1993 Porsche 964 WTL

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s 1993 Porsche 964 WTL

• Maker
    Discussie

• de Geert
    Deelnemer

Kan het even anders uitpakken dan verwacht, sta ik gisteren te werken bij ons in Temse en parkeerd daar ne 964 waar mijn oog direct op viel, even gaan kijken en een dagje later verkoopsovereenkomst gesloten

Het is een 30 jarhe jubi edition n°417 geworden, de prijs leek me absurt laag waardoor ik niet kon weerstaan,
      Der is wel stevig wat werk aan maar zeker niets onoverkomelijk maar foto’s zeggen meer dan woorden

[IMG]http://img841.imageshack.us/img841/9633/038bb.jpg[/IMG]
      [IMG]http://img823.imageshack.us/img823/1609/039ld.jpg[/IMG]
      [IMG]http://img337.imageshack.us/img337/2109/040ww.jpg[/IMG]
      [IMG]http://img836.imageshack.us/img836/6814/041kq.jpg[/IMG]
      [IMG]http://img855.imageshack.us/img855/3640/042ebu.jpg[/IMG]

Wat zijn de plannen
      -nieuwe voorbumper zoeken en gans de wagen spuiten in de originele kleur
      -interieur volledig opkuisen en wat schade heeft vervangen
      -dikke velg zoeken, en de originele opkuisen als nieuw
      -regelbare vering plaatsen voor een beetje minder grondspelling
      -mechanisch staat hij goed maar in de toekomst alles stuk voor stuk verbeteren

grtz Geert……………………………………………………………………………………………………………..

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 673)
      • de slipway in Tielrode is openbaar, staat er ook bij. Er is hier ook een waterskiclub met prive steiger, maar de slipway is openbaar… Mss eens kijken of er ook een bordje staat?

[quote=”petertav” post=181046]Dat zijn dan clubreglementeringen of zo…? [/quote]
          VVW Dendermonde en Zele.
          2 Plaatsen waar ze liever toekomen, hun boot aan de steiger leggen en potten gaan pakken, om dan ‘s avonds hun boot weer uit ‘t water te trekken met een stuk in hun frak. ‘t Verste dat ze gaan is van D’monde naar Zele en omgekeerd. In zo’n pittoresk plaatje passen natuurlijk geen Jet-ski’s en daarom is het maar verboden zeker?
          Moerzeke weet ik dus echt niet. Zoals ik zei: er is een slipway maar mag iedereen die zomaar gebruiken?

Zoals Terrum zegt, slipways die in private handen zijn zoals uitbating van het VVW, die kunnen opleggen wat ze willen, maar de reglementen voor op het water zijn duidelijk:-)

Achter mijn hoek kan je de Durme op, openbare slip(of -b in dit geval)way.

Bijzondere reglementen
              van sommige
              scheepvaartwegen
              (koninklijk besluit van 7 september 1950, aangevuld en gewijzigd
              door de koninklijke besluiten vermeld bij elk bijzonder

Art. 18. Wat betreft de maximumsnelheid van de motorboten, vallen de Beneden-Dijle, de
              Zenne en de Durme stroomopwaarts de Statiënbrug te Lokeren onder het algemeen
              reglement. Op de andere waterwegen en vakken zijn de maximumsnelheden de volgende (a):
              Waterwegen
              Motorboten die geen gebruik maken van wat
              gedoogd wordt inzake maximum diepgang
              Motorboten die gebruik
              maken van wat gedoogd
              wordt inzake
              maximumdiepgang
              van 90 T en minder Van meer dan 90 T
              met
              inrichting
              tegen de
              golfslag
              met vaste
              buiten de
              romp
              uitstekende
              schroef
              minder
              dan 2,50
              m breed
              2,50 m
              breed
              en
              meer
              met
              machtiging
              zonder
              machtiging
              Boven-Zeeschelde:
              1. stroomafwaarts
              de brug te
              Dendermonde
              onbeperkte snelheid
              2. stroomopwaarts
              de brug te
              Dendermonde
              250 200 200 150 200 150
              Durme:
              1. stroomafwaarts
              de Hammebrug
              onbeperkte snelheid
              2. tussen de
              Hammebrug en
              de brug te
              Waasmunster
              250 200 200 150 200 150
              3. tussen de brug
              te
              Waasmunster
              en de
              Statiënbrug
              (Lokeren)
              200 150 150 100 (b) 150 100 (b)
              Rupel: onbeperkte snelheid
              Beneden-Nete:
              1. stroomafwaarts
              de wegbrug te
              Walem
              onbeperkte snelheid
              2. stroomopwaarts
              de wegbrug te
              Walem
              250 200 200 150 200 150
              (a) Alle snelheden zijn aangeduid in meters, per minuut en met betrekking tot de oever.
              (b) Overeenkomstig het algemeen reglement vervangt het maximum van 7 kilometer per uur
              ieder minder gunstig maximum voor afvarende schepen.

Ze kunnen het niet weigeren, als je in het water geraakt hebben ze geen bal te vertellen, de uitbaters van een slipway kunnen misschien wel zeggen dat je niet via hun slipway in het water mag omdat ze het niet graag hebben of zo iets, eens op het water hebben ze niets meer te vertellen bij mijn weten, als je met alles in regel bent mag het gewoon

Zou ongeveer hetzelfde zijn als zeggen dat vanaf nu geen enkele franse wagen meer mag rijden op de E17 :what: 😀

Dat zijn dan clubreglementeringen of zo…?

Te vinden in “Algemeen Politiereglement voor de Scheepvaart op de Binnenwateren
                  (koninklijk besluit van 24 september 2006)”

Art. 6.20. Hinderlijke waterbeweging
                  1. Een schip moet zijn snelheid zodanig regelen, dat hinderlijke waterbeweging waardoor schade aan een stilliggend schip, een drijvend voorwerp of een drijvende inrichting zou kunnen worden veroorzaakt, wordt vermeden. Meer bepaald moet het tijdig zijn snelheid verminderen, echter niet beneden die welke nodig is voor het veilig sturen:
                  a) voor een havenmond;
                  b) in de nabijheid van een schip dat gemeerd is aan de oever of aan een ontschepingplaats of dat wordt geladen of gelost;
                  c) in de nabijheid van een schip dat op een gebruikelijke ligplaats stilligt;
                  d) in de nabijheid van een veerpont;
                  e) op de gedeelten van de vaarweg aangeduid door het teken A.9 (aanhangsel 7).

Art. 9.07. Varen met grote snelheid
                  1. Het varen met een grote snelheid is enkel toegelaten overdag en bij goede zichtbaarheid op de panden of delen van panden waarvan het begin wordt aangeduid door het verkeersteken E.21 (aanhangsel 7) en het einde door het verkeersteken A.18 (aanhangsel 7).
                  2. Het waterskiën en aanverwante activiteiten zijn enkel toegelaten overdag en bij goede zichtbaarheid op de panden of delen van panden waarvan het begin wordt aangeduid door het verkeersteken E.17 (aanhangsel 7) en het einde door het verkeersteken A.14 (aanhangsel 7).
                  3. Het varen met grote snelheid met jetboten is enkel toegelaten overdag en bij goede zichtbaarheid op de panden of delen van panden waarvan het begin wordt aangeduid door het verkeersteken E.24 (aanhangsel 7) en het einde door het verkeersteken A.20 (aanhangsel 7).
                  4. In de vakken waar met grote snelheid mag worden gevaren, is, behoudens anders luidende bepalingen, de pleziervaart met zeil- en roeiboten verboden.
                  5. Het overeenkomstig artikel 9.01, lid 5, aan te brengen nummer van de immatriculatieplaat moet een hoogte hebben van ten minste 0,20 m. Bij pleziervaartuigen waar tengevolge van de constructie niet kan worden voldaan aan deze afmetingen, mag de hoogte van de tekens worden beperkt tot ten minste 0,10 m.
                  6. Snelheid- en behendigheidswedstrijden van pleziervaartuigen zijn verboden.
                  7. Het varen met grote snelheid is verboden wanneer het zicht minder dan 150 m bedraagt.
                  8. Snelvarende pleziervaartuigen moeten hun snelheid zodanig regelen dat zij geen schadelijke golfslag veroorzaken.

In Dendermonde mag je d’r niet in met een Jetski (zitter noch staander)
                    In Zele mag je d’r in met een zitter, maar niet met een staander
                    In Moerzeke is er geen VVW, wel een slipway. De laatste keer dat ik een Jetski had gingen we toen altijd daar gaan varen maar ik heb geen flauw benul of dat uberhaupt mocht 😳

op gans de schelde mag je varen volgens mijn weten, daar waar snel vaart is toegestaan en mits je in het bezit bent van een vaar bewijs[/quote]

Snel varen mag overal, er is op de Bovenzeeschelde als ook op de Benedenzeeschelde geen sneheidsbeperking. Enkel wel idd vaarbewijs hebben. Daar waar er snelheidsbeperkingen zijn staat dit aangegeven. Schade door golfslag is grotere issue. “Goed zeemanschap” is de boodschap:-)

Zwaar off topic, I know…

veel beter zo!

Dankzij de Koen weer wat dichtingen kunnen bestellen bij Porsche en deze direct gemonteerd

De witte talk poeder moet er wel nog af en de rubbers moeten zich nog een beetje beter zetten
                          Ook die onder de reflector balk zit er nu onder

Gij hebt dat weer goed gevonden maat, bedankt en die ga ik direct ne keer bestellen se

grtz Geert

nee van st katelijne waver, maar hele zomer blijft den boot daar liggen aan die stijger aan die oude kraan van boel[/quote]

[quote=”terrum” post=178056][quote=”de_koen” post=178051]zondag zitten wij normaal ook opt water met de boot in temse ;)[/quote]

zijt gij van in de buurt misschien?

op gans de schelde mag je varen volgens mijn weten, daar waar snel vaart is toegestaan en mits je in het bezit bent van een vaar bewijs[/quote]

nee van st katelijne waver, maar hele zomer blijft den boot daar liggen aan die stijger aan die oude kraan van boel

[quote=”de_koen” post=178051]zondag zitten wij normaal ook opt water met de boot in temse ;)[/quote]

zijt gij van in de buurt misschien?

op gans de schelde mag je varen volgens mijn weten, daar waar snel vaart is toegestaan en mits je in het bezit bent van een vaar bewijs

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 673)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.