Home › Forum › Porsche Marktplaats › Porsche Te Koop › 19″ Sport Classic velgen
- Dit onderwerp bevat 47 reacties, 15 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 7 maanden geleden door Mushroom.
-
MakerDiscussie
-
25 mei 2018 om 15:14
Splinternieuw gekocht voor op de 996 4S omdat er op schoonzus d’r 996 4S ook zo’n zaten en ik ze toch zo mooi vond. Helaas mocht ik ook weer hier geen geluk vinden :first:
Velgen gemonteerd en mee naar de keuring gereden: afgekeurd. Verschil in rolomtrek bedraagt meer dan 1.5%. Schoonzus is al 3x naar de keuring geweest met die van haar en geen probleem. Schoonzus heeft assets die ik niet heb 8)
Anyway, korte pijn, weg ermee.
Ik zit al met de T5 waar ik elk jaar de wielen moet verwijderen voor de keuring, ik ga dit ook niet nog eens met de P beginnen doen.Splinternieuw dus, nog geen 100km mee gereden.
Vooraan 19×8.5 ET5
Achteraan 19×11 ET5.5Banden zijn splinternieuwe Pirelli’s met de correcte snelheidsindex
Vooraan 235 35 19
Achteraan 295 30 19Op welke auto’s ze allemaal passen is zelf uit te vogelen :engeltje:
Nieuwprijs is 1900 Euro, voor 1500 mogen ze weg :salut:
-
MakerDiscussie
-
Ik vond het ook al verdacht weinig – bij de rekeningen van mijn 997 zit de factuur van deze velgen en dat was 4400€, zonder banden
@ Mush Ben je zeker dat jouw bandenleverancier jouw originele ” Sport Classic” velgen heeft verkocht ?
Binnenin vind je O.E. nummer terug 997.362.157.56
Die velgen inclusief banden zijn een echt koopje
Bij Teile.com in Duitsland kosten enkel de velgen set zonder banden ,reeds 4100€
19″ Felgensatz 911 Sport Classic, 8,5J x 19 ET55 + 11,5J x 19 ET50
Grote bandencentrales zijn ook bij mij van mijn lijstje geschrapt. Of ook prijzen vergelijken op het net. Ga nu in de streek van Dendermonde naar een kleine bandenboer en doe daar mijn ding. Wielen wisselen…binnenspringen en de dag nadien of enkele dagen later gefikst. Laat mijn wielen daar in bewaring en betaal een fractie van hetgeen men bvb bij merkgarages aanrekent. Geen reservaties maanden op voorhand en er gratis bovenop een goede babbel met iemand die zijn stiel kent en geen ‘urenklopper’ is. Ik leer daar meer over banden tijdens de wissel dan anders op een jaar. (ben natuurlijk maar een amateur).
ik heb al tig jaren de grotere bandencentrales afgezworen. ik ga bij een lokale kleine zelfstandige zonder personeel en blijf er tijdens de werken altijd bij voor een petrol head chat over 2-wielers of andere sterke verhalen. banden wisselen is er eerder fun dan kommer en kwel.
die methodiek probeer ik consequent en op zoveel mogelijk domeinen door te trekken. de lokale economie en ikzelf worden er alleen maar beter van.
2 verschillende modellen 996 4S: ja, coupé en cabrio, maar volgens mij allemaal met exact dezelfde geometrie. de planeet waar die bandengast vandaan komt kan alleen maar ex-autokeuring zijn, zo dom. men checkt in de keuringsstations al zo lang ik me kan herinneren op een tolerantie van -2% en +1,5% op de voorgeschreven rolomtrek.van de banden.Ik ben een paar jaar geleden ook van bandenboer veranderd nadat ze de BMW van mijn echtgenote mismeesterd hadden. Op den duur lagen daar 3 verschillende merken winterbanden op. Natuurlijk gebuisd op de keuring.
Nu zijn we klant bij Interband in Lokeren. Het verschil in organisatie is frappant. Alles mooi volgens afspraak en zichtbaar veel properder dan het gros van die zaken. Ze hebben ook de BBS wintervelgen geleverd van mijn Cayman. Het is helemaal geen rocket science om uit te vogelen welke velgen en banden op welke auto mogen, je moet alleen de moeite doen om het op te zoeken en je daaraan te houden.
Dus ik denk dat je een goede bandenboer kan herkennen aan de eerste aanblik van netheid… Er zullen er best wel zijn met een smerige werkplaats die toch goed werk leveren, maar dat moet je dan wel eerst ondervinden.
ik kan best begrijpen dat het op den duur je strot uitkomt. Da’s geen manier van zaken doen en zeker geen manier om je klanten te behandelen.
[quote=”vandamme” post=267836]
Misschien kun je dus die velgen gewoon houden mits je er ander rubber op legt.
[/quote]Thx, maar zoals ik al zei: ik ben er klaar mee.
Ik begin dat str*ntgedoe van iedereen die altijd maar zijn paraplu’s opentrekt str*ntbeu te worden. Nog eens geld gaan aftikken om banden te kopen die er in eerste instantie al hadden moeten op liggen doe ik niet.
Al dat gepruts van die eeuwige prutsers komt me gewoon ‘t strot uit.
2 Mei had ik platte band met de T5, ik bel en ik vraag om 2 nieuwe banden en om tegelijkertijd de velgen ook eens te rechten. Morgen mag ik ze eindelijk gaan ophalen, na ettelijke telefoontjes, waar ofwel niemand opneemt of die die opneemt van niets weet en belooft asap terug te bellen, wat dan NATUURLIJK niet gebeurt.
Dat is ondertussen bandencentrale nummer 4 die ik aandoe. De eerste zette alles vast met de boulonneuse en draaide dan van zijn kl*ten dat hij de bouten niet meer loskreeg. De 2e daar is zijn vrouw na enkele weken van gejaag en gebel uiteindelijk de banden zelf komen leveren want hij zat in ‘t gevang omdat hij plantjes kweekte. Kan je weer bij nr. 1 gaan bedelen met de banden vanachter in uwen T5.Ik bestel f*ckin velgen voor op ne f*cking 996 4S en als het dan niet blijkt te kloppen dan moet ik niet horen van één of andere pipo dat er 2 modellen 996 4S zijn en dat ik dat maar had moeten vermelden. Er ZIJN geen f*ckin 2 modellen van een 996 4S en die spoorverbreders zijn geen f*ckin optie, die zijn standaard.
Gewoon weeral de pech van bij een “verkeerd” keuringsstation terecht te komen.
De wet en de regels zijn voor iedereen, maar nogmaals het bewijs dat elk keuringsstation deze op hun eigen manier interpreteren en toepassen:bounce:
[quote=”Mushroom” post=267833]
De regel was toen dat je 1 maat mocht afwijken (18″ standaard = 19″ ook ok) *denk ik*
Nu mag je *ook alweer denk ik* steken wat je wil, zolang de rolomtrek niet meer dan 1.5% afwijkt.
Ik denk dat de wielen van schoonzus gebruikter overkomen dan mijn gloednieuwe blinkers en dat daarom het aandachtspunt boven gekomen is.[/quote]steek daar je maten van je gelijkvormigheids attest op
En dan de band die je wil monteren. Blijkbaar valt het niet over de velg maat.
Je kan daar meteen al testen of je met een andere maat die Velgen wel nog conform kan krijgen.
achteras lijkt ok
voorras met die tool niet
Maar de iets grotere band voor lijkt wel te lukken volgens die tooldus
225/40/18 = 638mm origineel
235/30/19 = 625 NOK
235/35/19 = WEL OKopmerking, ik heb die originele maat gewoon genomen van Porsche approved summer tires.. Je moet de oefening gewoon eens opnieuw doen met de maat op je Gelijkvormigheids attest.
Misschien kun je dus die velgen gewoon houden mits je er ander rubber op legt.
hoger profiel, niet lager dus.
Nochtans knappe velgen!!
Laat je schoonzus eens teruggaan met je wagen…..Die “assets” kunnen op een keuring ook averechts werken.
Maakte daar ook eens een opmerking over toen de auto van een kortgerokte jongedame op de rij naast mij werd afgekeurd.Toen ik zei dat een kort rokje blijkbaar niet altijd helpt kreeg ik als antwoord dat ze die dan nog eens graag terugzien bij bv een herkeuring 😉
Niets van dat alles want tot voor kort wist schoonzus zelfs niet dat het niet ok was 😕
Met mijn vorige 996 4S had ik ook 19’ers steken en nooit problemen gehad op de keuring.
De regel was toen dat je 1 maat mocht afwijken (18″ standaard = 19″ ook ok) *denk ik*
Nu mag je *ook alweer denk ik* steken wat je wil, zolang de rolomtrek niet meer dan 1.5% afwijkt.
Ik denk dat de wielen van schoonzus gebruikter overkomen dan mijn gloednieuwe blinkers en dat daarom het aandachtspunt boven gekomen is.En idd, ik heb er echt op gelet om zelf geen maten of breedtes of ET’s of weet ik veel wat te gebruiken. Ik vroeg een set die mooi paste op een 996 4S.
Achja, zoals ik hier lees zijn er die hun velgen d’r bij elke wasbeurt afhalen dus als iemand er niet mee inzit om dat jaarlijks eens te doen kan die goedkoop een mooie set scoren en anders vliegen ze op 2ehands :up:[quote=”wing” post=267826]Mush, dit probleem had ik bij mijn 997 opgelost door lagere profielbanden te leggen.
Vooraan 235 30 19
Achteraan 295 25 19Problem solved, omtrek was weer in orde…. :up:[/quote]
997 en 987 kun je niet vergelijken, die hebben gewoon grotere wielkassen
996 en 986 zijn nooit gehomologeerd voor 19 inch wielen enkel tot 18 inch.
Daarop alleen al kunnen ze afkeuren.origineel
voor
225/40/18 = 638mm omtrek
235/30/19 = 625 >>> 97.9% << here's your problem. achter 285/30/18 = 627mm omtrek 295/25/19 = 630 >>> 100.4%Het probleem is dus niet dat ze te groot zijn , het probleem is dat de voorste banden een te kleine omtrek hebben.
lager profiel banden op leggen zal het verschil nog groter maken.
hoger profiel band is geen oplossing want een 235/35/19 is 102.8 % groter dan origine.Als je schoonzus dus met 19 inchers door de keuring raakt, dan moet ze redelijk strak in ‘t vel en goed kort gerokt geweest zijn denk ik.. Want 19 inch op 996 kan helemaal niet goedgekeurd worden als ze een beetje opletten in de keuring.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.