Met GeertT als copiloot een stevig stukje rijden richting Stuttgart, weliswaar met de daily merc, maar goed, das gewoon de prakticaliteit van de gratis tankkaart. 😀
Gaat het ding wel niet in Noodloop met kapotte MAF.
Gelukkig automatiek en met 3000 rpm geraak je nog altijd aan 170 per uur 😛
Eens aangekomen in Stuttgart eerst een pizza binnengedraaid bij Il Punto, op 400 meter van het museum.. Nu geen prijs winnende pizza, maar best te doen. Beter dan McDo, that’s for sure.
En dan begint Sound Night, 919 gasten, en een rits Porsches met pedigree.
met de nieuwtjes konden ze wat meer door trekken , 911 Turbo S, 996 GT3 Road challenge versie, de Le man klasse winnende GT3RS, maar de echte sterren waren in mijn ogen de oudjes. ook al werden ze niet tot de hoogste toeren getrokken, ze klonken geweldig goed.
Tussenin diverse sprekers, oa Gijs van Lennep en andere piloten, maar ook de Hans Metzger die er voor zijn 88 jaren nog best scherp uit zag.
Een hoop anekdotes over hun race ervaringen , die niet altijd even goed te volgen waren als je het Duits niet helemaal machtig bent.
In mijn ogen was had de 73 RSR de beste sound, koude rillingen gewoon.
de 906 als mooie 2e.
De 917 kwam niet helemaal tot zijn recht kon geen toeren trekken. En geen belasting…
(En het klinkt nog 10 keer beter in ‘t echt, je voelt het geluid)
En nadien sta je in de museum kantine eentje te drinken en komt Hans Metzeger gewoon aan tafeltje naast je zijn koffie drinken… :salut:
De wedstrijd is ten einde en de winnaar is bekend.
Stijn Vandamme wordt de gelukkige winnaar van 2 kaarten voor de Sound Nacht. Gefeliciteerd !
Hartelijk dank aan alle deelnemers voor de tijd en interesse.
Tot een volgende gelegenheid.
[quote=”Herman911″ post=257536]Hè Bart dat durf ik thuis niet zeggen ‘ER IS ECHT NIKS MEER DAN DE SOUNDNACHT’. Volgende ochtend m’n valieske buiten aan de deur :bounce:[/quote]
tja en dan moet ge terug naar huis, naar moeder de vrouw