19 DUIMERS

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen 19 DUIMERS

• Maker
    Discussie
  • Ben van plan kortelings een andere (sportievere) wielset te monteren. Ik vind de 996 op de originele 18 duimers (met Conti SC2) al behoorlijk hard. (niet veel gewoon zeker ? :oops:) Wat zijn de ervaringen van de collega’s die op 19′ rijden ? En in combinatie met een eventuele verlaging….. Thanks ! 😉

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
    • :music: :respekt: :music:

Even zeker gespeeld en achteraan voor de 10 duim gegaan ipv de 11. Normaliter kan er dan zonder probs een 295/30 omheen. Maar dat is voor de lente ! Dorpeltjes staan er al op en verlagingssetje staat in back-order. Deze winter nog wel de 200 cell cats laten monteren. 200 cell cats + RSR = :music:

PB

De velg die je nu hebt is een 10j, die je wil is een 11J
          Je bestaande band is een 285 en je gaat naar een 295

[IMG]http://i1271.photobucket.com/albums/jj629/PatrickBe/Schermafbeelding2012-11-19om225815-1.png[/IMG]

Grofweg komt het erop neer, dat als je je bestaande velg en band combinatie
          NAAR ALLE KANTEN 15MM breder én hoger maakt, je een idee hebt hoe je nieuwe velg en band zal komen.

Bedankt. Ik heb standaard 285 (18 duim) achteraan. Op de 19 duimers zou een 295/30 komen, geen 315 natuurlijk.

PB

EDIT: Aangepast omdat ik andere maten had gebruikt.

Kijk eens op deze site>> Will They Fit <<

Info van het internet: 19x11j, ET63, band 315/25/19.
                Deze past niet zonder het rollen van de wielkas!

Aangezien uw velg ET50 heeft, komt deze dus NOG verder naar buiten. Ik vrees er dus voor of deze zonder aanpassingen gaan passen.

Allé mannen ! :happy: Nu weet ik nog altijd niet welke band op de 11X19 velg kan. (als een 11X19 überhaupt kan op ne smalle)

[quote=”targa 84″ post=111785]hey
                    mijn vorige was t5 met 18″
                    sinds voorjaar nu een t6 met 19″
                    dat was wel ef wennen aan het stuur maar vindt hem
                    nu heerlijk rijden en gaat als een speer getuned door polestar
                    330 pk[/quote]

ben efkes niet mee en heb even gegoogled.

een T6 dat is dan: http://agriculture.newholland.com/benelux/nl/WNH/T6/Pages/T6.aspx ?

hey
                      mijn vorige was t5 met 18″
                      sinds voorjaar nu een t6 met 19″
                      dat was wel ef wennen aan het stuur maar vindt hem
                      nu heerlijk rijden en gaat als een speer getuned door polestar
                      330 pk

Ik kan het bestandje niet openen. Kan een 19 duim small body rijdende collega even de maat van de achterbanden doorgeven ? Ik geraak er niet uit en wil vermijden dat ik hier binnenkort een set nieuwe banden te koop moet zetten. Dus: kan een 11 X 19 en zo ja met welke band ? Sorry voor het doordrammen…. 😳

Ik heb hier een excel bestandje waarmee je alle maten kan vergelijken ten opzichte van wat jij nu op de auto hebt.
                          Stuur me uw emailadres even via PB en ik stuur het U op.
                          Kan je alles eens narekenen.

Heb een setje op’t oog. 8,5 X 19 ET 48 en 11 X 19 ET 50. Zou het lukken op de 996 (met eventueel 235 & 295 banden) ?

Met dank ! 😉

Comfort zoek ik uiteraard niet. Heb ik dagelijks in de daily (ondanks verlaging en 19′) Wou gewoon even peilen naar de rij-eigenschappen, m.a.w “Better safe than sorry” 😉 Als ik mijn hoofd er niet bijhou staat de P. gegarandeerd op 20′ met een serieuze verlagingskit erop. 8) En dorpeltjes, GT 3 voorbumper,…. :lekker: En dan het dorp niet uitgeraken…. 😆

Ik sluit me aan bij PatrickB

+ ooit met een T5 gereden met KW3 variant en 20″ op :respect2: Dat is hard. Maar als je niet meer gewoon bent…
                                De 18″ winterbanden op de P voelden eerst comfy aan, nu ben ik dat comfort ook weer gewoon. Kan niet wachten tot’t lente is zodat de 19’ers er weer op kunnen.
                                Als je comfort wil moet je ster rijden… :geek:

PB

Mijn vrouw heeft onder de 986 19″ steken met een 35-serie banden,
                                  in combinatie met de originele ophanging.

In vergelijking met de originele 17duimers, voel je veel meerfeedback.
                                  (is een plus punt mijns inziens)

Echter het maakt de wagen ook wel “spoorgevoeliger” dan voorheen.

Het comfort is merkbaar minder, maar dat is relatief natuurlijk. 😉

Je bent altijd vrij om eens te komen testen wat het verschil is. :mrgreen:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.