1ste porsche aankopen

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 1ste porsche aankopen

  • Maker
    Discussie
  • Hallo ,

    Ik zal mij eerst even voorstellen want ik ben hier vrij nieuw.
    Mijn naam is Dimitri en ben van regio Brugge.
    Het zit er dik in dat ik morgen mijn eerste 911 ga aankopen, het gaat over een
    911 2.7. Bouwjaar 75. Omgebouwd naar een 964 model 91.

    Ik heb.daar toch wel wat vraagjes over
    1. De auto heeft nederlandse papieren Welke problemen kan ik mij daar aan verwachten door de ombouwing en hoe kan ik zien dat de ombouwing correct is gedaan.

    2. Ik weet dat de 2.7 niet de beste motor is maar zijn er punten waar ik zeker moet op letten

    3 de huidige eigenaar heeft mijn verteld dat er hier en daar kleine krasjes en blutsjes in zitten
    Wat zou het kosten voor een wagen te herspuiten.

    Ik moet zeggen het is wel spannend ik voel mij als een klein kind die een cadau kan krijgen van de sint

    Mvg

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 58)
    • Merci,

      ik had en heb totaal geen slecht gevoel met de verkoper. Ik ben het bijna zeker dat het iemand is die altijd zeer goed voor zijn P heeft gezorgd ( wat ik ook zal verder doen).
      Ik heb er andere tegengekomen.

        Heel mooi .
        Hopelijk geraakt alles snel opgelost .

        Een keuring kan iets ,soms veel aan het licht brengen .Maar ook niet alles .
        Hoe er tussen de verkoper en koper is afgesproken weten wij hier niet .Hoeven we ook niet te weten .
        Alleen is er een spreekwoord dat zegt eerlijkHeid duurt het langst .En het andere spreekwoord zegt loontje komt om zijn boontje .

          nice P man ! :driver: :drink: :applaus: veel fun toegewenst!!!

            Zoals beloofd heb ik wat foto’s genomen

            Ivm. de aankoopkeuring ik denk dat het soms een vals gevoel kan geven van een goede koop, (als achteraf toch blijkt dat ze iets niet hebben gezien) maar soms ook een zekerheid om een slechte zaak niet te kopen. Het is idd zo als iemand iets wil verkopen dat hij/zij meestal hun beste gezicht tonen, soms moet je toch afgaan op je buikgevoel.
            Als het dan toch verkeerd afloopt dan heb je een dure les geleerd.

            Volgende week heb ik een afspraak in de garage in Brugge om die kleine ongemakken eens te bekijken.

            Attachments:
            • Porsche964-02.jpg
            • Porsche964-04.jpg
            • Porsche964-06.jpg
            • Porsche964-07.jpg
            • Porsche964-09.jpg
            • Porsche964-12.jpg

              Ik heb bij mijn 996 ook een volledige Porsche keuring laten doen (zelf betaald overigens) bij een OPC, en daar vond men behalve klein olielekje en een bobijntje dat ze naar de vaantjes hielpen bij het uittesten, en dat IK uiteraard moest betalen, niks.
              Auto binnen gedaan bij Walter Verellen voor olielekje, en hij zag bijkomend dat een kettingspanner in het motorblok afgebroken was, en dat de uitlaten los zaten. Wanneer hij dat niet gezien had, had ik gegarandeerd hele grote problemen (kosten waren dan wel voor de verkoper geweest omdat ik 1 jaar garantie had).

              Dus…Porsche keuring is goed, maar ze zien er blijkbaar ook cruciale dingen over het hoofd. En de lakdikte werd niet getest EN ik kreeg het rapport NIET mee naar huis!!!

              Uit ervaring weet ik nu ook dat een auto altijd super goed is wanneer hij door zijn verkoper wordt aangeprezen, en dat daarna plots het ene na het andere aan het licht komt, en dat hij dat dan ook wel degelijk wist en vermoedelijk ook de reden was van verkoop. Indien je dit kan aantonen, kan je binnen de 14 dagen, zelfs bij particuliere aankoop, je geld terug eisen en de auto terug brengen. Iets dat veel mensen niet weten. Ook al tekende je het aankoopbewijs met daarop ‘in de staat gekend en gekeurd door koper’ want indien de verkoper deze (verborgen) gebreken verzweeg terwijl hij het wist, is dat een vorm van oplichting.

              Grtz

                Dat heb je bij iedere auto hoor 😉
                Daarom dat er altijd zo op gehamerd wordt van een beetje opzij te hebben *alvorens* een Porsche te kopen.
                Zowel een oude als een nieuwere. ‘t Blijft mechanische rommel met bewegende onderdelen, en waar bewegende onderdelen zijn gaan er dingen kapot.

                De bedoeling is niet jullie moed af te nemen. De bedoeling is jullie laten na te denken alvorens iets te doen dat misschien veel geld kost.

                Wat niet wegneemt dat je een auto kan kopen, volledig AKK laat keuren en hij op alle vlakken goed blijkt te zijn maar de week erna toch om zeep is…

                Zoals ik al zei: ‘t komt misschien een beetje negatief over maar ‘t is met positieve bedoelingen gezegd allemaal.

                  Der zijn er hier die ne mens nogal moed kunnen geven hoor 😕

                  Goeie kennis heeft zijn 996 laten keuren bij Porsche center en staat op het punt hem weg te doen door de aanhoudende problemen.

                  Geert.

                    ja maar dat van die motordruk zou wel eens een extra prettigge verassing kunnen zijn , daarom dat de verkoper dat “vergeten ” is

                      @bully:
                      ik heb idd geen aankoopkeuring laten doen. Ik heb de P eigenlijk meer met mijn hart gekocht dan rationeel, wat waarschijnlijk de meeste hier hebben gedaan met hun 1ste P.

                      aan de andere kant veel had ik toch niet va de prijs gedaan, gezien de facturen die er zijn voor de gedane zaken ( motorrevisie, herspuiten, en nog veel andere kleine dingen).
                      De probleempjes die nu voorkomen die waren gekend ( mij verteld door vorige eigenaar met uitzondering van oliedruk).

                      ik ga volgende week eens binnenspringen bij Gelaude alias gd1(forum) voor het probleempje met oliedruk.

                        Je hebt dus geen aankoopkeuring gedaan? Dan was alles eruit gekomen en had je dat nog met de verkoper kunnen uit onderhandelen.

                          Dit weekend wat testritjes gedaan, en ik moet zeggen dat het verdomme goe bolt.
                          Meestal was het op het gemak :driver: maar kon het toch niet laten om eens op zijn staart te duwen, niks dan :respect2: ervoor.

                          ondertussen enkele kleine technische probleempjes tegen gekomen maar niks ergs:
                          – boordcomputer die soms uitvalt tijdens het rijden maar de dag erna weer gewoon werkt.

                          – als de motor warm is en ik sta stil dan zakt de olie druk tot alarm pijl (lichtjes van ! en oliedrukmeter licht op) toerental zakt dan wel tot 600, van zodra ik aanzet is het weg.
                          Zal het toerental eens laten bijstellen.

                          – als ik gewoon in D :driver: dan gaat de spoiler altijd naar boven, in positie 3 dan kan het soms zijn dat de spoiler niet naar boven komt en dan krijg ik daar ook een melding van.
                          kan dit of zou dit toevallig zijn?

                          Dit weekend zal ik hem wassen en wat foto’s nemen om hier eens te posten.

                            proficiat en inderdaad TOP dit forum :first:

                              veel plezier ermee en hoera voor het forum :drink:

                                Mitridi Proficiat :applaus: met de aankoop .
                                Het forum heeft weer zijn nut eens bewezen ,2 mensen gelukkig gemaakt .
                                Veel succes en veilige kilometers met de wagen .
                                Funny

                                  Hallo,

                                  zo mijn eerste :driver: met de P zit erop ben hem deze avond gaan halen bij Len.
                                  wat een zalig gevoel dit toch is. :happy:

                                  van zodra het wat beter weer is zal ik hier dan een fotootje plaatsen.

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 58)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.