1ste porsche aankopen

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 1ste porsche aankopen

• Maker
    Discussie
  • Hallo ,

Ik zal mij eerst even voorstellen want ik ben hier vrij nieuw.
    Mijn naam is Dimitri en ben van regio Brugge.
    Het zit er dik in dat ik morgen mijn eerste 911 ga aankopen, het gaat over een
    911 2.7. Bouwjaar 75. Omgebouwd naar een 964 model 91.

Ik heb.daar toch wel wat vraagjes over
    1. De auto heeft nederlandse papieren Welke problemen kan ik mij daar aan verwachten door de ombouwing en hoe kan ik zien dat de ombouwing correct is gedaan.

2. Ik weet dat de 2.7 niet de beste motor is maar zijn er punten waar ik zeker moet op letten

3 de huidige eigenaar heeft mijn verteld dat er hier en daar kleine krasjes en blutsjes in zitten
    Wat zou het kosten voor een wagen te herspuiten.

Ik moet zeggen het is wel spannend ik voel mij als een klein kind die een cadau kan krijgen van de sint

Mvg

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 58)
    • Ahhhh
      het maakt het er allemaal niet gemakkelijker op.
      Het hart zegt gaan kijken en kilometers vergeten en hopen wat 911addict zegt waar is.

maar aan de andere kant heeft KOENCARRERA4 ook gelijk.

Dimitri. 300.000 km is inderdaad veel, maar hier kan je ervan uitgaan dat het zeer waarschijnlijk over 300.000 echte km’s gaat. Veel P’s van rond de 25 jaar hebben altijd juist geen 200.000 km, vreemd toch. Niemand rijdt dus meer dan 10.000 km per jaar met zijn P… :engeltje: . Indien de motor een serieuze revisie heeft gehad kan hij nog een hele tijd mee. Deze wagens zijn indien met een goed gereviseerd blok financieel interessante koopjes voor zij die durven… Indien je hem binnen x aantal tijd weer wenst te verkopen zal je er uiteraard ook geen “schatten” meer voor krijgen.

[quote=”Mitridi” post=96094]hallo

als ik zo wat op de site’s in Nederland kijk dan liggen de prijzen toch wat lager.

ik heb deze hier gezien.

Het is maar een uurtje rijden ik denk dat ik daar eens naartoe zal rijden.
          moeten de handelaars ook garantie geven in Nederland als ik hem importeer naar België of vervalt deze dan.[/quote]

Garantie op een wagen van 300000 km ? Denk niet dat een professionele verkoper dat wil geven … Ik ben zelf in opstartfase van een nieuwe garage en ik zou dit nooit doen ! In dit geval wordt de wagen meestal ‘zogezegd’ van particulier tot particulier verkocht …

Hallo,

Ik wil mij niet moeien maar een wagen met die km-stand zou ik mij nooit aanschaffen 😯 … Binnen 3000 km staat hij boven de 300000 km en raak je die nooit meer kwijt achteraf … (behalve voor stukken) 😉 Weet dat zowieso de beste kilometers eraf zijn, dat er 9 op 10 al een andere motor in ligt, enz …

Toch veel succes met uw zoektocht …

Voor het budget dat je voor ogen hebt, zou ik mij een mooie boxer kopen! Hier ga je op termijn minder aan verliezen dan aan deze wagen …

Groetjes,

Koen

hallo

als ik zo wat op de site’s in Nederland kijk dan liggen de prijzen toch wat lager.

ik heb deze hier gezien.

Het is maar een uurtje rijden ik denk dat ik daar eens naartoe zal rijden.
              moeten de handelaars ook garantie geven in Nederland als ik hem importeer naar België of vervalt deze dan.

mvg

@911addict:
                Bedankt voor de info maar is niet echt wat ik zoek.

maar toch bedankt voor de moeite.

Dimitri, kijk eens in de rubriek “Porsche te koop”. Maat van mij doet zijn 1987 911 Targa 3.2 Carrera met G50 bak weg voor aankoop van een 993. Wagen staat in zeer goede staat. Misschien is dit wat je zoekt ?

Anoniem

Hier ook een beetje geschrokken vrijdag.
                    Heb mijn 1986 turbo binnen gedaan om eindelijk eens deftig af te stellen zodat hij ook bij weinig 😀 gas geven goed zou gaan rijden.
                    Misschien een onderdeel van dik 2000 euro excl btw 😯 te vervangen.
                    Had ik hem dan toch moeten laten gaan vorige week ❓ 🙄
                    Neen hoor hij blijft ook al kost die mij stilaan een fortuin :wtf:

Zo zie je maar, LAAT EEN AKK DOEN, ben je beter geïnformeerd voor de aankoop.

Koop nooit een wagen zonder nog een BUDGET apart,kocht een 993 met nog geen 100.000 km op den teller stond wel ongeveer 6jaar stil had een budget van 10.000 euro voor eventuele onkosten,ben het intussen reeds overschreden dus denk goe na alvorens je een wagen koopt en koop hem steeds met garantie want gegarandeerd er komen kosten aan.Ik heb ooit een oude Porsche gekocht die omgebouwd was naar een 3.2 is nooit door de controle geraakt wel als old timer,ben hem met veel moeite kwijt geraakt voor een belachelijk bedrag,dus alleen orgineel kopen grtjes JB

@Len: Ik had je topic over de verkoop van 964 al gezien is idd een zeer mooie wagen en iets dat ik zoek maar aangezien men mij steeds de raad geeft om toch te zorgen voor een buffer ( budget onvoorziene omstandigheden ) zal ik nog wat verder sparen (werken). Maar je weet nooit ik zal je topic zeker in de gaten houden.

@bully
                        : ik heb de indruk dat er veel meer te koop staat in Nederland en dat de prijzen daar wat lager liggen of ben ik verkeerd.

Lijkt mij ook iets

klikhierop en daarna klikhierop daarna weer klikhierop En op marktplaats.nl en gaspedaal.nl kan je bijna alles van Nederland vinden.

len

@mitridi: ik zie dat je een eventueel een 964 zoekt. Mijn wagen staat te koop. De motor werd vorig jaar volledig gereviseerd.

Welkom!
                              Via autoscout 24 vindt je ook 2de handsvoertuigen.
                              Hou bij het sparen en de aanschafkosten nog rekening met +/- 2000€ voor onvoorziene kosten. We spreken immers altijd over een wagen >15 jaar.
                              succes met de zoektocht!

Peter_Targa_84 ,

Bang ben ik zeker niet, goede raad is altijd welkom al lijkt het op het eerste gezicht soms een beetje hard maar de realiteit is dit ook.

Die link die je hebt geplaatst het is mooie wagen maar niet wat ik zoek.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een 911 Coupe liefst een Carrera model 964 of 993
                                maar ik ben mij bewust als ik voor de 993 wil gaan dat ik toch nog een paar jaar zal moeten verder sparen.

zijn er nog andere plaatsen dan Kapaza en 2de hands om op te kijken

XXX

Hallo Dimitri.
                                  Vorig jaar heb ik ook een 911 gekocht van ’84.
                                  Volle vertrouwen en zag er goed uit.
                                  Zoals ik intussen geleerd heb met je toch een 10.000 extra voorzien om hem nadien af te werken, ik kom er niet mee rond met dit bedrag…
                                  Beste tip, ga voor je koopt er mee langs een garage die iets van Porsches kent of een garagist die ervaring heeft ind eze oudjes.
                                  Ik deed de mijne, na aankoop welliswaar, binnen bij mijn vaste gagragist om de motor wat af te regelen. Daags nadien kreeg ik een telefoontje met de vraag om eens even langs te komen…
                                  Conclusie, ik had best op voorhand een keuring laten uitvoeren.

Je moet nu geen schrik krijgen enkel erop letten dat je hart geen bovenhand krijgt op gezond verstand 😀
                                  Succes met de zoektocht.

Kijk eens naar deze;
                                  http://www.2dehands.be/autos/autos/porsche/911-cabrio-112714544.html?qq=911&auto_bj__tot=1990&auto_bj=1986&list_cat=porsche&afd=autos%2Fautos%2Fporsche&auto_carros=1

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 58)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.