1993 Porsche 964 WTL

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s 1993 Porsche 964 WTL

• Maker
    Discussie

• de Geert
    Deelnemer

Kan het even anders uitpakken dan verwacht, sta ik gisteren te werken bij ons in Temse en parkeerd daar ne 964 waar mijn oog direct op viel, even gaan kijken en een dagje later verkoopsovereenkomst gesloten

Het is een 30 jarhe jubi edition n°417 geworden, de prijs leek me absurt laag waardoor ik niet kon weerstaan,
      Der is wel stevig wat werk aan maar zeker niets onoverkomelijk maar foto’s zeggen meer dan woorden

[IMG]http://img841.imageshack.us/img841/9633/038bb.jpg[/IMG]
      [IMG]http://img823.imageshack.us/img823/1609/039ld.jpg[/IMG]
      [IMG]http://img337.imageshack.us/img337/2109/040ww.jpg[/IMG]
      [IMG]http://img836.imageshack.us/img836/6814/041kq.jpg[/IMG]
      [IMG]http://img855.imageshack.us/img855/3640/042ebu.jpg[/IMG]

Wat zijn de plannen
      -nieuwe voorbumper zoeken en gans de wagen spuiten in de originele kleur
      -interieur volledig opkuisen en wat schade heeft vervangen
      -dikke velg zoeken, en de originele opkuisen als nieuw
      -regelbare vering plaatsen voor een beetje minder grondspelling
      -mechanisch staat hij goed maar in de toekomst alles stuk voor stuk verbeteren

grtz Geert……………………………………………………………………………………………………………..

15 reacties aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 673)
        • De Porsche is terug thuis, reden dat hij olie lekte zou veroorzaakt zijn dat dat de tuimelaars(wat dat dan ook moge zijn) slecht gemonteerd zaten, hierdoor zouden de kleppen na verloop van tijd komen vast te zitten en verliest hij onnodig olie, gelukkig is het nu opgelost :bounce:

Binnen een 1000km ne keer binnenkomen om te checken of alles goed is

Over het uurloon ga ik zeker niets zeggen, dat wist ik voor ze der aan begonnen, hetgene waar ik meer moeite mee heb is dat ik betaal voor de kennis van WV en die is volgens mij zijn loon meer dan waard, echter is de maar de laatste tijd niet vaak aanwezig en is nu ne jonge gast daar aan het werk die blijkbaar héél lichtvoetig omspringt met zijn werk, toen ik hem daarmee confronteerde zij hij direct dat hij diene gast ne keer onder zijn voeten moest geven, NEEN, had het werk zelf gedaan en dan was der waarschijnlijk geen probleem geweest, laat ge dan toch een ander het werk doen dan moet je het grondig controleren

Het kwaad is geschied en ik heb hem nu even gedropt bij de mannen van FG Porsche en die gaan de kleppendeksels vervangen, dan blijft de olie misschien een keertje in de wagen zitten, triestig dat dit niet het geval is wetende dat ik bij WV cars de prijs van ne nieuwe polo heb achtergelaten

Voor alle duidelijkheid, ik heb het niet over de Porsche garage Verellen in geel

+ 100 Gette

Ik had het ook zeker niet over uurloon.
              Wel over onderdelen die in detail op factuur staan en niet worden vervangen.
              Sorry ik ben ook zeer technisch onderlegd en ik zie zulke dingen direct.

Het voordeel aan meetings en rondritten is dat je eens kan praten met andere mensen en dan komen meestal ook hun ervaringen met garages naar boven.
                Het is spijtig om te moeten vaststellen dat bijna iedereen wel 1 of ander verhaal heeft over onverantwoordelijk werk met schade tot gevolg en overdreven facturen met onderdelen die niet vervangen werden.

Dit heeft in mijn ogen NIKS te maken met Belgische wetgeving en dure investeringen in opleidingen. Ik ben ( zoals veel anderen ) op zoek naar een garage waar ik de 964 in vertrouwen kan achterlaten, erg in een klein landje zoals Belgie :think:

[quote=”Ghost” post=167621]Ik heb al enkele jaren het gevoel dat dit overal zo is.
                  Het is spijtig genoeg niet enkel in de auto sector dat ik dit ondervind.
                  De gemiddeldheid overwint overal.
                  Ook op mijn werk is dit steeds meer zo.
                  Liever vandaag half tegoei en bruikbaar dan morgen deftig afgewerkt en proper afgewerkt. :puke:[/quote]

Maar als je je werk “tegoei” doet en je medewerkers op een correcte manier betaalt, vind iedereen je plots een “dief” , omdat de belgische sociale- en andere wetgeving je ertoe dwingt je prijzen aan te passen, en dan is een huis, tuin en keukenfoefelaar plots weer wel OK. 🙄
                  Boven gemiddeldheid proberen uit te groeien kost handenvol geld aan opleidingen , en … veel consumenten willen daar niet meer voor betalen.
                  Gelukkig hebben wij gemotiveerde medewerkers die er vol voor gaan. (maar dan nog laat iedereen eens een steekje vallen, nobody’s perfect)

Wat echter met Terrum’s auto gebeurd is kan totaal niet door de beugel.

Ik heb al enkele jaren het gevoel dat dit overal zo is. Heb hier een bmw staan die deels is uitgebrand door fout garage. Ben met de P al in verschillende garages geweest. Het is altijd wel iets.
                    Of het is niet goed gedaan of je wordt ronduit bedrogen en bestolen :bounce:
                    Het is spijtig genoeg niet enkel in de auto sector dat ik dit ondervind.
                    De gemiddeldheid overwint overal.
                    Ook op mijn werk is dit steeds meer zo.
                    Liever vandaag half tegoei en bruikbaar dan morgen deftig afgewerkt en proper afgewerkt. :puke:

Gisteren een keertje naar FG Porsche gereden met de jubi omdat ik steeds maar weer verbrande olie rook, mijn vermoeden werd bevestigd, de kleppen deksels lekken en nog niet een klein beetje dus volgende week gaat hij binnen en word dit euvel aangepakt, op zich niet echt een groot probleem maar als ge net zoveel geld in de garage hebt achtergelaten zou je toch verwachten dat het in orde zou zijn hé dus als ze me nu nog eens zouden vragen waar ik op onderhoud ga zeg ik ZEKER niet meer bij Walter Verellen, die heeft in het verleden goed werk geleverd aan mijn wagens maar deze keer is der teveel fout gegaan en ik denk dat ik terecht ontevreden mag zijn
                      Ik heb hem ook geen moeite zien doen om alles op te lossen

-Krassen op de wagen, weliswaar kunnen wegschuren en polieren maar dat kan niet de bedoeling zijn
                      -Alles wat onder de wagen zat was niet vast gezet zoals Stabilisator stang, travers, katalisator en massakabel van de motor
                      -Kleppen deksels lekken aan twee kanten

We weten nu waar we Niet moeten zijn

Grtz Geert

als ik al die mooie wagens zie staan *luv .

Geert, Super proficiat man!!!! Echt knap van je voor zoveel geduld te hebben :coolness:
                          Fantastische wagen!

Dinslaken

Ik heb die showroomshine van kenotec ook staan, twee volle bussen maar ben der niet echt van overtuigd, ne vriend die professioneel auto’s doet blinken is er helemaal wild van, misschien gebruik ik het wel gewoon verkeerd 😳

Wim

De shampoo van Kenotec is gewoon :up: wij gebruiken niet anders.
                                Ook de Kenotec showroom shine spray is een perfect spul.
                                Dat rose ken ik niet, dus ook maar eens aanschaffen om te proberen, dus bedankt voor het delen.

Dat roze spul ga ik ook eens proberen.
                                  Normaal gebruik ik de quick detailer van meguiar’s .
                                  Maar als jij daarover zo tevreden bent, en ik heb je auto gezien :first:

Ik gebruik deze, de literfles is auto shampoo van Kenotec en de linkse bus is de detailer van meguiars, meguiars hebben ook zeer goede schampoo maar nu heb ik deze een keertje geprobeerd , dat roze spul kan je enkel krijgen in 3.75 liter maar vind ik zo goed dat ik daar zelfs niet lang mee toe kom, ik gebruik dat op alle kleuren. Ik heb alle ander quick detailers van megiuars ook al gebruikt maar hier heb ik heb beste resultaat mee,

15 reacties aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 673)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.