2.7 211 pk versie omzetten naar 228 pk??

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster 2.7 211 pk versie omzetten naar 228 pk??

  • Maker
    Discussie

  • joo

      Hallo iedereen ,

      had een vraagje, heeft er iemand ervaring met het terug (softwarematig)zetten van de 2.7 211 pk versie naar de (originele) 228pk??

      Is dit verantwoord voor de motor?

      Is het verschil effektief merkbaar en zal de wagen dan procentueel ook iets meer verbruiken?? of mss net iets minder??

      Wat zou dit ongeveer kosten ?? indien er er dealer is die dit kan (of wil) doen??.

      Alle info over dit onderwerp is welkom.

      Alvast bedankt voor enige reaktie

    7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
      • nee, zal 211 pk zijn, denk ik… maar het eindresultaat met chiptuning zou hoger kunnen uitvallen!

        rjf

          Het is maar dat ik een “Belgische” 2.7 heb en dus met maar 207 pk dacht ik, dus kan wel interessant zijn als ik hem op bv 228 kan krijgen 😈

            nee, het was een naam die uit enkele letters bestond. Ik denk dat het PSI was, maar ben niet geheel meer zeker…

            Hoe dan ook, aangezien de hele nieuwe 2.9 versies in full power de waarden van de eerste 3.2 S’en evenaren, begint een dergelijke omzetting zeker interessant te worden!!

            rjf

                Dat klopt!

                Een ander alternatief is chiptuning bij een erkende chiptuner die Porsches doet. Zij halen met plezier die limiet weg, en vaak zit je nadien zelfs nog iets hoger van waarden dan de oorspronkelijke 245, en soms voor een prijs die niet zo veel hoger ligt!! Ik heb destijds geïnformeerd bij een gekende Porsche-/chiptuner tegen Francorschamps die ook in de racerij gekend zijn… waarvan de naam we nu ontgaat… 😳 😉 , maar het verschil in prijs was verwaarloosbaar voor een gehele stage one tuning met ander uitlaatsysteem en al tegenover een standaard nieuwe (maar dan bekijk ik het wel ook ten opzichte van de bespaarde 2500 euro BIV bij inschrijving!!)

                Maar zoals we al vroeger gesteld hebben, best Duitse software gebruiken met Tüf-keuringslabel, zodat je kwaliteit gebruikt die de garantie niet kan in gevaar brengen!

                  In België mogen en kunnen ze het wel .
                  Het addertje onder het gras is dat zij dat dan MOETEN doorgeven aan het ministerie van verkeer waardoor je de achterstallige BIV mag bijbetalen 😈
                  Dat is de enigste reden waar het om draait . Openbare beroving door de staat

                    heel simpel!
                    Software belgie wissen en duitse software opzetten
                    ga naar een porsche dealer in nederland of duitsland, in Belgie mogen ze het niet
                    Gevolg wagen rijdt veel soepeler, heb jey met mijn cayman ook gedaan van 211 naar 245 pk
                    vebruik IDEM

                    Mvg
                    Ron vOs

                  7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.