19 inch op boxster

Home Forum Porsche Talk 19 inch op boxster

• Maker
    Discussie
  • hey,

ben sinds aug in het bezit van een boxster 986 2.5 van ’97, waar we nu toch al wat aangename kilometers hebben gebold, graag had ik vette velgen en banden er onder gezien.
    iemand ook 19″ onder zijn boxster, voor en nadelen, …..
    graag wat feedback
    FullSizeRender[1]-2.jpg

504.png

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
    • vind het mooi :respect2: , alleen ik doe het niet bij mijn lieveling. Ik ga niet verder dan 17insj 😀 . Ik heb geen ervaring op langer termijn met grotere velgen dus van die discussie onthou ik mij.

neen, het aantal gereden KM’s is wel correct, de afwijking zit enkel in de snelheidsmeter. een afwijking was vroeger gemeengoed in de autowereld uit veiligheidsoverwegingen: KLIK

als die met je nieuwe banden anders is dan standaard is je wielomtrek verschillend en dus zeker illegaal als je naar de Belgische autokeuring moet. het advies van patrickVB is volkomen terecht voor meer dan één reden.

misschien nog iets om over na te denken, met originele banden en velgen maat gaf de kilometer teller 12 km/u te snel aan tov mijn cayote en GPS, 12% lijk mij toch wat veel voor standaard bandenmaat, wat ook wil zeggen dat de wagen 12% meer kilometers op de teller staan dan effectief gereden. nu zit ik met verschil van 5%, wat mij eerder normaal lijkt volgens toerental, versnelling en afgelegde weg.

[quote=”mark986″ post=223517]Op de eerste jaren my96-97 kon je zelfs geen 18″ bestellen, dit omdat Porsche op de my 98 aan de achteras/draagarmen paar kleine veranderingen heeft doorgevoerd en dan kon dit wel, vooral om schade te voorkomen.[/quote]

heeft niks te maken met merkgetrouw origineel. ik ben meer dan overtuigd dat de ingenieurs bij Porsche slimmer zijn dan wij en duizenden uren/km testen op durability.