13800 km

Home Forum Stel jezelf even voor ! 13800 km

• Maker
    Discussie
  • Hallo Iedereen,

Zoals gevraagd een korte voorstelling: in mijn vaders garage stond nog een 928s waarmee hij al jaren niet meer reed.
    Het was altijd al een jongensdroom van mij geweest om met zijn Porsche te mogen rijden. Na veel zagen mag ik met trots aankondigen dat ik ook deel uitmaak van het 928-clubje:-))
    Hij heeft slechts 13800 km op de teller en voor de eerste maal ingeschreven in 81.
    In denk dat jullie mij de komende maanden nog veel gaan zien op dit schitterend forum!

De groeten!

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
  • ASI

Is het ook niet zo dat wanneer de wagen 34 jaren niet gereden/gedraaid heeft de lagers geen lagers meer zijn maar meer (paas)eitjes waardoor je altijd een slag zult voelen?
      Vochtigheid zal inderdaad overal uit verdampen maar een “ei” lager zal een “ei” lager blijven 🙁

Inderdaad even afwachten en remmen misschien nog is even reviseren.

geef schijven en blokken eens 1000 km de tijd om tot leven te komen. hoe hoog is bijv het vochtgehalte van de blokken na 34 jaar?
          als er geen verbetering te noteren is over een paar weken, eerst de blokken en daarna desnoods ook de schijven vervangen en zeker niet upgraden.
          normaal heb je meer dan voldoende remkracht met het standaard remsysteem van een 928S.

Nee uitlaat is nieuwe,de banden eveneens. vloeistoffen en riemen ook allemaal veranderd. De auto rijdt lekker maar je voelt wel dat hij lange tijd stil heeft gestaan.
            Wat ik eerder ook al vroeg aan iemand anders: kan je de remmen verbeteren?? Ik heb er nog maar een goeie 50km kunnen mee rijden van vind de remmen op het eerste gevoel maar matig.
            Bedankt voor de vele reacties en de hulp !!!

ASI

Prachtig machine!!
              Voor de velgen dit adres misschien: KLIK
              Is wel in zuid West-Vlaanderen en aangezien Igor jouw “monster” al gezien heeft zal je misschien ook in het Antwerpse zitten.
              Maar met zo’n beest(je) kan het geen probleem zijn om tot hier te rijden.
              Wel één verplichting : langs komen !!!!

Die uitlaat ?
              Is toch niet uit ’81, of toch ?!?

Wim

Denk dat het voor de auto het beste is om alle vloeistoffen te vernieuwen en alles van bewegende delen na te lopen, wan zal hier en daar wat verdroging opgetreden zijn.
                Banden zullen ook wel weg zijn door ouderdom.

Maar dat zal hij zelf ook wel weten denk ik. 😉

Wow…sweet. Is er veel “werk” aan om hem weer rijdend te krijgen ? Ik neem aan dat de remmen vastzitten, loopt de motor nog ?

En het is misschien 1 april maar sinds vandaag heb ik eindelijk mijn nummerplaat :-)) Straks nog naar de verzekering en hopen op droog weer :-)))

13 800 km. – 1981, schuldig verzuim heet dat !

Geïnspireerd door jouw verhaal heb ik mijn vader gevraagd of hij ook nog iets met wielen in zijn kelder had staan voor mij. Some guys have all the luck 🙂 Neen Virtu, serieus, van harte proficiat met je wagen, ik kijk er naar uit deze schoonheid op onze wegen te zien.

100_0052.jpg

Dit moet zo ongeveer 81 geweest zijn…

Attachments:
                          • 81zee.jpg

tja … ik heb de foto’s aan mijn vrouw laten zien en het verhaal vertelt. “Amaaaaiii” was hetgene zij nog kon uitbrengen.

‘t is verdikkeme lang geleden dat ze dat nog eens tegen mij gezegd heeft, maar ik meen mij te herinneren dat ze daarmee iets heel moois bedoeld!!! 🙂

Proficiat!!!

Dank u voor al het lof mannen,ik ga er bijna van gaan blozen. Hij heeft ne goeie kelder ( helaas ligt er gene wijn in) , de chauffage stond daar zelfs op. Ik heb er wel al ettelijke uren oppoetswerk aan gehad want hij stond daar niet in deze staat.
                              Is inderdaad Mocca Bruin, als het schemerdonker begint te worden neigt hij soms zelfs naar het zwart.

@DRIP
                              : sorry voor de foto’s; zal ik ze opnieuw verwijderen?? :-))

Als iemand een goede raad heeft voor de velgen; die krijg ik maar moeilijk proper.
                              Ik tel elke dag af naar de dag dat mijn O-plaat er zal zijn om er eindelijk eens mee kunnen deftig buiten te komen. ( als het niet regent tenminste)

Dank u :-)) ikke fier :-))

amaj dat mocca bruin is echt chique (of is het palisander metallic ?) toen en inmiddels weer opnieuw helemaal hip die kleur.!!!

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.