18 duim velgen

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 928 18 duim velgen

  • Dit onderwerp bevat 22 reacties, 13 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren geleden door Mikey.
  • Maker
    Discussie

  • ASI
    Deelnemer

      Graag jullie inputs rond 18 duim velgen onder een 928
      Is dit ok voor de technische controle als old timer?
      Is dit een probleem voor de wagen zelf?
      Origineel waren het enkel 16 of 17 duim velgen, right?
      Vormt dit een probleem bij een ongeval, verzekering trekt zich terug omdat de wagen niet meer conform is?
      Alvast bedankt voor jullie inputs!
      VrGr
      Alain
      Tire.jpg

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
      • Hier schrik ik van
        Werkt Porsche met zo weinig tolerantie

          Elke 928 is ontworpen om hooguit met 17″ te rijden.
          Van 18″ is er kans dat de assen breken.
          Deze info vind je in de originele Porsche handleiding voor de 928.

            Rudisunshine…..nu mag je je gaan voorstellen in het voorsteltopic zoals dat hier de regel is.
            Toch al van harte welkom!

              Op mij GTS en keuring OK 18″ met 295/30-18 of 265/35-18 beiden binnen de toegaten afwijking.
              Op deze officieel keuring site de calculator
              http://www.goca.be/nl/p/ak-bandentool

              ASI

                eff Off Topic
                Ja sorry het woordje “doc” in mijn post was verwarrend 🙁
                Voor alle duidelijkheid:
                Ik had een pdf document
                Ik heb er een zip moeten van maken maar ik gebruik “7z” (wie niet ?)
                En die extensie (7z) is ook al niet mogelijk 🙁
                Dus van pdf naar 7z en extensie vervangen naar zip
                Dat allemaal omdat *.pdf niet kan opgeladen worden 🙁

                  [quote=”mcs51″ post=201965]… Amai: Wat een problemen om een doc toe te voegen 🙁 Please zorg ervoor dat pdf en 7z files kunnen oegevoegd worden. Waarvoor dank!![/quote]

                  @ youyou: 18 inch is door porsche toegelaten op een 986 (en uiteraard door de TC ook)
                  @ mcs51: waarom *.doc of *.pdf als het gemakkelijk ook gaat ?

                  retrofitting18inchWheels.jpg

                    Voor de Boxster 986 ga ik naar de keuring met 18″ velgen (nog geen problemen ondervonden).

                    Dit setje ligt er ongeveer een 3uur op per jaar (enkel voor de keuring).
                    Voor de rest van het jaar 19″ velgen.

                      heb dat ook voor mijn wagen, max 17duims maar ik denk dat je dat best aan Deepee vraagt, mssch gewoon wisselen indien je naar de tc gaat

                      ASI

                        Wat doen we dan met dit Porsche document??
                        Aan onze laars lappen??[size=2]
                        PS: Document via Franse 928 club ontvangen[/size]

                        P928-18DuimVelgen-PorscheDoc.zip?media=1731087871

                        Amai: Wat een problemen om een doc toe te voegen 🙁
                        Please zorg ervoor dat pdf en 7z files kunnen toegevoegd worden.
                        Waarvoor dank!!

                          Hallo,

                          ik heb volgens mij nog nooit wat op dit forum geschreven. maar wou hier toch een stukje input op geven.
                          Ik heb uiteindelijk geen 18″ onder me 928 gemonteerd vanwege het volgende Technical Bulletin van Porsche (nummer 9305) zie bijlage.

                          Hierin wordt duidelijk gezegd dat dit niet een goed idee is. ik kan me dit ook wel voorstellen, aangezien er een boel (hoog frequente) trillingen zullen worden doorgeleid naar de body. ik kan me voorstellen dat dit voor vermoeiing van bepaalde delen (bouten lasverbindingen enzovoorts) niet zo goed is.

                          het zal niet direct fout gaan. maar mij zat het niet lekker, ik heb 17″ Cup 2 gemonteerd met ET70 dan komt het voor ook goed uit 😉

                          Gr,
                          Sander Baas
                          928 S4 1987
                          TSB1222450351.gif

                            [quote=”cabrio wim” post=200814]Over wat praten we dan van hoogte op 19 en 20ers, 30 en 35 bandjes !![/quote]

                            Sterker nog Wim, zoals al gezegd: op 19″ past 265/30/19 en op 20″ past 285/25/20
                            Behoorlijk plat dus…

                              18″ is zeker het maximum (of moet ik zeggen minimum) volgens mij;
                              met 19 of 20 technisch onmogelijk om door de jaarlijkse controle te geraken. als je de wielomtrek dan al binnen de toleranties zou krijgen, dan hang je gegarandeerd bij de ophangingstest.
                              naast de schokbrekers hebben de wangen van de banden ook nog een flinke rol in de schokdemping. zoals wim terecht zei “stuiterrubber” hou je dan nog over

                              Wim

                                Over wat praten we dan van hoogte op 19 en 20ers, 30 en 35 bandjes !!

                                  Klopt helemaal Wim, daarom ga ik ook niet groter dan 18″.
                                  Daar komt nog bij dat het hele platte rubber nauwelijks flex heeft en je dus niet meer voelt aankomen wanneer de band zijn grip gaat verliezen.
                                  De switch tussen grip en geen grip komt dan plotsklaps en je bent de auto kwijt.

                                  Ziet wel leuk uit voor shows etc. maar niet fijn om mee te rijden.

                                  Wim

                                    [quote=”mcs51″ post=200800]Hoeveel rubber heb je dan over met een 20″ ?? 🙁 ??[/quote]

                                    Stuiterrubber.
                                    Je moet niet vergeten dat een band ook een bepaald comfort geeft, en hoe groter de velg hoe harder de auto, en kans dat de velgen eerder krom zijn.

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.