1 maart – Wake-Up Tourrit Breda – Bergen op Zoom

Home Forum Porsche Uitstappen 1 maart – Wake-Up Tourrit Breda – Bergen op Zoom

• Maker
    Discussie

• PSC

Zoals wellicht al bekend, geldt in Nederland de “overgangsregeling oldtimers”. Dit houdt in dat auto’s die tussen 1975 en 1988 in gebruik genomen zijn voor een kwart tarief wegenbelasting in aanmerking komen. Het addertje onder het gras is dat de auto’s daarvoor wel 3 maanden verplicht binnen moeten staan.

Op 1 maart mag deze groep weer naar buiten, dus wat is dan mooier dan meteen een leuke rit met gelijkgestemden rijden? Daarom heeft een Nederlandse Porsche forummer (Erik-964) in samenwerking met PSC Automotive Events een leuke bol-pijl rit uitgezet die op zondag 1 maart gereden wordt door het mooie landschap van het Nederlandse (westelijke) Noord-Brabant. Natuurlijk zijn jullie als onze Belgische vrienden ook van harte welkom om met ons mee te rijden.

Dit rit zelf is al bijna 150 kilometer, dat zou voldoende moet zijn om onze geliefde bolides weer een beetje wakker te krijgen. De jongere vrienden van onze oldies zijn natuurlijk ook van harte welkom om mee te rijden 😉

Natuurlijk begrijpen wij dat een aantal eigenaren ervoor kiezen om hun auto’s door te laten slapen tot april, maar wellicht hebben deze mensen wel zin om als passagier met ons mee te rijden? De te volgen route bestaat namelijk uit een bol-pijl schema dat gevolgd moet worden en dan is samen rijden wel zo praktisch en gezellig. De eigenaren van de auto’s die meerijden worden daarom bij hun inschrijving verzocht aan te geven of zij een stoeltje vrij hebben voor een bijrijder.

Om jullie alvast een indruk te geven van de te rijden route, hebben wij een teaser voor jullie gemaakt:

De start en het eindpunt zijn in Breda. Het betreffen twee verschillende locaties, die op ongeveer 5 auto minuten van elkaar af liggen. De lunch zal plaatsvinden in Bergen op Zoom. Voor de mensen die woonachtig zijn in de buurt van Bergen op Zoom, is het natuurlijk ook mogelijk dat jullie of alleen het ochtend deel of alleen het middag deel met ons meerijden. Bij het eindpunt is gelegenheid om onder het genot van een drankje na te praten en de plannen voor komend Porsche-jaar te bespreken.

De deelname is gratis, maar u dient zich wel vooraf in te schrijven. Dit omdat wij u het routeboek (met daarin de adressen) een paar dagen voorafgaande aan 1 maart per e-mail toesturen. De lunch en afsluitende borrel zijn optioneel en voor eigen rekening. Als u bij de inschrijving aangeeft dat u mee wilt eten, nemen wij dit mee in de reservering.

Programma PSC Events Wake-Up Tourrit:
      10.00 – 10.30 uur Ontvangst in Breda
      10.30 – 12.00 uur Wakker worden in de polder
      12.00 – 13.30 uur Lunch in Bergen op Zoom
      13.30 – 15.00 uur Wakker worden in het bos
      15.00 – 16.00 uur Aankomst bij eindlocatie in Breda

Kosten:
      Geen – gratis. De kosten voor de lunch en borrel zijn voor eigen rekening. Het restaurant heeft zeer smakelijke en betaalbare gerechten op de lunchkaart en i.p.v. de borrel kunt u natuurlijk ook een kopje koffie of warme chocomel mee drinken.

Inschrijven:
      U kunt u inschrijven door een e-mail te sturen naar: inschrijven@psc-events.nl o.v.v. Wake-Up Tourrit 2015
      Vermeld daarin s.v.p.:

Voor bestuurders:
      Uw naam, voornaam en mogelijk ook uw forumnaam:
      Uw e-mail adres:
      (het e-mailadres wordt alleen gebruikt voor communicatie omtrent dit evenement)
      Het type Porsche waarmee u meerijdt:
      U komt alleen of met ( ) personen
      U rijdt de gehele route mee of alleen het ochtend- of middagdeel:
      U heeft wel / geen plaats voor een medepassagier:
      U maakt wel/niet gebruik van de lunch
      U maakt wel/niet gebruik van de afsluitende borrel

Voor geïnteresseerde passagiers: (afhankelijk van de beschikbaarheid van een stoeltje – hiervan wordt u per e-mail op de hoogte gebracht)
      Uw naam, voornaam en mogelijk ook uw forumnaam:
      Uw e-mail adres:
      (het e-mailadres wordt alleen gebruikt voor communicatie omtrent dit evenement)
      U maakt wel/niet gebruik van de lunch
      U maakt wel/niet gebruik van de afsluitende borrel

Hopelijk tot ziens in Breda of Bergen op Zoom :up:

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
      • Heb nog geen tijd gehad om de 928 te poetsen, hij staat nog met oorlogskleuren onder de carport.
        En dat bevordert het nagenieten Sylvia!
        Misschien heb je me nog gehoord toen ik na afloop wegreed, ik had er zin in.

Ja de volgende rit is een stuk korter dan deze opwarmrit, mede gedaan om de Belgische rijders over te halen om mee te doen, echter… het werkt niet echt :sleep:

PSC

Er staat ook “Remmels aandeel” bij 😉

Het was erg gezellig gisteren JP, top dat je gisteren helemaal vanuit Limburg naar ons toe kwam :driver:
          Ik (en velen met mij) hebben weer genoten van dat schitterende V8 geluid, op naar het volgende feestje :happydance: deze keer onder jouw beheer .

Mooi Sylvia, bekende foto’s! 😉

Ola!! Die “your wish is my command” ga ik bijhouden :happy: :mrgreen:

Wel prachtige foto’s, die jonge dame op de trap met haar Porsche tasje krijgt het virus wel vroeg mee!! :happydance:

PSC : oprechte dank voor de foto’s. Ik moet aan mijn status van “Porscheloos in Belgie” toch eens iets gaan doen!!! Zo’n evenementen doen het kriebelen! :first:

PSC

Your wish is my command, hoeveel foto’s wenst u? 😉

(Een deel van de foto’s is afkomstig van de deelnemers)

Remmels aandeel:

Onverwacht een stukje onverhard;

Ik ben er zeker van dat PSC foto’s gaat posten!! Niet PSC????

Het was een prachtige rit gisteren!
                    Ook diverse Belgische kentekenplaten gezien…, wie was er van hier?
                    Heb er ook foto’s van echter kan deze vanaf Facebook niet doorlinken helaas.
                    Er staan er wel verschillende op het NL forum.
                    Topdag!

1 maart lijkt een ideale datum volgens jullie oldtimerregeling in NL, maar op deze datum zijn er via PFB al wat activiteiten gepland …

PSC

De route is nog een keer nagereden en de routeboeken zijn gereed. Vrijdag worden ze per e-mail naar de ingeschreven deelnemers verstuurd. Nu maar hopen dat de weersverwachting nog iets positiever uitpakt. Voor de last-minute beslissers: inschrijven kan nog tot zaterdagmiddag 28 februari 13.00 uur.

Er rijden zondag 23 Porsches / 48 personen mee. Weer of geen weer, het gaat in ieder geval gezellig worden :happydance:

PSC

Dank u wel :salut:

Op dit moment (het evenement is ook op FB en op het Nederlandse PF gemeld) zijn er 14 Porsches ingeschreven, alleen…. het zijn allemaal Nederlandse deelnemers. Het zou leuk zijn als de Belgische forumleden ook vertegenwoordigd zouden zijn op 1 maart.

Ik kan bijna niet wachten totdat het zover is, dan kan ik eindelijk de SC weer naar buiten brengen. Afgelopen weekend heb ik de accu teruggeplaatst die ik in december eruit gehaald had. De accu stond leeg ivm lekstroom, dus meteen buiten de auto opnieuw opgeladen. Het probleem van de lekstroom heb ik hoogstwaarschijnlijk gevonden en verholpen, want vandaag heb ik de verlichting etc. getest en alles deed het nog :happydance: Alleen nog niet gestart, daarvoor moet ik toch nog 1,5 week wachten…

Knap initiatief ! :up:

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.