111 controlediagnose vs uitgebreidere diagnose vs deskundige die taxatie doet

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening 111 controlediagnose vs uitgebreidere diagnose vs deskundige die taxatie doet

• Maker
    Discussie
  • Hallo

Vandaag gaan kijken naar een 964 Turbo.
    Deze wordt particulier verkocht, de garage gaaf mij volgende raad.

1. 111 puntendiagnose (150€) : niet doen

2. Uitgebreide diagnose laten doen. Duurde ongeveer 4uur en kost 400€
    Dit was beter om meer zekerheid te hebben

Ik dacht dat ga ik doen omdat dat ok lijkt. :drink:

Vervolgens bel ik een kennis die taxatie doet van oldtimer.

Hij keurde die uitgebreide diagnose zeker niet af maar vond het veel geld voor wat hij ook kan doen.
    Hij zei ook indien ik zo’n uitgebreide diagnose laat doen dat het zeker een rol speelt waar omwille van de objectiviteit
    Hij gaf ook mee dat indien hij zou meegaan dat de hele context wordt bekeken en niet puur technisch staat van de Porsche.
    Als laatste kan hij ook een adviesprijs geven conform de marktwaarde.

Je kan wel denken dat hij voor zijn winkel spreekt maar het is geen vreemde voor mij en weet ook wat ik verlang van auto’s.

Je ziet dat hier geen sluitend juist antwoord op is maar geef gerust jullie input zodat ik nog een beter beeld krijg zodat de aankoop geen horrorverhaal gaat zijn, ik heb de technische kennis niet.

Thanks

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)
    • Afspraak met Gert Beets werd vastgeprikt op maandag 29/06/2020.
      We zijn benieuwd naar het verloop.

Gert Beets kent zijn vak, ook op technisch niveau. Hij heeft vroeger de classic afdeling bij Beerens gehad, daar ken ik hem van, heb veel van hem geleerd toen ik daar werkte.

Ik heb al 2 keer Gert een schatting laten doen.
          Doet dat goed, echter Technische kant is enkel nakijken documenten onderhoud.
          Voor mij om te verkopen was het een meerwaarde omdat hij perfect de juiste prijs bepaalde.
          Om zelf te gaan kopen zou ik eerder een technische keuring kiezen.
          Buitenkant kan ik zelf ook redelijk inschatten wat correct is en wat niet.

Ik ken Rudi goed vermits we in het zelfde wereldje actief zijn(verzekeringen/ expertises) en kan hem zeker aanbevelen

[quote=”Ollie” post=266063]Iemand ervaring met Rudi Philippaerts, expertisebureau AAVEX?[/quote]

Ik ben hier op het forum aan het zoeken geweest op het zoekwoordje “Taxatie” en bij deze kom ik op deze topic uit.
              Waarom “Taxatie” enerzijds voor de verzekering, anderzijds uit nieuwsgierigheid voor mezelf.
              Gert Beets zijn coördinaten heb ik doorgekregen van LeDoux & Mortelmans(Kristof).
              Gert heeft ook al via mail gereageerd op mijn vraag naar info.
              Rudi Philippaerts had ik zelf gevonden via Google (in Limburg). Voor mij iets dichterbij de deur.
              Ollie had hier de vraag ook al gesteld in het verleden, maar hier is weinig tot geen reactie opgekomen?
              Ondertussen al iemand anders ervaring mee?

@ Timpie: mijn afspraak ligt al vast 22 mei.
                Ik ben benieuwd…

Iemand ervaring met Rudi Philippaerts, expertisebureau AAVEX?

Ok thx voor de tip 😉

De mijne laten taxeren bij Webex te kortrijk , zeer tevreden over :up:

Kent iemand een goede taxeur voor west-vlaanderen?
                        Of is Gert dan de enige goeie ?

Tim

Ik denk dat ik ook een nieuwe taxatie zal moeten laten gebeuren. intussen is er toch. Een en ander gebeurd ana de wagen en de vorige is meer dan 3 jaar geleden.

Misschien moeten we kijken voor een ‘group buy’ in de regio (hier oost-west vlaanderen). Ik heb er 2 te taxeren…

+1 voor Gert

Hij is bij mij thuis geweest, hij zag trouwens details aan de auto die ik zelf niet wist!

Merci voor de replayzzz… Ik kijk om een afspraak vast te leggen. Zijn jullie tot bij hem geweest of is hij bij jullie thuis langs geweest…

Taxatie en invoer laten doen door Gert Beets, no issues, gewoon top.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.