Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › 2.7 ’75 draait niet soepel
- Dit onderwerp bevat 51 reacties, 18 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 3 maanden geleden door John.
-
MakerDiscussie
-
29 augustus 2011 om 00:00
de motor van mn 911 targa ’75 draait niet soepel meer en als ik naar de 2000r/pm ga laat hij horen dat hij niet snor zit, ik ben een leek op technisch vlak en mn garagist heeft niet de tijd om aan mn 911 te beginnen, al heeft hij wel al de bougiekabels vervangen maar zonder resultaat, en hij weet ook niet goed waar hij zou moeten gaan zoeken, dus advies, raad of mij een adres bezorgen waar ik terecht kan voor een eerlijke opinie zou fantastisch zijn,omgeving lier, mvg
-
MakerDiscussie
-
Achterwiel bestuurderskant er eens afhalen dan zie je misschien wat meer
En inderdaad die filter lijkt stilaan ook aan vervanging te zijn :sarcastisch
[quote=”stefanh” post=142052]Dag Christophe,
Ik heb een foto bijgevoegd van wat ik gevonden heb op de aanwijzing, is dit een pomp en/of filter?
Ik heb op beide geen voedingsingang gevonden voor electriciteit.
Alvast bedankt om het even te checken.Mvg stefan[/quote]
dat voorste op de foto is de drukaccumulator, daarachter zit de zo te zien originele filter 😐
Had zelf een 911 van 1976 en mijn maat een van 1975 en bij beide zat de benzinepomp dicht bij het motorblok.
Bij lange snelle ritten werd deze te heet en gaf het dan op, gebeurde ons met een rit naar Stuttgart
Was nog een derde 911 mee van 1977 en daar zat hij aan de voorzijde.
Een werknemer van Porsche zag ons voor de fabriek staan en gooide een blikje cola over de pomp en hij liep weer.
Bij de Porschedealer (Hahn)? beide een verse pomp laten monteren en deze werd geheel geisoleerd door de monteur :salut:Maar bij een 75er zit de benzinepomp toch ook vooraan onder de beschermplaat, of ben ik nu mis.
Want wij hebben nu een 73er staan en daar zit hij ook. 🙄
Dus je moet wel de plaat loshalen die aan ophanging en bodem vast zit, en daarachter moet die zitten. 💡Vanonder aan de benzinetank heb ik gekeken en daar zag ik 2 kleine uitgangen die met een flexibele leiding aangesloten worden aan 2 leidingen die in de bodem verdwijnen, ik heb daar geen pomp gezien/gevonden. Zou het kunnen dat achteraan waar de leidingen uit de bodem komen daar een pomp kan zitten? Die dan op haar beurt de benzine naar de druk accumulator stuurt?
Mvg stefan
Dag Christophe,
Ik heb een foto bijgevoegd van wat ik gevonden heb op de aanwijzing, is dit een pomp en/of filter?
Ik heb op beide geen voedingsingang gevonden voor electriciteit.
Alvast bedankt om het even te checken.Mvg stefan
Attachments:Bij mij zit die pomp achteraan (Juist voor het achterste wiel) aan de bestuurderskant
Maar de mijne is van ’73
Weet niet hoe dat was met het jaar van die van uHallo,
Mn 911 is mooi hersteld geweest bij het 911 rescue team van Nicolas, al heb ik er intussen nog niet echt veel mee kunnen rijden wegens tijdgebrek(shame on me), maar ik heb wel een nieuw probleem, ik denk dat mn brandstofpomp het begeven heeft, normaal hoor je deze pomp altijd draaien, maar laatst na het starten viel hij 10 meter verder stil en was de pomp niet meer te horen,ik heb vernomen dat deze van voor en onderaan achter een plaat moeten zitten, ik heb enkel 2 uitgangen van de brandstoftank gevonden die met een flexibele leiding verbonden zijn met 2 andere leidingen die in de bodemplaat verdwijnen, mijn idee is dat de pomp waarschijnlijk toch achteraan moet zitten.
Kan er mij iemand vertellen waar ik deze pomp kan vinden? ” model 911 targa 2.7 uit 1975″
Voor de mensen die mn motor voor de herstelling gezien hebben zal ik terug een paar foto’s posten hoe hij er nu uitziet, zeer kortelings, beloofd.
Alvast bedankt voor een reactie.
Mvg stefan
Dag Geert,
Wel, blijkbaar reed ik rond met een K-injector die reeds beschadigd was door een eerdere backfire bij de vorige eigenaar, die had het gebarsten huis van de injector met “laat ons zeggen” siliconen opgelapt. Nicolas heeft hem nagekeken en een lijst opgemaakt met wat hij zou doen, dringend en niet dringend, en dat gaf mij ook een klare kijk op het geheel en na overleg met Nicolas zijn de werken gestart, buiten de revisie van de motor zal hij terug een nieuwe injector krijgen, nieuwe uitlaat(chauffage ook, die was niet aangesloten of gedeelte ontbrak), origineel stuurtje,… het zijn wel wat kosten maar ik heb er alle vertrouwen in, de carrosserie is het waard vertelde Nicolas me. Die is in zeer goede staat, ik laat jullie iets weten van zodra… 😀 groeten stefan
Al nieuws van de Porsche ?
Heb een foto gevonden op de facebook pagina van Nicolas, ik denk van uw targa met een gedemonteerd blok ernaast ? 😯Grote kosten ?
Geert.
Met een Colt 45 zal het eerder Clint Eastwood geweest zijn. :sarcastisch
Bedankt Wim, is dan voor’t najaar samen met de rest van de ‘kleine frul’ voor de winterstop
@Plumber, ik heb al menig volk hier in de omgeving van A’pen laten wegduiken. Ze dachten dat John Wayne aan’t schieten was 😀[quote=”Peter_Targa_84″ post=102528]Mijn 3.2 van ’84 geeft ook af en toe een knal, soms bij het uitlopen in versnelling en dan terug gas geven, soms tussen het schakelen in ‘t optrekken. Moet ik me zorgen maken? :wtf:[/quote]
Niet direct, mijne had dat ook toen ik hem kocht, en daar waren de injectoren versleten, dus bleven nadruppelen, en die onverbrande benzine geeft de knal.
Dus zeg maar dat je een verbranding krijgt op het moment je dit niet wilt.
Is niet direct een probleem, maar moet je wat aan laten doen.
Soms helpt ultrasoon reinigen en dan testen, zo niet dan vervangen. 💡
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.