1971 911T Targa

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 1971 911T Targa

• Maker
    Discussie
  • Ik heb een kleine vraag (eigenlijk 2):

Ik heb een 1971 T Targa.
    Op het dashboard heb je een lampje (zie foto), ik neem aan dat dit voor de olie is?
    Bij de mijne pinkt dat nu steeds.
    Hoe komt dat? Te weinig olie?
    Ik wilde dan de olie nazien, maar dit is bij mij zo een lange veer. als ik die erin steek er uit haal voel ik nog wel als ik met mijn vinger er over ga dat er nog olie inzit, maar ik kan niet zien hoeveel.

Enige tips? normaal is dat een vlak staafje en dan zie je duidelijk tot waar de olie zit…

Attachments:
    • 20150706_132115-1.jpg
    • 20150706_133423.jpg
2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Wim

Snel even originele peilstok op de kop tikken, en verder even niet rijden tot je weet of er genoeg olie inzit.
      Brand/pinkt het dan nog steeds, dan is er waarschijnlijk iets anders aan de hand.
      Dus wat Desmo schrijft, maar kan ook een falende oliedrukmeter zijn, dus die zou ik eerst dan vervangen en proberen.

Ik vind dit een vrij gevaarlijke bedoening. Op een niet originele peilstok valt moeilijk af te lezen wat het werkelijke niveau nu moet zijn. Het is me niet bekend of er verschil is in niveau naargelang het bouwjaar, maar een medeforummer met een P van 1971 kan op de zijne wel aflezen wat het normale niveau zou moeten zijn, gemeten in cm vanaf boven.
        Een onregelmatig pinkend olielampje zou wijzen op een onderbroken lage of wegvallende oliedruk (bij het nemen van een bocht vb?.). Als het continu pinkt, zal het wel niet lang duren voor de boel in de soep draait. Dus zeker eerst nagaan wat hier aan de hand is.

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.