1993 Porsche 964 WTL

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s 1993 Porsche 964 WTL

  • Maker
    Discussie

  • de Geert
    Deelnemer

      Kan het even anders uitpakken dan verwacht, sta ik gisteren te werken bij ons in Temse en parkeerd daar ne 964 waar mijn oog direct op viel, even gaan kijken en een dagje later verkoopsovereenkomst gesloten

      Het is een 30 jarhe jubi edition n°417 geworden, de prijs leek me absurt laag waardoor ik niet kon weerstaan,
      Der is wel stevig wat werk aan maar zeker niets onoverkomelijk maar foto’s zeggen meer dan woorden

      [IMG]http://img841.imageshack.us/img841/9633/038bb.jpg[/IMG]
      [IMG]http://img823.imageshack.us/img823/1609/039ld.jpg[/IMG]
      [IMG]http://img337.imageshack.us/img337/2109/040ww.jpg[/IMG]
      [IMG]http://img836.imageshack.us/img836/6814/041kq.jpg[/IMG]
      [IMG]http://img855.imageshack.us/img855/3640/042ebu.jpg[/IMG]

      Wat zijn de plannen
      -nieuwe voorbumper zoeken en gans de wagen spuiten in de originele kleur
      -interieur volledig opkuisen en wat schade heeft vervangen
      -dikke velg zoeken, en de originele opkuisen als nieuw
      -regelbare vering plaatsen voor een beetje minder grondspelling
      -mechanisch staat hij goed maar in de toekomst alles stuk voor stuk verbeteren

      grtz Geert……………………………………………………………………………………………………………..

    15 reacties aan het bekijken - 646 tot 660 (van in totaal 673)
      • heeft deze ook aangegeven waarom ze de koppeling anders gemaakt hebben, ik vind het alvast een pluspunt

        Hebben de jubi’s ook allemaal dezelfde opties of was daar nog in te kiezen

        voor zover ik gezien heb heeft hij cervo steering, open dak, volleder(dash, console enz) elektrische ramen, zetels elektrisch verstelbaar maar niet verwarmd, ruitenwisser achter, de rest zal ik moeten ontdekken wanneer hij hier in de garage staat, woensdag keuring en dan wordt hij woensdag geleverd en als ik mij niet vergis had de wagen een naam, alleen ben ik vergeten wat die was maar ‘t was belachelijk in den trend van ons Marie. Nu vrees ik toch dat de wagen in de toekomst anders benoemd gaat worden,LOL

          [quote=”funny” post=85335]Deze zomer heb ik mijn 964 jubi met nr 499 verkocht .[/quote]

          Aan iemand in Oostende? .. volgens de info op http://www.jubi.pocg.de ..

          [quote=”funny” post=85335]De jubi hebben ze in 3 kleuren gemaakt ,amethyst, viola en zilvergrijs.[/quote]


          Jubi069

          [quote=”funny” post=85335]Een goed correct en technisch exemplaar met een kilometerstand tot max 150000 km zit tussen de 35000 en 42000 euro .[/quote]

          Niet in 2011 .. 😎

          [quote=”terrum” post=85344] waar ik vooral van verschoot wat dat de koppeling niet zwaar aanvoelde wat mijn 993 en 997 wel hebben[/quote]

          Welcome to the “Jubi-world” … de 964 Jubileum heeft een ander soort koppeling – zelfs in vergelijking met een normale 964 – dat is de reden dat de koppeling zo (belachelijk) licht aan voelt.
          Ook ik verbaasde mij er over – maar mijn Porschespecialist heeft aangegeven dat dat normaal is – bij een 964 Jubileum.

          [quote=”terrum” post=85344]
          Weet er toevallig iemand de orignele naam van deze kleur, hij is blauw en als het licht erop valt wordt hij paars[/quote]

          Viola Metallic …

            De mijne heeft er 210000km op de teller staan zoals de meeste die momenteel aangeboden worden maar kheb met de wagen gereden en die ging zéér vlot en waar ik vooral van verschoot wat dat de koppeling niet zwaar aanvoelde wat mijn 993 en 997 wel hebben, technisch taat de wagen heel goed in orde
            Der is geen zwaar ongeval mee gedaan wat voor mij ook heel voornaam was en buiten opkuis aan het interieur en de voorbumper die een oorlogje heeft meegemaakt ziet hij er redelijk goed uit maar wetende dat ik niet goed tegen waskrassen,laat staan gewone krassen kan gaat de wagen uit elkaar en wordt hij volledig herdaan in de originele kleur
            Weet er toevallig iemand de orignele naam van deze kleur, hij is blauw en als het licht erop valt wordt hij paars

            Ik kan haast niet wachten om eraan te beginnen, mijn spuiter is al op de hoogte gebracht en mag er direct aan beginnen

              Hey Funny,
              Kan je zijn dat jouw Jubi terug te koop staat ?

              Anoniem

                Proficiat ,

                Zelf heb ik enkele jaren een jubi gehad .Deze zomer heb ik mijn 964 jubi met nr 499 verkocht .
                De jubi hebben ze in 3 kleuren gemaakt ,amethyst, viola en zilvergrijs .
                De vraagprijzen gaan tot 45000 euro .Een goed correct en technisch exemplaar met een kilometerstand tot max 150000 km zit tussen de 35000 en 42000 euro .

                  Voor zover ik weet is dat een optie die je kon aankruisen: WTL (Works Turbo Look)
                  Moet dus op de papieren staan.

                  Toen ik eentje aan’t zoeken was ging het tussen zo’n 964 WTL (en dan liefst de Jubilee) of de 996 4S, de hoge prijzen van de 964 WTL hebben me dan toch doen kiezen voor de 10 jaar jongere 996 4S.
                  Beide wagens zijn zeker even mooi, de 964 WTL is dankzij zijn ouderdom wel een klassieker en ik vraag me eigenlijk af wanneer de 996 het etiket “oudje” zal opgeplakt krijgen. De oudste zijn ook alweer bijna 15 jaar maar toch blijft de 996 “die nieuwe met waterkoeling”, misschien nu de derde generatie waterkoelers er aan komt dat hij eindelijk op zijn lauweren zal mogen beginnen rusten voor de goede wagen die hij uiteindelijk wel is.

                  De 964 WTL (en dus ook de Jubilee) maakt in mijn wereld deel uit van het mooiste konten trio: De 964 WTL, de 993 Turbo en de 996 4S
                  Normal zeg ik “die heeft een mooie poep”, maar daar in Nederland poep iets anders wil zeggen dan bij ons heb ik het maar kont genoemd 😉

                  Ik ben wel een sucker voor gelimiteerde oplagen etc… vooral als ze er machtig mooi uitzien dus de Jubilee is bij mij het hoogste wat je kan bereiken in 964-land qua uitzicht. De “Bad Boys” Porsche heeft nl. de spoiler erop staan en die verknalt de mooie lijn van de 964, wel een lekker scheurhok.

                    [quote=”beauflop” post=85329]IK ben aant zoeken voor zo een brede 964 maar zijn niet makkelijk te vinden [/quote]

                    Staan er op dit moment een stuk of 7 te koop in continentaal europa, waarvan ik er eentje (te koop) heb. 162.011 Km op de teller en dealer onderhouden. Echter laatste beurt bij mijn favoriete Porsche Specialist laten doen. (Bij interesse: PM – of kijk even op het eerder genoemde Jubi-forum)

                    [quote=”beauflop” post=85329]Zijn deze dan even duur dan de jubileum modellen en staat dat dan op de papieren dat hij orgineel turbobreed is ? [/quote]

                    Van de 964 WTL Cabrio zijn er volgens zeggen maar 720 geproduceerd .. dit is dan eigenlijk minder dan de 964 Speedster .. andere documentatie geeft weer aan dat er ruim 1100 WTL Cabrio’s zijn gemaakt.

                    Het staat aangegeven op de papieren – in tegenstelling tot bij de Jubileum, waar er “gewoon” Carrera 4 op staat.
                    De 964 WTL Cabrio is overigens een Carrera 2 …

                    MI vind je minder goede en originele WTL Cabrio’s te koop – en ze zijn in de regel al iets duurder dan de Jubilees.

                      IK ben aant zoeken voor zo een brede 964 maar zijn niet makkelijk te vinden behalve cabrio dan
                      . Zijn deze dan even duur dan de jubileum modellen en staat dat dan op de papieren dat hij orgineel turbobreed is ? groetjes

                        [quote=”terrum” post=85282] ik wist enkel dat ze van 93 zijn en dat er 911 excemplaren gemaakt werden en dat ze affabriek een bredes kas hebben, meer wist ik er ook niet van, had wel al gemerkt dat deze redelijk hoog geprijst stonden waardoor ik een gokje heb durven nemen[/quote]

                        Gemiddelde prijs op dit moment in Europa is meer da 45.000 euro – gemiddelde KM stand zon 165 Dkm … dit is zo’n 10K euro meer dan 5 jaar geleden …

                        Van de genummerde exemplaren zijn er inderdaad maar 911 stuks gemaakt – het meerendeel in viola-metallic … er zijn echter nog meer turbo-brede-fabrieks-exemplaren van de band gerold … in ’94 .. die zijn dus eigenlijk zeldzamer 😉

                        Veel info over de 964 Jubileum vind je op http://www.jubi.pocg.de

                        Ik ben reuze benieuwd wat je er van gaat maken !

                          Mooie wagen,succes ermee Geert.
                          Grtz Pascal911

                            Geert kennende zal dit weer een juweeltje worden ,en weer eentje die gered wordt bravo en succes.

                              Proficiat Terrum en veel renovatiegenot, want daar is het bij jouw blijkbaar om te doen.

                              En vooral, weer luchtgekoeld. bravo 👿

                                nice Geert! Daar zie je maar weer hoe onverwachts de dingen soms kunnen gaan!

                                Eerlijkheidshalve denk ik dat ik deze wagen op internet te koop zien staan heb destijds toen ik nog voor mezelf aan het zoeken was, was indd voor een relatief lage prijs en er werd carrosseriewerk vermeld… Grappig hoe klein die wereld wordt als men er zich wat begint in te verdiepen… 😀

                                  [quote=”911_NL” post=85281][quote=”terrum” post=85252]nog vergeten te vermelden, ‘t is ne carrera 4[/quote]

                                  Sorry hoor, maar ALLE 30 Jahre 964’s zijn Carrera 4 !

                                  http://www.jubi.pocg.de … om je even aan te melden en te registrerenals nieuwe eigenaar van dit nummer 😉

                                  In huize 911_NL hebben we nummer 445 en 423 :D[/quote]

                                  Dat wist ik natuurlijk niet maar daar was ik ondertussen al achter gekomen, ik wist enkel dat ze van 93 zijn en dat er 911 excemplaren gemaakt werden en dat ze affabriek een bredes kas hebben, meer wist ik er ook niet van, had wel al gemerkt dat deze redelijk hoog geprijst stonden waardoor ik een gokje heb durven nemen

                                  grtz Geert

                                    [quote=”terrum” post=85252]nog vergeten te vermelden, ‘t is ne carrera 4[/quote]

                                    Sorry hoor, maar ALLE 30 Jahre 964’s zijn Carrera 4 !

                                    http://www.jubi.pocg.de … om je even aan te melden en te registrerenals nieuwe eigenaar van dit nummer 😉

                                    In huize 911_NL hebben we nummer 445 en 423 😀

                                  15 reacties aan het bekijken - 646 tot 660 (van in totaal 673)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.