Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › 17′ Fuchs
- Dit onderwerp bevat 16 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren, 5 maanden geleden door Bjorn.
-
MakerDiscussie
-
7 juni 2008 om 16:34
😀
Kon er niet aan weerstaan
Nu nog wachten op m’n carrera-striping en dan alles overzetten 8)
-
MakerDiscussie
-
Gewoon geduld en verder zoeken .
Zo heb ik toevallig OEM cupvelgen op de kop getikt voor €600 .
In de maat 8×17 & 9×17 origineel porsche en voorzien van alle nummers.
Waren recht maar de lak kon beter. Staan nu onder de 928 voorzien van nieuwe lak . Subliem[quote=”MichM3″:1zg5a4hy]D, voor mij is de look ook van belang…ik wil absoluut de originele look behouden. Jammer dat een set magnesiums 4000 eur kost…pfff…enfin, misschien moet ik het toch doen[/quote]
Wacht maar af Mich! Er komt wel eens een goedkoper setje, en dan ben je een van de eerste om ze te kopen 🙂
De 17ers die we op de Martini hebben liggen zijn ook replica’s en hebben nog steeds perfect stand gehouden al zijn ze toch zwaar beproefd 😉
D, voor mij is de look ook van belang…ik wil absoluut de originele look behouden. Jammer dat een set magnesiums 4000 eur kost…pfff…enfin, misschien moet ik het toch doen
Olav, kromme velgen kan je zonder probleem laten rechten.
Dan zijn je trillingen ook van de baan 🙂O.a. MM maakte Cup replica velgen. Maar er waren er nog andere.
Italianen maakten die altijd in gravity casting en harden ze ook niet.
Dus zwaar en redelijk plooibaar.Als die Rota in low pressure gemaakt zijn zullen ze in ieder geval een pak lichter zijn dan je huidige cup replica.
Mich , ideaal zoek je lichte geharde velgen in low pressure casting. Niet te duur en stevig genoeg voor vele jaren circuit plezier.
Bij mijn weten bestaan die echter niet in replica cup.
Begrijp niet goed waarom je op een circuit waar prestaties telt nog inzit met look. Ga voor iets degelijks en niet voor loodzware relatief zachte replica’s. Dat zou ik tenminste doen.Thx voor de info al!
Denis, ik weet echt niet wat ik moet doen hoor…
Ik ga 1X per jaar op circuit, en dat is de Vroemdag, waar we ook geen gekke toeren uithalen, ok het gaat wel snel maar binnen de perken.
Kan je daardoor al een velg krom rijden? In that case: pff!! 🙄
En die immitatie Fuchs 17″ zien er idd héél goed uit (looks dan), en als de kwaliteit ok is zie ik die zeker en vast wel zitten… En als je zegt dat ze niet slechter zijn dan “Italiaanse Cup I’s” (Mille Miglia?) dan is het zeker een optie.
Ik ben ook niet van plan een nier te verkopen voor nieuwe velgen 😮
Goede 2e hands OEM Cup I’s zijn ook een optie natuurlijk… Die moeten daar dan toch tegen kunnen?Anyway…
Ik moet er ng eens deftig over nadenken maar één ding is zéker en dat is dat de huidige situatie onhoudbaar is. Niks erger dan een Porsche die in de garage staat waar je tegen op kijkt om ermee te rijden!!! 👿
Greets,
Olav.
interessante info 993S!
=> ik zoek namaak Cup I wielen om met de RS te tracken…kan jij me een goed merk aanraden? De reden dat ik voor namaak opteer is dat de originele alu Cup I wielen niet in de RS maten en ET’s bestaan…en ik werk liever niet met spacers (te zwaar!)
…wat die 17 Fuchs betreft => ik vind ze er wel 8) uitzien!
Rota was vroeger niet echt fameus. Een Fillipijns product.
Of deze Fuchs copie 17″ beter is weet ik absoluut niet.
Ze zullen in ieder geval niet slechter zijn dan de Cup 1 die je nu hebt Olav.Trouwens, een velg krom rijden wil niet zeggen dat ze slecht zijn he.
Low presure cast of gravity cast (cup1 replica van Italie) zijn nog steeds de meest gebruikte velgen en indien ze niet gehard worden dan plooien die iets gemakkelijker.
Zover ik kan zien zijn deze Rota’s “low pressure niet gehard”Met eender welke goedkope replica zou ik nooit een circuit op gaan.
Maar dat moet ieder voor zich uitmaken.[quote=”SidewindR”:1ddsfape]Thx vr de info Hellraiser 🙂
ze moeten ZEKER kunnen tegen 1X per jaar Vroemdag op Zolder en ZEKER kunnen tegen eens flink doorgeven. 😉 [/quote]Dan zou ik sowieso toch voor gesmede velgen gaan hoor… originele fuchsen…Ronal velgen, Mahle of BBS…
alu velgskes heb je snel krom eens je de bochten van een circuit inscheurt, ik heb hier een set cup 1 velgen liggen, 1x circuit gezien, drie scheuren gevonden in 1 velg !!! en geen curbs geraakt hé !
Onderschat de krachten van circuit gebruik aub niet !
als ik in jou plaats was zocht ik mij een setje Ronal of Mahle velgen voor op circuit die vind je aan schappelijke prijsjes en dan nog een mooi setje voor op de baan… 8)
[quote=”cabrio wim”:1fiod5qy]Mooie velgen Johan, nu nog de harmonica bumpers hé. 😉 [/quote]
Die heb ik toevallig nog liggen 😉Ze ZIEN er toch al niet slecht uit hè onder een witte 😉
😉
Op Pelicanparts forum staat ook dat deze velgen blijkbaar ontwikkeld zijn door Pelicanparts member(s) samen met Rota…
Dus vraag aan de kenners (Denis? 😉 ): Zou dit idd goede kwaliteit zijn??
If yes… dan zie ik dit wel zitten!
Thx vr de info Hellraiser 🙂
Ziet er interessant uit!
Wat i.v.m. kwaliteit? Stevigheid? enz…?Ik wil dit gedoe namelijk nooit meer meemaken, want mijn zin om te rijden gaat helemaal weg van die rotte trillingen, grr! 👿
En daarvoor betaal ik geen wegentax enzo hè!
Dus wat er ook onder gaat komen, ze moeten ZEKER kunnen tegen 1X per jaar Vroemdag op Zolder en ZEKER kunnen tegen eens flink doorgeven. Erg toch dat er velgen bestaan die daar niet tegen kunnen hè!!!Enfin, thx again 😉
Hoi zijn rechtstreeks via de importeur gekocht.
enkel te koop als set van
– 2 stuks 17×7,5 ET 35
– 2 stuks 17×9 ET 16kan je de spacers laten vervallen 😉
prijzen zitten op 220€ voor de 7,5’s en 240€ voor de 9’s.
zijn maar pas van vrijdag binnen en zaten onverwacht in de container,
ben dus de eerste hier in BE, zijn al een paar setjes weggegaan naar
Duitsland en Nederland.Heb wel nu de 17′ cup I’ s op overschot want ga ook de banden overleggen maar zijn wel imi’s met slechte lak 😉
Nu nog wachten op m’n carrera-striping en een whaletail vinden 🙂
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.