111 controlediagnose vs uitgebreidere diagnose vs deskundige die taxatie doet

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening 111 controlediagnose vs uitgebreidere diagnose vs deskundige die taxatie doet

• Maker
    Discussie
  • Hallo

Vandaag gaan kijken naar een 964 Turbo.
    Deze wordt particulier verkocht, de garage gaaf mij volgende raad.

1. 111 puntendiagnose (150€) : niet doen

2. Uitgebreide diagnose laten doen. Duurde ongeveer 4uur en kost 400€
    Dit was beter om meer zekerheid te hebben

Ik dacht dat ga ik doen omdat dat ok lijkt. :drink:

Vervolgens bel ik een kennis die taxatie doet van oldtimer.

Hij keurde die uitgebreide diagnose zeker niet af maar vond het veel geld voor wat hij ook kan doen.
    Hij zei ook indien ik zo’n uitgebreide diagnose laat doen dat het zeker een rol speelt waar omwille van de objectiviteit
    Hij gaf ook mee dat indien hij zou meegaan dat de hele context wordt bekeken en niet puur technisch staat van de Porsche.
    Als laatste kan hij ook een adviesprijs geven conform de marktwaarde.

Je kan wel denken dat hij voor zijn winkel spreekt maar het is geen vreemde voor mij en weet ook wat ik verlang van auto’s.

Je ziet dat hier geen sluitend juist antwoord op is maar geef gerust jullie input zodat ik nog een beter beeld krijg zodat de aankoop geen horrorverhaal gaat zijn, ik heb de technische kennis niet.

Thanks

13 reacties aan het bekijken - 16 tot 28 (van in totaal 28)
    • heb daar ook al een taxatie laten doen en is topkerel :up:

Ik heb mijn wagen ook laten taxeren door Gert Beets en alles is vlot en correct verlopen! :first:
        Ik kan hem dus ook aanraden. :up:

Gert Beets is zeer deskundig en zijn rapporten top :first:

Ik zou graag een taxatie willen laten doen van mijn 993 4S (ook mede door de redelijke optie sticker die hij heeft)
            Ik heb het adres gekregen van ACS / Gert Beets
            Zijn er hier nog die positieve ervaring hebben met ACS?

Bedankt iedereen voor de reply’s. 😀

Zeker de link met de tips voor oudere Porsche aan te kopen, ga ik zeker doornemen. :respect2:

Wim

Ik ook! Heb al mijn auto’s gekocht zonder dure 111 punten controle en nog nooit miserie gehad!
                Heb vertrouwen in de verkoper, rij er 20 km mee en laat je (beperkt) eens gaan met optrekken, remmen en sturen, leg je er eens onder, kijk de carpas goed na en neem het risico dat er altijd is als je een tweedehandse wagen koopt…

Ik sluit mij aan bij Wim ,volledig gelijk.

Wim

Weet ik wel, maar als je dit zelf al gedaan hebt voor je die 111check laat uitvoeren weet je al of hij je aanstaat of niet.

En staat het gedrag van de auto je niet aan en krijg je daardoor twijfels, hoef je die paar honderd euro weer niet extra uit te geven van wat jij eigenlijk al dacht dat bij die controle ook naar buiten zou komen.

Ik denk dat ze wel met de auto rijden tijdens de 111 punten check !

Wim

Je kunt zelf al heel veel doen als je een Porsche wilt gaan aanschaffen.

https://porscheforum.be/forum/78-porsche-naslagwerken/89283-aankooptips-oudere-911-porsches

En in de motor of bak kijken kan niemand, dus is ook bij 111 punten controle een wassen neus. 💡

Voor degene die nu denken je kan wel in de motor kijken.
                        Ja dat kan, maar wat zie je dan buiten een wand, zuiger, klepjes, krukas en voor de bak wat tandwielen, maar zegt niks over de staat motor.
                        Dit moet je tijdens rijden constateren, dus gevoel, temperatuur en reactie motor.

Succes met de zoektocht. :up:

“Je ziet dat hier geen sluitend juist antwoord op is maar geef gerust jullie input zodat ik nog een beter beeld krijg zodat de aankoop geen horrorverhaal gaat zijn, ik heb de technische kennis niet.”

De foto’s en specificaties op het forum plaatsen, wil ook nog wel eens ontluisterend werken.

@ Timpie

Bedankt voor jouw feedback. :up:

Eventueel neem ik een kennis mee en als surplus ook een diagnose bij een Porsche-centrum.

Tim

Ik liet een 111 controle uitvoeren bij Porsche Knokke. Was wel meer dan € 150, maar ben zeer blij dat ik dit 2 jaar geleden door hen liet doen. Kostprijs was dacht ik € 300 meer btw en ze hadden hem ook een dag nodig.

13 reacties aan het bekijken - 16 tot 28 (van in totaal 28)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.