1956 Speedster

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 356 1956 Speedster

• Maker
    Discussie
  • Boys,

Ik heb viavia contact met iemand die een speedster verkoopt.
    Nu ik heb enkel foto’s, maar voor ik naar daar ga zou ik alvast jullie mening hierover willen.

Het zou een 1956 speedster zijn met een motor van 57.
    Het vin number klopt, alsook de motor.

Zijn er volgens jullie nog goede of slechte punten die opvallen?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
    • Indien je het chassisnr bezorgt, kan ik kijken op de 356 registry of er nog iets van bekend is. Daar staat soms meer info op dan op http://www.356a.com

Wim

Kijk hier maar eens op de link voor de foto’s, dan weet je een beetje wat ik bedoel met camoufleren.

http://www.ccr-vanleuven.nl/projecten/lopende/?tx_chgallery_pi1%5Bdir%5D=8&cHash=125c9348a816a153a6429c220ee01251#c11

Als je de eerste foto’s ziet zou je denken dat hij bijna perfect was, en dit is ook geen Amerikaan.
        En zo hebben we nog wel wat van voorbeelden op onze site. 😉
        Ik wil je niet van de verkoop afhouden als je er zijn in hebt, maar dan moet je hem ook naar die prijs kunnen kopen, en niet voor de hoofdprijs als z.g perfecte. 💡

Deze foto slaat werkelijk alles.

Wim

[quote=”GregOrgy” post=196612]
          Er is inderdaad wat aan gelast spijtig genoeg.[/quote]

Dat er aan gelast is is geen probleem, het is alleen de manier waarop het gedaan is.
          Er is zelfs geen moeite gedaan om de oude bodemplaten te verwijderen, maar zijn er volgens mij uitgeslepen en de nieuwe er gewoon ingelast als ik het zo op de foto’s zie. 🙄
          Verder vind ik dat er teveel broebels overal gespoten is waar het niet hoort te zitten, en dat kan om iets te camoufleren zijn.

Ik schrijf dit alleen maar om je geen eventuele miskoop te laten doen, meer niet.
          Heb er al zoveel mooie gezien aan de buitenkant. 💡

[quote=”GregOrgy” post=196466]idd, Dit zie je vaak.
            Soms is dat met goede bedoelingen, om veroudering tegen te gaan, maar zoals je zegt, soms is dit om wat de verbergen…[/quote]

Inderdaad, heb er “hestellingen” gezien waarbij ze een stuk tape plakken en hierover coating…

Voor de rest hele mooi wagen 🙂 Succes!

hahaha, inderdaad, maar de mini heb ik geen interesse in.

die mini op de achtergrond heeft wel USA zij reflectoren

Het is een Europeaan.
                  Er is inderdaad wat aan gelast spijtig genoeg.

Verder nog opmerkingen?

Wim

Ben er niet kapot van, en zeker niet van bepaalde plekken die gelast zijn. 🙄

Is het een Amerikaan of Europeaan.

Dit is inderdaad een echte, er is heel wat laswerk aan gedaan, zal ook wel nodig geweest zijn . Ziet er op foto goed uit, maar er zal ook wel een prijs aan hangen. Veel succes met de verkoop of aankoop.
                      Marc

idd, Dit zie je vaak.
                        Soms is dat met goede bedoelingen, om veroudering tegen te gaan, maar zoals je zegt, soms is dit om wat de verbergen…

Zier er inderdaad mooi gerestaureerd uit.
                          Ik begrijp wel niet goed waarom die brubbel coating op de bodemplaat zit en in de koffer.
                          Is er iets te verbergen?
                          Zal je enkel weten als je ter plaatse gaat kijken.

Ive

Ziet er mooi gerestaureerd uit. Zal wel een bijhorend prijskaartje aanhangen 😯

Zou een echte zijn. Vin number klopt, motor is van een jaar later.

Is dit een Porsche Speedster of een replica op een keverchassis?

en wat technische foto’s

Attachments:
                                  • IMG_8273.jpg
                                  • IMG_8274.jpg
                                  • IMG_8277.jpg
                                  • IMG_8283.jpg
                                  • IMG_8275.jpg
                                  • IMG_8282.jpg
                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.