19″ Sport Classic velgen

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Te Koop 19″ Sport Classic velgen

• Maker
    Discussie
  • Splinternieuw gekocht voor op de 996 4S omdat er op schoonzus d’r 996 4S ook zo’n zaten en ik ze toch zo mooi vond. Helaas mocht ik ook weer hier geen geluk vinden :first:
    Velgen gemonteerd en mee naar de keuring gereden: afgekeurd. Verschil in rolomtrek bedraagt meer dan 1.5%. Schoonzus is al 3x naar de keuring geweest met die van haar en geen probleem. Schoonzus heeft assets die ik niet heb 8)
    Anyway, korte pijn, weg ermee.
    Ik zit al met de T5 waar ik elk jaar de wielen moet verwijderen voor de keuring, ik ga dit ook niet nog eens met de P beginnen doen.

Splinternieuw dus, nog geen 100km mee gereden.
    Vooraan 19×8.5 ET5
    Achteraan 19×11 ET5.5

Banden zijn splinternieuwe Pirelli’s met de correcte snelheidsindex
    Vooraan 235 35 19
    Achteraan 295 30 19

Op welke auto’s ze allemaal passen is zelf uit te vogelen :engeltje:

Nieuwprijs is 1900 Euro, voor 1500 mogen ze weg :salut:

2 reacties aan het bekijken - 46 tot 47 (van in totaal 47)
    • Klopt. Thx! :first:

Laat ons zeggen dat de ervaring met de verkopende dealer zo slecht was dat ik er klaar mee ben. Hij wou er best andere banden opleggen als ik *nog* eens 600 Euro aftikte en de andere banden daar liet. Er is niet mee gereden…
      Ik moest dan ook nog een andere set spoorverbreders kopen met verzonken bouten want de bouten van de originele spoorverbreders passen niet.
      Het enige wat ik vroeg was een set Sport Classics die passen op een 996 4S, maar volgens hem heb je 2 breedtes in een 996 4S en is zo’n spoorverbreder helemaal niet standaard, dus ‘t is mijn fout :bounce:

Mush, dit probleem had ik bij mijn 997 opgelost door lagere profielbanden te leggen.
        Vooraan 235 30 19
        Achteraan 295 25 19

Problem solved, omtrek was weer in orde…. :up:

2 reacties aan het bekijken - 46 tot 47 (van in totaal 47)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.