18″ porsche turbo velgen met michelin winterbanden

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Te Koop 18″ porsche turbo velgen met michelin winterbanden

• Maker
    Discussie

• Damien
    Deelnemer

Beste pfb leden,

Ik wens een setje porsche turbo velgen verkopen (volgens mij zijn het originele) ik wens ze te verkopen omdat ze niet onder mijn 996 passen (zijn enkel voor 4s en turbo denk ik)
      Achterste velgen zijn 18″ 10j breed ET10 met 255/40/18 michelin pilot alpin banden
      En voorste velgen zijn 18″ 8,5j breed ET 52 met 235/40/18 michelin pilot alpin banden.
      Steek is 5×130 en velgen zijn in algemeen goede staat zoals te zien op de foto’s 2 velgen hebben lichte stoepschade maar niets ergs! En het blijft een wintersetje 😉
      Vraag gerust naar meer info
      Vraagprijs = 800€ maar bieden mag!

image.jpg

Attachments:
      • image_2014-12-26.jpg
      • image_2014-12-26-2.jpg
      • image_2014-12-26-3.jpg
      • image_2014-12-26-4.jpg
    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
      • Wat ik me nu afvraag is ,op welk model passen ze dan wel? …

klopt patrick!
          ik had gerekend met de 997 4S bandenmaat 235/35/19 en 305/30/19 (3% groter achteraan)
          voor een 996 idd voor achter gelijk aanhouden

PB

koen dat is een mening die ik niet deel. 😎

Als je kijkt naar de Revs per mile (bron tirerack.com)
            van de aangeboden set: 799 en 819 = 2,5% afwijking
            tov de originele setup 829 en 832 = 0,36% afwijking
            oftewel bijna 7 keer meer dan voorzien door Porsche zelf.

Diverse fora zijn het er over eens dat je beter je bandenmaten zéér nauwkeurig op elkaar afstemt en dat is bij deze set zeker niet het geval.

Meer info kan je >> Hier << vinden, veel leesplezier. 😉

@ patrick, achterste banden zijn 2.5% groter dan de voorste dus geen probleem voor 4S en turbo

PB

[quote=”gdog” post=190701]
                zijn enkel voor 4s en turbo denk ik[/quote]

Fout ged8 !!!

Deze maten zijn Absoluut niet geschikt voor de 4s en de Turbo!
                Met deze maten draai je gegarandeerd je visco-koppeling in de soep! >4wd

Ik heb ze nog niet geplaatst voor 1 reden. Ik heb ze gekocht als velgen met ET 40 vorige eigenaar had ze als ET 40 te koop aangeboden. Maar als ik de velgen beter gekuist had zag ik dat het ET 10 was… En als ik die afmetingen vergelijk met wat ik nu heb dan steken de velgen 2,9 cm meer uit dan mijn techart velgen en die zijn nu al gelijk met de wielkas. Dus moet ik geen moeite doen om ze te passen? Wil het eventueel wel proberen zo ben ik het 100% zeker.
                  Ik zou het liefst willen dat ze passen want ik rij dagelijks met mijne dus zou winterbanden wel kunnen gebruiken. Ik heb een andere set in 17″ maar die vind ik wa te klein.
                  En echte of niet mij maakt het nie veel uit (gezien ze in EU gemaakt zijn) het is maar een winterset

Op een Turbo & 4S kunnen achter toch zo geen smalle bandjes ? Op mijn originele 18′ velgen liggen ook winterbanden. Achter 265 waar origineel een 285 zomerband om lag. Heb je ze al gemonteerd op de jouwe ? Of is het gewoon een doorverkoop-set zonder winst omdat je nu weet dat het neppers zijn ? 😉

Ik ben bijna zeker dat het ET 10 is gezien de brede center van de velgen zal het wel 10 zijn… En mits de centers waar de bouten komen niet volledig masief zijn kan ik er nooit genoeg van laten afdraaien 🙁
                      [quote=”-Glenn-” post=191500]Ben je zeker van die ET 10? Lijkt me op zich al een extreme et waarde.
                      En, het kan ook aan de foto’s liggen, maar ik kan er evengoed een 40 van maken?

G.[/quote]

Ben je zeker van die ET 10? Lijkt me op zich al een extreme et waarde.
                        En, het kan ook aan de foto’s liggen, maar ik kan er evengoed een 40 van maken?

G.

Damn… Dan heb ik een serieuze miskoop gedaan :think: nuja als iemand interesse geeft dan hoor ik wel wat ik ervoor krijg… Of als iemand die ET 10 velgen wilt wisselen tegen dezelfde velgen maar met juiste ET voor mijn 996 dan heb ik ook interesse 😉

Wim

Dan zal het eerder naar de € 500,00 gaan. 💡
                            Ligt er ook een beetje aan hoeveel profiel er nog op de banden zit en de DOT code of deze niet te oud is.

Dat is wat er op de achterkant van de velgen staat
                              En hoeveel mag ik dan voor dit setje vragen als ze niet origineel zijn?

image_2014-12-26-5.jpg

image_2014-12-26-6.jpg

image_2014-12-26-7.jpg

image_2014-12-26-8.jpg

image_2014-12-26-9.jpg

image_2014-12-26-10.jpg

ik vermoed dat de achterste replicas zijn voor een pre89 911

in de originele zit een klein randje op ongeveer 1 inch van de velgrand en OEM is een Turbo1 velg niet verkrijgbaar met ETwaarde10.

Wim

Als ze origineel zijn moet er een Porsche nummer in staan, en je hebt enkel een foto van made in EU.
                                    Dus denk dat het imitatie is. 💡

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.