2 nieuwe MODS

Home Forum Porscheforum mededelingen 2 nieuwe MODS

• Maker
    Discussie
  • Ik vind dat maar een rare bedoening 😯
    Er zijn er hier met een 10 tal berichten die blijkbaar alles en iedereen hier kennen 😯
    WAAROM mogen we niet weten wie ze zijn 🙄
    Sorry voor de off topic vooraleer in met een nieuwe mod ruzie krijg 😀

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 76)
    • [quote=”Ghost” post=227388]
      Wat ik wel raar en soms storend vind is dat die personen vanuit hun moderator account over dingen meespreken alsof iedereen weet wie wat en hoe.[/quote]

DIT ^^^^^^^^

Dat jullie dat niet inzien gaat mijn petje te boven.
      Als de “nieuwe mod” toch anoniem wil blijven… waarom werden er dan niet gewoon 3 accounts aangemaakt : Mod1, 2, en 3. Dat even meedelen aan de users dat de mods nieuw zijn en vanaf nu anoniem. De mod shizzle gebeurt met de mod account en hun gewoon profiel kunnen ze gebruiken om met de rest vrolijk mee te leuteren over Porsche.
      Nu zitten de mods (soms tegen zichzelf, ie hun alter ego) mee te praten en the fishy stuff posten ze onder hun mod account (dank u deepee) en de leuke stuff onder hun eigen account, dit terwijl niemand weet wie ze zijn, en daarmee zondigend tegen de grootste regel van het forum: jezelf deftig voorstellen. En daarmee bedoel ik niet hun voorstelling die barst van de leugens.

Vroeger werd het hebben van meerdere nicks veroordeeld, nu doen zij die het goede voorbeeld zouden moeten geven het? Me no comprendre.

De metaforen gaan ook niet op vrees ik. De agent van wie je het volledige korps niet te weten komt staat er wel persoonlijk, hijzelf. Niet zijn andere nick. Etc…

Maar zoals reeds dikwijls gezegd: Ik wil er me echt niet mee moeien, alleen reageert er een grote hoop niet (die het ook niet vindt kunnen) en de rest die wel reageren worden met foute metaforen het riet ingestuurd.

Nog even resumeren voor het weer verkeerd begrepen wordt: anonieme mods: geen enkel probleem mee, hebben we het jaren geleden ook al over gehad en vond ik toen niet nodig (iirc), laat ze dan echter ook echt anoniem blijven. Alleen corrigerende reacties van de mod account en voor de rest hun persoonlijk account. Imo veel duidelijker, eerlijker en verdedigbaar naar buiten toe :up:

Echter, blijft het zo, het blijft zo: you’re the bosses! :salut: :first:

Amai, hier precies weer wat gemist de laatste dagen.
        Het begint hier steeds minder over Porsche te gaan 🙁

Als je al anoniem moet blijven om je te beschermen tegen een paar azijnpissers, waar gaat dat naartoe ?!

Dames, kom nu… Mooi samen spelen!

We zijn toch geen politici, geen voetbal-supporters, geen religie-fundamentalisten. We zijn allemaal zot van hetzelfde :driver: dus waarom neuten? :popcorn:

Dat er personen gekozen hebben om te helpen vind ik top.
            Dat die personen dat anoniem willen doen met een 2de account vind ik ook ok. Echter was dat best gemeld bij de start.
            Wat ik wel raar en soms storend vind is dat die personen vanuit hun moderator account over dingen meespreken alsof iedereen weet wie wat en hoe.
            Ik ga me er niet langer aan storen en nog 1 laatste maal op uitloggen klikken.
            Het gaat julie goed allen en nog vele porsche en forum plezier.
            Misschien kom ik hier of daar nog wel eens een bekende van hier tegen.

F

Blijkbaar heel wat gemist hier (alhoewel ‘gemist’ misschien niet direct van toepassing is). 😉
              Kort en bondig => Top dat er enkele vrijwilligers deze ondankbare taak op zich willen nemen :up:

Mc klusky. :first:

Meer woorden moeten daar niet meer aan vuil gemaakt worden.

Ik zal hier ook even een kort woordje plaatsen, doch heb geen zin in een discussie hieromtrent, want de hoofdintentie van het forum gaat over Porsche en wat daar mee te maken heeft… en niet over wie is wie…

Wanneer een agent je een vermaning geeft als je (al dan niet bewust) iets verkeerd doet, is dan ook je eerste reactie ‘Wat zijn de namen van al de agenten in jullie korps ?’ of ‘Wat is uw naam agent ?’ Brengt je dat iets verder ?

Het is zeer moeilijk om vrijwilligers te vinden die moderator willen worden, om de simpele reden dat in het verleden al enkele moderatoren verbaal aangevallen zijn op een manier die geen enkel forum waardig is. En dan hebben we het nog niet eens over wat moderatoren in hun PB moeten slikken… Wim heeft het zelf al aangehaald dat dat één van de redenen was dat hij de riem er terug wilde afgooien.

De keuze om als moderator anoniem je werk te willen doen is vrij, wil je dat doen, dan mag dat, ik zie hierin ook geen probleem. Moet je als forumlid een moderator persoonlijk kennen ? Ik zie daar niet meteen een meerwaarde in tenzij men er persoonlijk voordeel wil uithalen mss ? Een mod functie is er niet om vriendjes te zijn met iedereen, maar om het forum op een fijne en correcte manier draaiende te houden.

Wat voor mij belangrijk is , is dat een moderator nuchter en onbevooroordeeld zijn werk doet volgens de regels die zijn opgesteld. Moet je daarom weten wie die moderator in persoon is ? Ik zie niet in waarom… Heb je een probleem met een beslissing of opmerking van een moderator, dan kom je naar de administrator, ik dus, en ik bekijk de zaak dan even…

Indien dit voor commotie blijft zorgen zou ik ook wel iets zien in piwi zijn voorstel, alleen is dat technisch niet mogelijk, want als er 2 of meer mods online zijn kunnen die hun werk niet doen… wegens modprofiel al bezet, bovendien heeft dat ook praktische en technische beperkingen ivm controle van de activiteiten van de mods.

Het zou niet mogen gaan over wie er achter de mod accounts zit, maar wel over wat deze mods doen, en daar verdienen ze respect voor, want er kruipt heel wat meer tijd en energie in dan even een kijkje komen nemen op het forum als het je uitkomt.

S2

Wow, wat een commotie. Ik kom minder en minder op het forum, terwijl ik hier vroeger toch heel frequent een bezoekje bracht 🙂 En dit soort topics is een van de redenen 🙂

[hide]OFF TOPIC RANT:
                      Het woordje en icoontje RESPECT worden hier (op het forum, niet enkel in dit draadje) zo vaak gebruik dat het inhoudsloze holle woorden worden ! Think about it !

ON TOPIC:
                      Mods die niet gekend zijn en zich niet voorstellen, da’s niet conform de board regels, en dus respectloos 😉 !
                      Ben wel fan van PIWI zijn voorstel. 1 MOD account. En laat 5 mods zich voorstellen. Alle 5 deze mods gebruiken hetzelfde account. Iedereen weet wie de mods zijn, maar je weet niet wie van de 5 jouw post verwijderd heeft bijvoorbeeld.
                      Maar da’s gewoon mijn gedacht he. Of dat zo dan gebeurt of niet lig ik verder niet wakker van en ga daar verder ook geen zever over verkopen !
                      [/hide]

Inderdaad laat ons verder praten over Porsche :driver: !
                        Mijn mening waarom ik wil dat de mod’s zich kenbaar maken is voor alle duidelijkheid dat ik vind dat zij het uithangbord ,het gezicht het aanspreekbord van het forum zijn .
                        Een ander kan en mag daar anders overdenken.
                        Voor alle duidelijkheid naar het opperhoofd en de mod’s toe ik heb geen enkele info van Wim bekomen (er waren getuigen bij ,forumleden ) .

Nieuwe mod’s zo moeilijk hebben jullie het ons niet gemaakt om te weten te komen wie er achter zit 😉 😉
                        Het is net als een puzzel !
                        Btw ik heb geen of weinig kritiek gegeven naar jullie adres toe denk ik ,is ook niet de bedoeling !

Wat een raar verhaal!

Allereerst respect voor de (ex-)Moderators en David die om-niet tijd en energie steken in het forum :hail: Dat daar een andere extra nickname voor moet worden aangemaakt, geeft wel ernstig te denken over de staat van het forum (fora in het algemeen). Dus als bekend is dat je vrijwillig om-niet positief werk levert voor het forum (als Moderator), dat je daar dan blijkbaar last mee krijgt als men weet wie je bent of wat je forum nickname is/was? Wie wil er dan nog vrijwilliger zijn of worden?

Van de andere kant, zelf ben ik nogal ouderwets consequent en consistent ingesteld. “Wat je niet wilt dat jou overkomt, flik dat ook een ander niet.” Hoe kun je dan als forum nieuwkomers en forumgenoten voorschrijven een bepaald gedrag te hanteren, terwijl die voorschriften door de forumorganisatie zelf niet worden gerespecteerd? Dan kun je in mijn beleving nieuwkomers en forumgenoten die zich niet aan de voorschriften houden ook niet echt tot whatever verplichten. Dat zal ongeloofwaardig overkomen en alleen maar (negatieve) stof doen opwaaien. Persoonlijk krijg ik daar ook ietwat kortsluiting van, dus ik begrijp de reacties van een aantal zeer gerespecteerde forumgenoten wel. :what:

Wat vinden we bijvoorbeeld van een politie auto die met te hoge snelheid, zonder zwaailichten en sirene keihard door rood knalt? Kan dat?:popcorn:

Over opbouwende kritiek gesproken. Kom op mannen, d’n Mushroom komt naar jaren Moderator ervaring met een slimme oplossing die de bovenstaande ‘probleemkes’ min of meer oplost. Als de anonimiteit van een moderator een voorwaarde is om positieve bijdragen te kunnen leveren zonder persoonlijk gezemel te krijgen, noem deze zoals Mushroom aangeeft dan bijvoorbeeld gewoon Moderator i.p.v. een extra Nicknaam waar voor vele forumgenoten die hier al tijden komen een luchtje aanzit. Bovendien, het werken met standaard teksten ter correctie van foutieve bijdragen scheelt de Moderators uiteindelijk veel tijd en voorkomt dat zo’n correctief commentaar persoonlijk wordt opgevat, waardoor er gezeik van komt. Voorkomen is meestal beter dan genezen!

Meanwhile, doe ik echt m’n best om linkjes te leggen tussen Nicknaam, de bolide en het gezicht die daarbij horen. Dat gebeurt juist bij de meetings en maakt de communicatie op het forum een stuk leuker. Des te meer de vaagheid toeneemt en je niet weet met wie je communiceert, des te minder plezant het wordt om een bijdrage te plaatsen op het forum of te reageren op of contact te leggen met een ander… :think:

+1 Wim

Ik ben ietwat verdrietig over de inhoud van dit topic, hebben we zo weinig andere zorgen, zo weinig andere belangrijke dingen te doen, dat we ons hieromtrent druk kunnen maken?? :happy:

Anderzijds, ben ik ervan overtuigd dat dit forum een brede basis heeft van mensen met gezond verstand, dus levensbedreigend is dit niet.

Ik lees wel de topic over bijvoorbeeld Toscane 2016, alwaar het mooie voorbeeld wordt gegeven van mensen die zich, naast de Mods en McKlusky, totaal belangeloos inzetten om er hier op het forum (en op aarde) wat moois van te maken. Zij krijgen mijn groot respect. Elkeen van hun heeft de bedoeling iets goeds te doen.

Dit voorbeeld en tal van andere soortgelijke zijn hier te vinden op het forum en dat geeft “toegevoegde waarde”. :first:

Wim

Ben ik eens 6 dagen weg, en wat lees ik hier allemaal zeg. :wtf:

Laat het ons gezellig houden en schrijven over onze passie. 💡
                              Geef ieder zijn waarde zoals ze het willen doen en maak je er niet druk om. 💡

Toen ik een opmerking indertijd maakt over het verborgen posten heb ik de antwoorden gekregen waar ik mijn conclusie uit getrokken heb, en dit komt ongeveer op hetzelfde neer. 😕

Komt vanzelf wel uit wie ze zijn, want ooit zal er eentje zich verspreken of verschrijven in een post. 😆 😉

Ive

Ik heb tot hier toe één mod mogen leren kennen in real life, en dat is Harley G.
                                Sympathieke kerel waar je vlot en gezellig mee kunt babbelen en die ook deelneemt aan evenementen van het forum.
                                Hopelijk mag ik de andere MOD’s ook op deze manier leren kennen.
                                Dat komt de sfeer alleen maar ten goede.

J

[quote=”dirk l” post=227233]Ik moet mij aansluiten bij PDS, Zuff-911 en Mush.
                                  Ook ik heb hier geen goed gevoel bij 👿
                                  Anonymous Mods, waar haal je het :what:
                                  ![/quote]

Ik sluit mij hier bij aan!
                                  Mensen die in het donker werken vertrouw ik niet.

Wat als ik discussie/r uzie heb met een mod. (Kan gebeuren, ik ken mezelf)
                                  Maar ik heb geen r uzie met zijn alter ego.
                                  Wie ga ik dan tegenkomen op een evenement of samenkomst? De mod of zijn alter ego. Gaat zijn alter ego toneel spelen en vriendelijk zijn in mijn gezicht terwijl hij me misschien niet kan uitstaan? (Een beetje een extreem voorbeeld maar ik denk wel dat mijn punt duidelijk is…)
                                  Mensen die niet uitkomen voor wie ze zijn, sorry, geen goed idee.

Ik wil zelf geen mod zijn, geen tijd, nog minder goesting maar moest ik mij wel geroepen voelen, dan zou ik het op zijn doen als G-man en niet met een masker op.. En als ik mijn taak eer en geweten doe, kom ik iedereen onder ogen, geen masker nodig.
                                  Mijn mening, niet noodzakelijk de jouwe…

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 76)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.