17 Juni 2015 Francorchamps

Home Forum Porscheforum On Track Trackday Kalender 17 Juni 2015 Francorchamps

• Maker
    Discussie
  • Volgende week dus trackday.
    Ik heb ingeschreven voor de namiddag.
    Weten jullie of er een mogelijkheid is om daar iets te eten middags?
    Anders na onderweg stoppen voor iets te eten.

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
    • Denk ook dat ik dat best doe.
      Tijdens de laatste ronden ging ik steeds later naar binnen en ging het wat beter.

@PDS
      Drivingfun is ook betaalbaar, zitten veel op Zandvoort.

0

16-17 juli RSR 😉

Volgende week zit volgeboekt, wij gaan met 5-tal GT3’s-GTS-RS …

@ghost
        : tot heel laat buitenkant blijven in Bruxelles, quasi iedereen neemt hem te vroeg

Grtz

0
        PDS

Ik denk dat Skylimit het enige betaalbare is…..

0

Ghost, laat me eens iets weten als je iets betaalbaar en “veilig” vind aub ? Ben ook op zoek voor mijn volgende …

30/9 is het weer Franco Fun Days ! Maar da’s nog zo lang he …

Afin, tot zondag op de cars&coffee ?!

0

Maar daarmee durf ik de Radillon en dubbele linkse niet in een lange slip nemen hoor €€€€€€€€€.
              Ga eens wat rondkijken bij de diverse organisaties of er nog iets betaalbaar te boeken valt deze zomer voor Francorchamps

0

Ik snap dat, ik voel me ook goed op Francorchamps !
                Geheim van Bruxelles zonder downforce is late apexen denk ik. Exit busstop chicane idem !
                Of met de Porsche gaan, dan heb je ook geen tractieproblemen 😉

0

Ik heb gisteren dus een eerste maal Francorchamps gedaan met mijn Ford Focus RS.
                  Had een beetje geluk in mijn planning en kon al om 9u na een stevig ontbijt en een pilletje om niet ziek te worden achter stuur vertrekken. Nog even tanken en weg. Was een rustige rit tot Luik, ik trek mijn remork met kleine vrachtwagen dus fille rijden tussen de grote vrachtwagens tegen 80 a 85 km/h.
                  Eens voorbij Luik begon het werken. Mijn 15 jaar oude Mitsubishi vond de bergop niet tof met terugschakelen tot gevolg.
                  Geen probleem traag gaat ook. 11 uur ter plaatse. Stikkers plakken en lunchen in de pit brasserie.
                  Kort na 13 uur de baan op. Dit vond ik minder, veel te druk en wat een snelheids verschil met al die Porsches, leek wel of ik aan de porsche days meedeed. Na 3 ronden binnen voor de bandendruk juist te zetten, 2 bar voor en 1.9 achter.
                  Dan terug de baan op, ging al iets beter daar ik het circuit begon te kennen.
                  Opnieuw na een 10 tal ronden de baan af wegens rood. Wanneer de baan opnieuw werd vrij gegeven wachtte ik tot bij de laatsten op terug beginnen te rijden.
                  Zo had ik enkele ronden vrije baan en begon ik steeds sneller te rijden en begon ik zelfs wagens in te halen. Ook Porsches 🙂
                  Toen begon mijn lampje brandstof te branden, eraf en tanken dus.
                  Dan opnieuw de baan op en wat er dan gebeurde weet ik niet maar het van fantastisch.
                  Alles leek te werken Blanchimont, Radillon ging zeer snel en mijn Ford zocht er precies zijn eigen weg. Ook dubbele linkse werd steeds toffer. Doordat daar zoveel asfalt naast de baan licht kon ik met een gerust gevoel voluit gaan op die plaatsen, of was het het kalmeer pilletje 🙂 Lijk ook wel dat ik die Ford moet laten schuiven om echt snel te gaan, die lange bochten waren bijna een lange gecontroleerde slip. In die stint ook enkele ronden achter een P 991 GT3 gereden, veel bijgeleerd van die zijn lijnen.
                  Op dat moment vertelde mijn maat mij dat ik elke ronde enkele seconden sneller ging. Hij heeft een ronde tijd APP die goed werkt.
                  Maar dan In Bruxelles door koppeling getrapt en rechtdoor gegaan, geen koppeling meer, pedaal bleef beneden.
                  Na enkele malen de pedaal zelf terug omhoog te trekken werkte het weer wel en dan maar rustig binnen gereden.
                  Als ik mijn wagen een tijdje later heb op de remork reed werkte alles opnieuw normaal.
                  Zal toch een andere rem / koppeling olie moeten gaan gebruiken die meer warmte aankan.
                  Laatste was beste ronde 3.12.
                  Francorchamps doe ik zeker nog opnieuw, veel leuker dan Zolder.
                  Enkel die Bruxelles haarspel nog onder de knie krijgen en grip vinden bij uitkomen chicane bustop.

0

Wil je mijn plaats overnemen?
                    Ziet er momenteel naar uit dat ik pas rond 14 uur thuis kan vertrekken naar Francorchamps, niet echt de moeite meer.

0
                    PDS

Spijtig genoeg is de trackday al helemaal volgeboekt :S

Maar ik heb nog verschillende dagen in Zolder geboekt, dus ik mag al zeker niet klagen 😀

0

Ok merci.
                        Misschien word het dat wel dan.

0

Naar het schijnt zijn de pizzas in de aquarossa goed. Je komt dat restaurantke tegen hartje Francorchamps als je links de scherpe bocht omgaat naar beneden toe, direct aan de linkerkant. Zitten ook regelmatig piloten binnen.

0
                        11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.