101 vraagjes bij mijn nieuwe aankoop

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 101 vraagjes bij mijn nieuwe aankoop

  • Maker
    Discussie
  • 14 dagen geleden een 964 turbo gekocht van 91. Is een zeer proper exemplaar met maar 52000 km op de teller ( geen OHB maar wel op zoveel mogelijke punten gechecked), ook is hij reeds herspoten aan de billen en de motorkap ( kan steenslagschade zijn geweest….is nagekeken op plamuur en bleek ok) werd door een onafhankelijk centrum gekeurd op verschillende punten en de negatieve punten bleken: het lampje van de airbag dat blijft branden,het feit dat hij deels herspoten is, en dan dat er maar één sleutel bij was.
    Maar nu de bevindingen na een paar 100 km : de koppeling blijkt wat geleden te hebben van het weinig rijden , want het laatste stuk voelt wat stroef … ook doet hij nogal raar bij het achteruit rijden….zolang ik geen extra gas geef , en de wielen relatief recht sturen , dan gaat het nog, maar als ik gas geef en mijn stuur helemaal afdraai…dan hoor en voel je gedaver in de andrijving.
    Ook bij het nemen van een scherpe bocht heb ik de indruk dat ik iets vreemd hoor…kan dat het differentieel zijn?
    Dan het starten: als ik een tijd gereden heb, dus goed warm geweest, en goed laten nadraaien, en hij staat dan even stil , dan heb ik bij het herstarten altijd problemen….hij wil niet aanslaan, en als hij dan toch aanslaat, dan draait hij maar op de helft van de poten….net een zieke VW kever…. na een paar seconden hersteld hij wel..
    s’morgens bij de start heb ik ook veel last van een fluitende riem….
    Ik heb nu een afspraak gemaakt om hem eens goed na te kijken en hem een grote beurt te geven, en ik hoop dat het dan wel al veel beter zal zijn…
    Zou de koppeling vervangen dienen te worden , of is er een manier om dat terug wat soepel te laten lopen?
    thx

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Anoniem

      [quote=”MichM3″:276iq9bz][quote=”fdeville”:276iq9bz][quote=”RSR”:276iq9bz]Al eens naar de aandrijfas gezien ?[/quote]
      Ik weet het niet, hij staat bij Porsche Drogenbos, en ze moesten er een offerte voor reparatie voor maken maar ik heb nog niets gezien. Normaal weet ik meer op 12/6/2007.[/quote]

      …bedoelde RSR dat niet op het geratel van Wannes’ aandrijving?? … ik kan mis zijn hé maar ik had het zo begrepen…[/quote]
      ai…waarschijnlijk wel… 😳

        [quote=”fdeville”:1zf3p6gs][quote=”RSR”:1zf3p6gs]Al eens naar de aandrijfas gezien ?[/quote]
        Ik weet het niet, hij staat bij Porsche Drogenbos, en ze moesten er een offerte voor reparatie voor maken maar ik heb nog niets gezien. Normaal weet ik meer op 12/6/2007.[/quote]

        …bedoelde RSR dat niet op het geratel van Wannes’ aandrijving?? … ik kan mis zijn hé maar ik had het zo begrepen…

        Anoniem

          [quote=”RSR”:1myjn0w8]Al eens naar de aandrijfas gezien ?[/quote]
          Ik weet het niet, hij staat bij Porsche Drogenbos, en ze moesten er een offerte voor reparatie voor maken maar ik heb nog niets gezien. Normaal weet ik meer op 12/6/2007.

          Anoniem

            [quote=”MichM3″:2sui2v36]jammer te horen fdeville…we levenmet je mee ne keep us posted 😉 …gelukkig niet al te erg (zo komt het toch over)en benje in je recht![/quote]
            Uiterlijk lijkt het niet al te erg, maar ik hou mijn hart al vast als je weet wat daar vooraan allemaal zit (airco, aandrijving, …). En de porsche prijzen kennende…

              Al eens naar de aandrijfas gezien ?

                jammer te horen fdeville…we levenmet je mee ne keep us posted 😉 …gelukkig niet al te erg (zo komt het toch over)en benje in je recht!

                Anoniem

                  [quote=”stefx911″:2t48784x][quote=”Luke”:2t48784x][quote=”fdeville”:2t48784x] Intussen heb ik er 5000km mee gereden (tot er onlangs een vrachtwagen tegen vlamde, maar dat is een ander verhaal) en voel ik het niet meer (dat van die vrachtwagen wel… 🙁 ). [/quote]

                  ????? 😯 [/quote]

                  Oei! Vertel…[/quote]
                  “Klein” ongelukje gehad: op een kruispunt heeft een vrachtwagen die van links me “genomen” ter hoogte van het voorwiel. Hij had niet gezien dat er een kruispunt was… 😥
                  Gevolg: de wagen staat bij Porsche in afwachting van schatting expert verzekeraar. Gelukkig dus dat ik niet in fout ben, maar intussen zit ik zonder Porsche. Wordt vervolgd volgende week…

                    morgen mag ze binnen bij PSO , ik laat ze daar een 14 tal dagen achter en hoop ze herboren terug te krijgen 😉

                      Het kan in ieder geval geen kwaad hem (of haar) eens een groot nazicht te geven bij een Porsche-kenner/specialist. Mocht er toch iets loos zijn, maak je verder geen brokken … Dat de motor soms even maar op de helft van z’n poten loopt lijkt me toch niet erg gezond 😕

                        MichM3 heeft het reeds aangeduid. Een sperdiff zorgt voor bijkomende geluiden uit de aandrijving. Kijk verder een op het forum van http://www.rennlist.com bij Turbo 964.
                        Ook mijn Turbo 3.6 maakt aandrijvingsgeluiden die als normaal beschreven worden.

                        Mvg,

                        Geert

                          dit geluid komt echt eerder van de overbrenging en wsl misschien ook van het dif…want bij recht achteruit hoor je het niet..

                            Lawaai bij overdraaien tijdens achteruitrijden kan ook veroorzaakt worden door koude banden.
                            Mijn 997 heeft dat ook, bij warme banden heb je dat dan niet, dus… efkes uitproberen.

                            BTW , mijn eerste p was ook een 965 3.3 van 1990 (november, dus MY 91)

                              [quote=”Luke”:2tk5c5bt][quote=”fdeville”:2tk5c5bt] Intussen heb ik er 5000km mee gereden (tot er onlangs een vrachtwagen tegen vlamde, maar dat is een ander verhaal) en voel ik het niet meer (dat van die vrachtwagen wel… 🙁 ). [/quote]

                              ????? 😯 [/quote]

                              Oei! Vertel…

                                [quote=”fdeville”:2ifsvy5x] Intussen heb ik er 5000km mee gereden (tot er onlangs een vrachtwagen tegen vlamde, maar dat is een ander verhaal) en voel ik het niet meer (dat van die vrachtwagen wel… 🙁 ). [/quote]

                                ????? 😯

                                  als het zo’n sperdiff is…ja, dat rammelt wel wat…datzijn de sperplaten die tegen mekaar wrijven…de wrijving ontstaat enkel wanneer er een snelheidsverschil is tussen linker en rechter wiel….des te scherper je afdraait, des te meer wrijving en dus ook lawaai dat dat diff produceert…natuurlijk, als uw oren ervan pijn doen, is er weliets ergers loos hé…er zijn grenzen 😉

                                  off the record…een sperdifferentieel garandeert betere grip/tractie bij het uitacceleren van een bocht omdat het voorkomt dat alle vermogen in rook zou opgaan langs een doorslippend “binnenwiel”

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.