02/08/20 – 13u – Antwerpen – 996 & 986

Home Forum Porsche Uitstappen 02/08/20 – 13u – Antwerpen – 996 & 986

• Maker
    Discussie

• JV

WAAROM:
      Als 996-eigenaar valt het me op dat je eigenlijk overal wel zo’n beetje tussen valt. Een 996 is niet meer van de jongste, maar toch ook (nog?) geen echte classic voor het grote publiek. De scene voor een 996 begint dan wel te groeien, ik blijf toch ervaren dat je dit model vaak moet blijven verdedigen.
      Voorbije zondag was ik aanwezig bij de Cars & Coffee aan het Jubelpark in Brussel ter ere van de Porsche 356. Oldtimers (ongeacht het merk) mochten uitzonderlijk op de Esplanade parkeren voor het park. Ik waagde het erop en wist de steward te overtuigen zodat hij me toch het terrein heeft laten oprijden. “C’est que des oldtimers, monsieur”, zei hij. Eens de Esplanade op zie je onder andere een 997, 991 en 992’s staan… Maar misschien hadden de eigenaars van deze Porsche’s zich er ook kunnen doorpraten en de steward overtuigen?
      Daarom denk ik er sindsdien aan om zelf iets te organiseren. Vroeger op E30-forum.be en autoforum.be organiseerde ik al eens rondritjes en statische meetings voor “Ronde koplampjes”, ik zou dan nu het tegenovergestelde doen en zoveel mogelijk niet-ronde-koplampen willen bereiken 😀

WAT:
      Bijeenkomst voor vooral 986 en 996 waarbij we een klein ritje zouden doen in colonne. Uiteraard zijn andere Porsche’s ook welkom.

WAAR:
      Antwerpen lijkt me centraal gelegen. Het is doenbaar voor alle andere provincies (misschien met uitzondering van West-Vlaanderen). Ook voor NL lijkt me dit een vlotte verbinding.
      Meeting point:
      Oude Veer, 2020 Antwerpen.
      51.1988313, 4.3553006
      Een ietwat afgelegen locatie, vlak aan de Schelde met verlaten (petroleum) gebouwen geschikt voor leuke foto’s.

WANNEER:
      Zondag 2 augustus 2020 – 13 uur.

EXTRA:
      Ritje in colonne à l’improviste (no worries, ik ken de streek en verwacht niet onmiddellijk 50 auto’s) richting de Rupelstreek om te eindigen in de kanaalzone tussen Boom en Willebroek.
      Ik zou geen stops inplannen bij horeca-gelegenheden omdat we in groep misschien niet overal even vlot welkom zouden zijn gelet op de corona-maatregelen.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 54)
      • Moeilijke maar juiste beslissing, Seba.
        En als alternatief ga ik zeker niet op restaurant of terras hangen.
        Uitstel is geen afstel.
        Zoals gevraagd zal ik hier een slotje op doen en halen we het later wel terug van onder het coronastof tussen 2 waves door. 🙄

Seba,

Ik had reeds bewondering voor uw inzet om iets te organiseren. Ik zie dat je er veel tijd en werk hebt ingestoken. Jammer genoeg kwam corona2 té vlug.
          Ik heb veel respect voor uw beslissing. Hopelijk is niet alles verloren, en kan dit verschoven worden naar later. Als ik dan in het binnenland ben, schrijf ik me dan ook in.

Groeten

100% mee eens, Seba. Maar uitstel is geen afstel. Bij leven en welzijn!

JV

[quote=”veloce” post=282257]Perfecte baantjes voor een rondrit en prachtige sound[/quote]

https://www.youtube.com/watch?v=xE3b6VqWp2I&feature=youtu.be

https://youtu.be/EHQYYx2SCZE

Geen groter risico dan terrasjes gaan doen, over de dijk gaan wandelen of op resto te gaan. Maar oké :mrgreen:

Perfecte baantjes voor een rondrit en prachtige sound

JV

Ik kan de reacties wel snappen, en ik ge er me bij neerleggen ook. Ik ga er ook niet alleen of met 2 gaan staan, dus heeft de meerderheid beslist.

Feit is wel dat het mag, dat het enkel afgeraden wordt. Zoals ik al zei: wat is het alternatief dat je ‘s weekends doet? Op restaurant gaan en je wel in druk bevolkt gebied begeven? Als je dan het filmpje hieronder bekijkt wordt duidelijk hoe afgelegen de afspreekplaats écht is. Bovendien is er bij de aankomstplaats geen enkel probleem. Ik zie dan echt niet waar het risico zit, want als ik nu het beginpunt zou verleggen naar Dikkele of weet ik veel waar, zou er eigenlijk geen probleem zijn in de eerste plaats.

https://www.youtube.com/watch?v=Oaj4ZAecwys&feature=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=uO1xLaY1yxU&feature=youtu.be

Zoals gezegd: we annuleren alles en komen er later op terug, maar het zal niet meer voor 2020 zijn. Laat ons hopen dat andere Porsche-events wel nog mogen doorgaan in de nabije toekomst.

Bijgevolg mag het topic hier gesloten worden wegens niet langer relevant.

Zou het idd ook aanraden om te verplaatsen. Wij hadden gepland naar Antwerpen af te reizen in Augustus maar hebben dit last minute ook geannuleerd vanwege het slechte nieuws.

Ik zou luisteren naar den bompa Michel. :respect2: :respect2:
                      Zou mij op latere datum ook beter passen. :drink:

Seba ,
                        AUB cancel deze rit en verplaats ze naar een latere datum .
                        Ik begrijp te volle dat je er heel wat energie hebt ingestoken maar nu primeert het gezond verstand .
                        Ben afkomstig uit Boom en sinds jaren Porsche fan in hart en nieren met heel wat ritten en events op mijn palmares maar mijn gezondheid primeert momenteel zet uw trots opzij en luister naar een oude mens .:happydance: :happydance:

Bompa Lawijt 😀

Ik had het eergisteren reeds met de beste bedoelingen , aangegeven

Er geldt trouwens code oranje in Antwerpen vanaf vanavond

Tien of meer Porsches in een Antwerpse straatbeeld, kan hetzelfde effect hebben als een rode lap voor een stier uit Pamplona

Dat denk ik inderdaad ook… ik ga passen. Sowieso draag ik enkel een mondmasker in noodgevallen. Niet om te socializen.

Ik heb begrip voor jullie enthousiasme en motivatie voor dit evenement.
                              Ik wil de pret niet bederven, maar op dit moment is de stad Antwerpen (en omgeving) voor mij taboe.
                              Ik herhaal (tot in den treure): neem dit virus au sérieux.
                              (Ik woon in de provincie Antwerpen.)

JV

Jammer. Kan je écht écht écht niet? 😀
                                Nu het eens in uwen hof is 😉

XXX

Spijtig genoeg moet ik passen.
                                  Dan is het eens in mijnen hof te doen, dan kan ik niet 👿

Succes en zeker tot een volgende.

JV

Gezien de ontwikkelingen in Antwerpen zouden we dit kunnen doen:

Afspreekplaats afgelegen zoals ze is behouden en het er na 15 minuten (genoeg tijd voor een hallo, eventuele vragen over ‘t roadbookje en wat foto’s) voor bekeken te houden. Het eindpunt is grondgebied Bornem.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 54)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.