2.7 motor start niet

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 2.7 motor start niet

• Maker
    Discussie

• Anoniem

Zoals elders een tijdje geleden aangekondigd, tijdens de zomer een te restaureren targa gekocht. Voor zover ik kan zien alles origineel.
      Dit weekend geprobeerd de motor te starten: batterij was natuurlijk leeg want staat al een jaartje stil. Batterij opgeladen en geprobeerd te starten. De starter doet de motor wel draaien, maar hij slaat niet aan.
      Waar moet ik allemaal naar kijken om de oorzaak te vinden ? Benzinefilter vervangen ? Hoe benzinepomp controlleren ? Is er ontsteking, dus ergens aan de bougies of zo checken ? Iemand tips van waar te beginnen zodat ik geen onnodig werk doe ?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
      • [quote=”Mushroom” post=145859]Rook in interieur is zo’n typische Duitse aangelegenheid die ze maar niet verleerd geraken 8) :popcorn:
        Dat, of je warmtewisselaars :first:[/quote]

hihihihi unieke versie van de 2.7 de “Porsche-adolf”, een echte lethal street weapon!

0

Idd of als je ooit al eens de warmtewisselaars met de hogedruk en ontvetter hebt afgespoten
          denk je ook dat de auto in brand staat na 2 minuutjes draaien :mrgreen:

0

Mush heeft goed opgelet tijdens de geschiedenisles 😈 :mrgreen:
            Het kan ook zijn dat er via een lekkend kleppendeksel (hang er juist boven) olie in de warmtewisselaars komt .

0
            Anoniem

Dedju, heb me laten ver(g)(r)assen 😉

0

Laat maar, flauw grapje ivm iemand vergassen 😉
                Je warmtewisselaars zijn doorgeroest en laten uitlaatgassen naar binnen 😉

0
                Anoniem

Wacht, dat 2e snap ik, maar dat eerste ???

0

Rook in interieur is zo’n typische Duitse aangelegenheid die ze maar niet verleerd geraken 8) :popcorn:
                    Dat, of je warmtewisselaars :first:

0
                    Anoniem

YES !!!! Nieuwe relais, wat gespoten in luchtfilter met starter spuitbus en na enkele pogingen draait hij. Zelfs redelijk mooi vind ik. Er kwam na enkele minuten wel wat rook in interieur, via de verwarming. Enig idee wat dat kan zijn ?
                      Heb hem niet te lang laten draaien, nu eerst olie verversen, oliefilter en benzine filter (bougies en luchtfilter zijn al vervangen).

0

Kan geen kwaad om te proberen .
                        De relais schakelt de brandstofpomp pas tijdens het starten in daarom hoor je ze ook niet draaien als je gewoon contact opzet.

0
                        Anoniem

Inderdaad daar leek het op maar ik heb hem niet laten starten want ik was bang dat ik iets verkeerds zou doen daarmee: het relais schakelt immers anders van zodra de motor gestart is. Of kan dat geen kwaad ?
                          Morgen of overmorgen haal ik een nieuw relais en dan proberen wat het geeft.

0

Als het de relais zou zijn en je overbrugd 30 en 87a zou die nu gewoon moeten starten als er niks anders fout is !

0
                            Anoniem

Heb één en ander uitgemeten zoals uitgelegd bij Pelican (voor wie gelijkardig probleem heeft: zie op http://forums.pelicanparts.com/porsche-911-technical-forum/673014-fuel-pump-relay-2.html): mijn conclusie is dat de relais niet werkt. Pomp hoor ik niet werken als contact aanstaat. Als ik de #30 en de #87a kortsluit dan hoor ik de pomp heel duidelijk draaien. Dus ga ik uit van een defecte relais. Deze week eentje gaan kopen en dan fingers crossed…

0

Kijk even of je de 12V kan meten die de relais naar de pomp doorgeeft. Kan ook de relais zijn die “dood” is.

Anders op de klemmen van de pomp zelf meten

0
                                Anoniem

Even een update: bougies zijn intussen vervangen (met een korter verlengstuk gedaan, was wat gepruts maar daarmee is het wel gelukt). Als ik het contact aanzet dan hoor ik de pomp niet gaan. Dus ofwel is ze defect ofwel krijgt ze geen stroom veronderstel ik. Correct ? Hoe kan ik testen of ze defect is of indien het eerder aan de stroomtoevoer ligt ?

0

Jep , een bougiedop met zo’n rubber ding in dat de bougie vasthoud anders valt die er altijd uit :bounce: en twee van die kniegewrichtdinges erop 😉

Je hebt wel niet heel veel plaats bij zo’n boxer maar al bij al lukt het toch vrij makkelijk zo .
                                    Misschien zijn ze bij mij wat stroever die kniegewrichtjes en zoals je zegt kan je eens proberen met wat tape errond .

0
                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.