1993 Porsche 964 WTL

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s 1993 Porsche 964 WTL

  • Maker
    Discussie

  • de Geert
    Deelnemer

      Kan het even anders uitpakken dan verwacht, sta ik gisteren te werken bij ons in Temse en parkeerd daar ne 964 waar mijn oog direct op viel, even gaan kijken en een dagje later verkoopsovereenkomst gesloten

      Het is een 30 jarhe jubi edition n°417 geworden, de prijs leek me absurt laag waardoor ik niet kon weerstaan,
      Der is wel stevig wat werk aan maar zeker niets onoverkomelijk maar foto’s zeggen meer dan woorden

      [IMG]http://img841.imageshack.us/img841/9633/038bb.jpg[/IMG]
      [IMG]http://img823.imageshack.us/img823/1609/039ld.jpg[/IMG]
      [IMG]http://img337.imageshack.us/img337/2109/040ww.jpg[/IMG]
      [IMG]http://img836.imageshack.us/img836/6814/041kq.jpg[/IMG]
      [IMG]http://img855.imageshack.us/img855/3640/042ebu.jpg[/IMG]

      Wat zijn de plannen
      -nieuwe voorbumper zoeken en gans de wagen spuiten in de originele kleur
      -interieur volledig opkuisen en wat schade heeft vervangen
      -dikke velg zoeken, en de originele opkuisen als nieuw
      -regelbare vering plaatsen voor een beetje minder grondspelling
      -mechanisch staat hij goed maar in de toekomst alles stuk voor stuk verbeteren

      grtz Geert……………………………………………………………………………………………………………..

    15 reacties aan het bekijken - 256 tot 270 (van in totaal 673)
      • Het is een beetje als vragen naar het gewicht van een vrouw, maar kan je het tipje van de sluier oplichten en de grootteorde van de totale kosten met ons delen?
        Nu dat we bijna aan de eindmeet geraakt zijn van deze prachtige restauratie ben ik toch wel curieus.

          Ja hoor, op 6 december had ik hem al twee jaar

            Wablief is dat al meer dan 2j???

              Deze wil ik wel ne keer IRL zien :coolness: :coolness: :coolness:

                Dat zal genieten worden terrum . :driver: :driver:

                  Spannend!! :respect2: :first:

                    Thx voor de info, de Walter had me gisteren gebeld om te zeggen dat het misschien wel voor dit WE zou zijn, ik antwoorde dat hij me niets mocht beloven dat hij niet zou kunnen waarmaken dus als hij een datum geeft moet hij echt klaar zijn anders ga ik der alleen maar zenuwachtiger van worden, als hij volgende week klaar zou zijn dan zijn we der net geen 2 jaar en 3 maanden aan bezig dus wil ik hem toch wel een keertje terug in mijn garage met platen en een volle tank :relaxman: :happydance: :driver:

                    Platen liggen klaar en verzekering is afgesloten. nu is het wachten op het verlossende telefoontje dat ik hem mag komen halen

                    [IMG]http://imageshack.com/a/img842/5708/sn9f.jpg[/IMG]

                      Heb daarnet uw motor terug in auto zien schuiven :up:
                      Vering achteraan stond er ook zeker al onder :up:
                      Het komt kortelings compleet en dan kan je :driver:

                        Ik ben benieuwd, heb de garage vandaag nog maar eens gebeld om te informeren hoever ze staan en als ik ze mag geloven zou het nog maximum drie weken duren en dan zou de fun(lees het rijden ) kunnen beginnen, wedden dat het dan begint te vriezen en te sneeuwen :driver:

                        Grtz Geert

                          Ik heb achter RS’s en voor RH’s.

                          Gemeten van de boord buitenrand tot bevestigingsvlak boutjes.

                          Daarbij kom ik op zowel voor als achter op circa 5 cm boorddiepte in gemonteerde toestand.

                          Ofwel, de boorddikte waar doorheen de boutjes lopen niet meegerekend.

                          Leuk, dat is weer nieuw voor me dat je er meerdere boorddiepten te verkrijgen zijn.

                            Mart, de achterste boorden zijn denk ik 2 inch en de voorste 1.75 inch, dan heb ik gemeten van de buitenkant van het wiel tot daar waar het raakvlak van de boutjes zit. Dan heb ik voor ongeveer 3.9cm en achter 5.4 cm, reken ik de dikte van het velgenbet erbij dan heb ik voor 4.4cm en achter 5.7cm
                            Als je dan 2.54 cm neemt voor een inch dan kom ik op 1.75 en 2 inch

                            Grtz Geert

                              Ik kan ze bij mij even poging tot nameten doen, maar welke maat bedoel je dan precies, waar moet ik de meetlat langs leggen?

                              Het is toch een geheel van spacers, velgbreedte en Et-waarde waarmee je kunt spelen om um perfect naar je zin te zetten? En mogelijk ook nog wat ruimte te behalen met de afstelling van de schokbrekers als het heel spannend wordt.

                              Zo blijken mijn velgen verbreed te zijn :wtf:

                              Tsja, zo ontdek je nog es wat … had ik het eerder scherp gehad, zou ik er afgelopen jaar nog een tandje bredere sloffen onder gelegd hebben, nou goed dat zien we dan over 5 jaar wel weer … :bounce:

                              Nog iemand interesse in een set nieuwe Toyo’s , hahaha … circa 1.000 km meegereden … :mrgreen:

                                Heel professioneel oogt het niet zo weinig respect hebben voor de lak van een wagen.
                                Zo moeilijk kan het toch niet zijn om daar iets op te leggenn ruzie

                                  @ Gette, ik heb gewoon aan de Walter gezegd dat hij een kit moest bestellen bij zijnen leverancier maar wie dat is weet ik niet

                                  Ik ben daarstraks ne keer mijn velgen gaan passen om te zien welke velgenboorden ik kan steken op mijn speedlines, ik had gehoopt dat ik breedere boorden kon plaatsen maar het zullen dezelfde worden als origineel en als ik dat goed heb opgemeten zouden die boorden 1.75 inch voor en 2 inch achter zijn, iemand die daar meer van weet ❓

                                    en er ligt daar een interessante velgenset te blinken op de achtergrond :coolness:

                                    c76x.JPG

                                  15 reacties aan het bekijken - 256 tot 270 (van in totaal 673)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.