=https://ibb.co/h8hVPjc]

Er is tot op heden relatief weinig animo voor deze rit.
                            Zitten de meesten en hun P nog in lockdown ?
                            De gebouwen aan de Petroleumkaai nodigen toch uit tot een prachtige fotoshoot of niet soms?

Hetzij met “spiegelei koplampen” , hetzij met Xenon ipv Lithium ‘s 😀

Seba , goed dat er mensen zijn die dit willen organiseren . maar komt weinig animo op is misschien de oorzaak LEZ Antwerpen ???

Is een 964 Euro 2 eigenlijk?

[quote=”ZUFF-65″ post=282113]Er is tot op heden relatief weinig animo voor deze rit.
                                  Zitten de meesten en hun P nog in lockdown ?
                                  De gebouwen aan de Petroleumkaai nodigen toch uit tot een prachtige fotoshoot of niet soms?

Hetzij met “spiegelei koplampen” , hetzij met Xenon ipv Lithium ‘s 😀

[/quote]

Ik ben hier natuurlijk niet zo’n bekende op het forum, misschien is het dat?

[quote=”Bompa Lawijt” post=282114]Seba , goed dat er mensen zijn die dit willen organiseren . maar komt weinig animo op is misschien de oorzaak LEZ Antwerpen ???[/quote]

Je hoeft de LEZ niet te doorkruisen, je kan er perfect rond om de meetingplaats te bereiken.

[quote=”Mart” post=282115]Is een 964 Euro 2 eigenlijk?[/quote]

Ik zou geloven van wel, maar dat hoeft geen probleem te zijn omdat de afspraakplaats naast de LEZ ligt, je hoeft er op geen enkel moment door te rijden 🙂

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 55)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.