2.7 ’75 draait niet soepel

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 2.7 ’75 draait niet soepel

  • Maker
    Discussie
  • de motor van mn 911 targa ’75 draait niet soepel meer en als ik naar de 2000r/pm ga laat hij horen dat hij niet snor zit, ik ben een leek op technisch vlak en mn garagist heeft niet de tijd om aan mn 911 te beginnen, al heeft hij wel al de bougiekabels vervangen maar zonder resultaat, en hij weet ook niet goed waar hij zou moeten gaan zoeken, dus advies, raad of mij een adres bezorgen waar ik terecht kan voor een eerlijke opinie zou fantastisch zijn,omgeving lier, mvg

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 51)
    • Ik zou me vooral zorgen maken als ze met een echte Colt 45 op mij zouden schieten :mrgreen: :happy:

      XXX

        Mijn 3.2 van ’84 geeft ook af en toe een knal, net of ze iemand neerschieten met een aude Colt 45 of (niet dat ik weet hoe dat klinkt). Is toch een serieuze ‘patat’ dat hij geeft, SOms bij het uitlopen in versnelling en dan terug gasgeven, soms tussen het schakelen in’t optrekken. Moet ik me zorgen maken? :wtf:

          Google maar even op “backfire porsche” en “pop up valve porsche”.

          Wim

            Doe de groeten aan Nicolas. 😉

              Tja, destijds kreeg ik de auto aangeboden, toevallig, en ik was verkocht, beetje vertrouwen omdat het van een kennis van een kennis kwam…enfin, ik heb er nog geen spijt van hoor, t’is gewoon een passie, al ken ik er weinig van maar toch, ik ga de knoop doorhakken en hem gewoon bij rescue911 binnen brengen, met de hoop dat ze me een eerlijke kijk geven op wat zij er mee zouden doen, ik laat jullie alvast weten hoe het verder zal lopen, mvg stefan

              Attachments:
              • IMGP3697.JPG
              Wim

                Moet je dat hem (kluns) nu weer gelijk inwrijven. 😉

                  Als je zo’n “kluns” bent zoals zelf aangegeven, ga dan naar een P-kenner, om alles grondig te inspecteren en event. het nodige te ondernemen.
                  Wij vrezen dat heel wat dingen niet vanop afstand op een veilige en doeltreffende manier kunnen verholpen worden.
                  Dergelijke toestellen vragen nu eenmaal nazicht en onderhoud, ook als er bijna niet gereden wordt.

                  🙁 🙁 🙁

                  Wim

                    Dit klappen zal te maken hebben met valse lucht aanzuiging, en dan krijg je back fire.
                    Zal al eens eerder gebeurd zijn zo te zien.

                    Zit er in je luchtfilter een terugslagklep of niet, want deze werden veel nadien geplaatst om dit te voorkomen. (scheuren van luchtfilterhuis)

                      Die truk met siliconen ziet er mij alles behalve ok uit 😯
                      Lijkt wel of de gasfabriek gebarsten is of iets dergelijks, heb ik nog nooit gezien in elk geval.

                      Denk dat je er goed aan doet om even die vuiligheid te verwijderen en te kijken wat er onder zit, dit buiten beschouwing gelaten zeker ook eens uw kleppen laten stellen. De mijne was ook ” goed afgesteld ” toen ik hem kocht en die knalde er ook op los toen ik hem koud starte….

                      Bleek later nog vanalles mis mee te zijn, en was ook omdat die jaren had stilgestaan en niks onderhouden was.
                      Een tip, als je de volledige K-jet moet vervangen en grote werken moet uitvoeren aan het blok, zou ik het overwegen om die kosten te laten voor wat ze zijn en er een ruilblokje in te hangen !

                      Succes !

                        Blijkbaar is het dus geen carburator maar een K-tronic injectie…ik ben echt een kluns op auto termen, maar bon, ik heb enkele foto’s bijgevoegd om een beeld te krijgen van mn motor, plus ook de “siliconen” die ik opmerk, alvast bedankt voor de reactie’s die ik al kreeg, ik krijg al terug hoop dat het wel goed komt als hij eens door specialisten onder handen genomen zal worden. Er zijn natuurlijk aan het motorgedeelte nog wel wat ontbrekende onderdelen, luchtleidingen naar verwarming en …, graag jullie gedacht hieromtrent, alvast bedankt, mvg stefan

                        Attachments:
                        • DSCF0305.jpg
                        • DSCF0301.jpg
                        • DSCF0300.jpg

                          Als ik uw verhaal zo lees heb ik de indruk dat er iets met uw ontsteking scheelt. Dat verklaart ook de knallen bij het starten en het vuurtje in uw carburator door een back-fire (is het onsteken van de benzine in het inlaatspruitstuk alvorens deze de inlaatklep passeert. Duidt meestal aan dat uw ontsteking te vroeg staat afgesteld).

                          Het zijn geen grote kosten om uw ontsteking eens te vernieuwen (delcokap, rotor, bougies, contactpunten)en goed te laten afstellen.

                          Succes nog! 😉

                          Wim

                            [quote=”stefanh” post=102385]ik constateerde dat hij een klein brandje had ter hoogte van de carburator, [/quote]

                            Heb jij carburators omdat je dit schrijft, of bedoel je centrale blok van K-Tronic injectie.
                            Wil ik graag even weten.

                              Nieuwe problemen, na de raad van de reactie’s opgevolgd te hebben is mijn 911je beter beginnen te rijden, tot er over een 3 maanden terug plotseling een knal te horen was bij het starten, na een tweede start draaide hij plots terug als vroeger, zalig,genieten was dit, geen gestamp meer, mooi vlot, terug een normaal geluid en dito rijgedrag, maar vorige dinsdag gebeurde het terug, een luide knal bij het starten, ik probeerde terug enkele malen te starten tot ik constateerde dat hij een klein brandje had ter hoogte van de carburator, kon het nog stoppen, durf hem niet meer te starten nu, na wat check werk merk ik ook dat waarschijnlijk de kerel waar ik hem van kocht de motor wel heeft onder handen genomen, maar over al een soort afdichtingsmiddel(siliconen) heeft gebruikt, ik post er wel foto’s van, kan er mij iemand een paar suggesties geven wat te doen, laten maken, revisie motor…mvg stefan

                                Ook van harte welkom hier .
                                En 250km/jaar 😯
                                Maar goed dat je wegentaks bijna niets kost .

                                Bij mij kost die jaarlijks het dubbele van het benzinegeld en ik doe +/- 2000km per jaar

                                  BC911 schrijft:

                                  Voor de oudjes 98.

                                  😉
                                  Behalve voor de oudjes met lage compressieverhouding —> Ron 95

                                  En ik denk zelf dat een 2.7 een lage compressieverhouding heeft (zie instructieboekje) 😉

                                15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 51)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.