1988 carrera 3.2: deurklink passagier ‘veert’ niet meer terug dicht

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 1988 carrera 3.2: deurklink passagier ‘veert’ niet meer terug dicht

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

aan de passagierszijde (ging zeggen ‘mijn vrouw hare kant want aangezien ze niet met mijn Porsche mag rijden zit zij altijd daar – soit, da’s een andere topic ruzie ) krijg ik de deur van binnenuit wel open, maar aangezien de hendel niet dichtveert na opentrekken, moet ik die manueel terug tegen de deur duwen. Doe ik dat niet dan kan je de deur niet gesloten krijgen aangezien de deurhendel vanbinnen nog op ‘open’ staat (en da’s dan net wat de deur blijft doen…openblijven…).

Is het ‘vervangen van een veertje’ of een volledige demontage van het deurpaneel ? nu beschik ik wel over de nodige werkplaatshandboeken en een basis / gezond verstand van techniek, maar is dit iets voor de klusser ?

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • XXX

Yep, kabouter klus kan dit.
      Enkel goed opletten welke draad waar steekt op de knop van de elektrische ramen. Best even opschrijven welke kleuren waar zitten.
      Voor de rest, piece of cake :popcorn:

0
      Wim

Je zult je volledige deurpaneel moeten verwijderen om er bij te kunnen.
        Maar zijn maar wat schroeven en imbus bouten, dus makkelijk zelf te doen.
        Let er wel op dat je de vochtwerende laag terug bevestigt, anders heb je over een jaar een rot deurboard, want is maar karton. 😉

0
      2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.