02/08/20 – 13u – Antwerpen – 996 & 986

Home Forum Porsche Uitstappen 02/08/20 – 13u – Antwerpen – 996 & 986

• Maker
    Discussie
  • WAAROM:
    Als 996-eigenaar valt het me op dat je eigenlijk overal wel zo’n beetje tussen valt. Een 996 is niet meer van de jongste, maar toch ook (nog?) geen echte classic voor het grote publiek. De scene voor een 996 begint dan wel te groeien, ik blijf toch ervaren dat je dit model vaak moet blijven verdedigen.
    Voorbije zondag was ik aanwezig bij de Cars & Coffee aan het Jubelpark in Brussel ter ere van de Porsche 356. Oldtimers (ongeacht het merk) mochten uitzonderlijk op de Esplanade parkeren voor het park. Ik waagde het erop en wist de steward te overtuigen zodat hij me toch het terrein heeft laten oprijden. “C’est que des oldtimers, monsieur”, zei hij. Eens de Esplanade op zie je onder andere een 997, 991 en 992’s staan… Maar misschien hadden de eigenaars van deze Porsche’s zich er ook kunnen doorpraten en de steward overtuigen?
    Daarom denk ik er sindsdien aan om zelf iets te organiseren. Vroeger op E30-forum.be en autoforum.be organiseerde ik al eens rondritjes en statische meetings voor “Ronde koplampjes”, ik zou dan nu het tegenovergestelde doen en zoveel mogelijk niet-ronde-koplampen willen bereiken 😀

WAT:
    Bijeenkomst voor vooral 986 en 996 waarbij we een klein ritje zouden doen in colonne. Uiteraard zijn andere Porsche’s ook welkom.

WAAR:
    Antwerpen lijkt me centraal gelegen. Het is doenbaar voor alle andere provincies (misschien met uitzondering van West-Vlaanderen). Ook voor NL lijkt me dit een vlotte verbinding.
    Meeting point:
    Oude Veer, 2020 Antwerpen.
    51.1988313, 4.3553006
    Een ietwat afgelegen locatie, vlak aan de Schelde met verlaten (petroleum) gebouwen geschikt voor leuke foto’s.

WANNEER:
    Zondag 2 augustus 2020 – 13 uur.

EXTRA:
    Ritje in colonne à l’improviste (no worries, ik ken de streek en verwacht niet onmiddellijk 50 auto’s) richting de Rupelstreek om te eindigen in de kanaalzone tussen Boom en Willebroek.
    Ik zou geen stops inplannen bij horeca-gelegenheden omdat we in groep misschien niet overal even vlot welkom zouden zijn gelet op de corona-maatregelen.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 54)
    • De stand tot nu met mensen die het in hun agenda hebben staan:

Seba
      Imre986 – Porscheforum.nl
      Binko – Porscheforum.nl
      Taxi Hans – Porscheforum.nl
      Drip – Porscheforum.be
      Yellowsubmarine – Porscheforum.be
      GrPeter – Porscheforum.be
      Youri996 – Porscheforum.be
      Ruud – Porscheforum.nl

Nog 24 geïnteresseerden op het event via Facebook. Het staat ook nog op:
      https://porschekalender.nl/
      http://www.oldtimerweb.be/oldtimer-evenementen/porsche-986-996_13808.aspx

Als echt iedereen zich sterk maakt en daadwerkelijk komt, zal het een leuk samenzijn worden 🙂

EDIT: +1 deelnemer toegevoegd

Super, tot zondag!

Ik had gepland om te komen (718), maar gezien het hele COVID gebeuren ga ik het laten passeren.
          Het stadsbestuur is heel duidelijk: geen evenementen in Antwerpen

Seba ik ben er alvast zeker bij, met Fried eggs.
            Ik ben een porschist in hart en nieren, voor mij zijn alle Porsches mooi of hebben op zijn minst charmes… Als klein ventje rondgereden in de 356 van papa, de 911T van 1969 van mijn Peter, gedroomd aan het raam van menig 924, 944 en 928… De 911 is en blijft een icoon… Ik hou van allemaal…
            Tot zondag en hopelijk zijn we met een leuke groep… Volgende afspraak eind augustus of begin september voor een ritje in de Kempen…

[quote=”Seba” post=282057]AANWEZIGEN: (quoten en untaggen)

* Seba – 2002 996 Carrera 4S
              * Youri996
              *
              *[/quote]

Antwerpen heeft de regels veel strikter gesteld: geen evenementen Antwerpen in Augustus (Zie https://www.standaard.be/cnt/dmf20200728_91855733 – vanaf 0:35)

Heel spijtig, ik had ook zin in een ritje, maar ga niet komen. Ik hoop dat het weer mogelijk wordt in September.

Zoals ZUFF-65 het schreef: je gaat jezelf in moeilijkheden brengen. Zie je de kop van het artikel in de GVA al: “Porsche rijders staan boven de wet” – je kan je hier niet tegen verdedigen, zelfs al blijven we met z’n allen in de auto zitten met 10 mondmasters op.

[quote=”ZUFF-65″ post=282202]Seba ,

Zou het niet beter zijn om dit evenement te verplaatsen naar oktober 2020 bvb?
                  Gezien de huidige” Covid- 19 ” piek en problematiek in de provincie Antwerpen ,lenen zich de omstandigheden niet echt

Mensen die niet echt in deze provincie moeten zijn ,ga je mijns inziens ook niet zien op je bijeenkomst , het is dan wel een afgelegen locatie en een mondmasker is verplicht,maar toch …..

Je kan wel iets organiseren voor een mini evenement met x-aantal personen buiten ,maar dan moet je toch bepaalde strikte regels gaan volgen en naleven als organisator enz..

Volgens mij is het sop de kool niet waard en om jezelf ook niet onnodig in de problemen te brengen , is het makkelijker een latere datum te kiezen

groeten Paul[/quote]

Ik snap wat je wilt zeggen, maar volgens de veiligheidsraad mag het eigenlijk nog wel… Ik weet dat je het meer dan goed bedoelt, maar ik mag dan wel +50 mensen per week op mijn werk zien, waar men bij het drinken van een koffietje het mondmasker afneemt in mijn afgesloten bureauruimte. Mijn broer die dezelfde job doet en ook +50 man ziet op zijn werk, die mag ik dan in mijn persoonlijke bubbel van 5 tellen :wtf: Ik mag ook in drukbevolkt gebied aan zee over de dijk (met mondmasker) gaan wandelen.
                  Waarom zouden we dan niet met 10 à 15 met de nodige afstand, ver weg van drukbevolkt gebied, met mondmasker zoals voorgeschreven, om aansluitend in eigen bubbel in de auto naar het eindpunt te rijden, mogen samenkomen?
                  Dan moet men gewoon alles vanaf het eerste moment verbieden denk ik dan maar? Nogmaals, ik weet zeker dat het meer dan goed bedoeld is, maar je begrijpt wellicht ook wel waar ik naartoe wil.

Ik heb nog even ikorganiseer.be geraadpleegd. Wanneer je daar doorklikt en het event risk model bekijkt, dan moet het echt wel kunnen met mondmaskers. Ik zal voor handgel zorgen 😉

Densiteit is ok; ik verwacht geen kwetsbare groepen; geen impact op openbaar vervoer; het is niet meerdaags; aanwezigheidstijd is minder dan 6 uur; geen lawaai; geen drank; geen voeding; registratie gebeurt door middel van het lijstje hier aan te vullen; dito voor bezoekerstelling; crowdmanagement zoals routeplan werd gemaakt, ik verwacht geen wachtrijen dus hoef geen compartimenteringen, …; sensibilisering: ik denk dat iedereen wel weet waar we aan toe zijn: mondmasker en afstand.

Nogmaals, Zuff-65, ik snap je, maar het moet echt wel kunnen lukken. Het alternatief is dan toch maar op restaurant gaan of elders tussen het volk komen en de Porsche binnen laten. 😉

* Grpeter – 2006 987 Boxster
                    *

@Seba wat moet ik verstaan onder untaggen?

De haakjes weghalen zodat je een mooi lijstje krijgt. En da’s dan het nadeel als het op verschillende plaatsen staat 🙂

Seba ,

Zou het niet beter zijn om dit evenement te verplaatsen naar oktober 2020 bvb?
                      Gezien de huidige” Covid- 19 ” piek en problematiek in de provincie Antwerpen ,lenen zich de omstandigheden niet echt

Mensen die niet echt in deze provincie moeten zijn ,ga je mijns inziens ook niet zien op je bijeenkomst , het is dan wel een afgelegen locatie en een mondmasker is verplicht,maar toch …..

Je kan wel iets organiseren voor een mini evenement met x-aantal personen buiten ,maar dan moet je toch bepaalde strikte regels gaan volgen en naleven als organisator enz..

Volgens mij is het sop de kool niet waard en om jezelf ook niet onnodig in de problemen te brengen , is het makkelijker een latere datum te kiezen

groeten Paul

[quote=”Seba” post=282057]AANWEZIGEN: (quoten en untaggen)

* Grpeter – 2006 987 Boxster
                        *
                        *[/quote]

@Seba
                        wat moet ik verstaan onder untaggen?

De veiligheidsraad heeft net beslist dat:

[QUOTE]EVENEMENTEN: Er zijn ook wijzigingen op vlak van evenementen. We vragen aan de lokale besturen de evenementen te herbekijken. Indien er risico is, moeten deze geannuleerd worden. Het aantal wordt beperkt tot 100 mensen binnen, 200 mensen buiten. Mondmaskers zijn verplicht.[/QUOTE]

In principe kunnen we alles laten doorgaan als we een mondmaskertje dragen.

Om wat meer een beeld van de locatie te schetsen:

[url=https://ibb.co/SJZVWgp]
                            [url=https://ibb.co/0tb3n9P]

Voorlopig wil ik alles nog laten doorgaan zoals voorzien. Hopelijk gooit Covid19 weer niet alles in de war.

Ik ben me bewust dat er wordt afgeraden om Antwerpen te bezoeken. Ik wil hier wel aan toevoegen dat we op geen enkel moment in drukbevolkt gebied zullen zijn. We staan zeer afgelegen waar we de hele buurt, Petroleum Zuid, wellicht voor ons zullen hebben afgezien van een uitzonderlijke loper of fietser. Het is immers een doodlopend stuk, heel veel passage zal er niet zijn.
                              Zolang openlucht-events nog kunnen, en we zelf verstandig met de omstandigheden omspringen, kan er niet echt een groot probleem zijn, tenzij alles zou worden verboden in de komende week…

Hierbij alvast de roadbook:

https://smallpdf.com/shared#st=1675f376-5eba-4b66-97c8-06733d427903&fn=Roadbook+020820.pdf&ct=1595753229143&tl=share-document&rf=link

Gisteren nogmaals gereden, hier en daar een kleine verduidelijking gemaakt, dit zou moeten werken voor iedereen 🙂
                              In het geval dat er toch mensen zijn die het niet zien zitten, kan er altijd bij elkaar aangesloten worden en kan ik altijd voorrijden. Ik ken de route uit m’n hoofd.

Timing en afstand van de roadbook lijkt me ideaal zodat iedereen genoeg kan uitslapen op zondag, en toch op tijd weer huiswaarts kan vertrekken 🙂

Nog vragen, opmerkingen of suggesties? Shoot!

Kan me jammer genoeg niet vrij maken.
                                Fried egg, the new classic :up:

Dankjewel!

Klopt inderdaad, heb ik ook aan gedacht. Ik zou hem zelf rijden, en laten lezen door iemand anders en me werkelijk van de domme houden.

Zien hoe het loopt 🙂

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 54)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.