20 inch velgen

Home Forum Zeverhoekje 20 inch velgen

• Maker
    Discussie
  • Hello P-lovers,

Ik weet dat het off-topic is, daarom heb ik het ook in het zeverhoekje gezet.
    Ik heb een nieuwe daily driver besteld, een Audi A5 Cabrio.
    Ik heb hem besteld met 20 inch velgen en begin me daar nu (1 maand voor levering) zorgen over te maken (over de omvang van de velgen). 😥
    Gaat dit niet te hard zijn volgens jullie? Al iemand ervaring met 20 inch velgen op een daily driver? Ik rij zo’n 30-35.000km per jaar.

Mijn P heeft nu 19inch velgen en dat is soms al behoorlijk hard als men in een put rijdt (en dat is tegenwoordig niet zo moeilijk om te doen, er zijn meer putten dan wegen 🙄 )

Graag jullie raad. 20 inch velgen houden of normaal doen en 19 inch velgen nemen ❓

Thnx,

Plumber

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Anoniem

Die aanhanger ga je heel content van zijn. Ik heb net dezelfde en het is echt een droom van een remorque !
      Met die spieen voor en achter de wielen moet je er bijna geen riemen meer aanhangen.(Toch doen hoor.)
      Ik heb er wel die zijberden bijgekocht, zo wordt de auto minder vuil bij slecht weer en het is ook makkelijk als je iets anders wil vervoeren.

Wim

Weekendje doorgewerkt Stefan. 😆

die traffic lijkt niet meer op die die ik zag ???

velgen, bumpers, aanhanger, …

schiet goed op !

😀

Heb hem al zien staan de Traffic, -> mooi met die velgen!
            Proficiat voor Timo! (en ook beetje voor Wim? 🙂 ) )

Wim

Mooi zo’n bedrijfsauto hè. 8)

Timo heeft nu 3 weken een Traffic, en ook al het nodige aan gedaan.

En hier met de nieuwe Anssems trailer.

Was wel nodig, hebben de VW oprij wagen verkocht omdat deze niet praktisch was, wel voor een complete auto, maar niet voor de auto’s die wij dikwijls moeten halen die al een deel gedemonteerd zijn.
              Kunnen nu de losse stukken in de Trafic.

Anoniem

Mijn ‘daily driver’ of ‘leasebak’ zoals jullie het noemen is een A4 2.7 TDi op 18” velgen. Met een sportvering daarbij (wat vermoedelijk op je A5 ook gekozen werd), gaan bij dagelijks gebruik je vullingen op den duur toch wat losser zitten.
                Vandaar heb ik er de optie ‘Audi Drive Select’ optie bijgenomen (variabele afstelling van ophanging, stuurinrichting en multitronic). Prijzig maar geen moment spijt van gehad, zeker als je passagiers bijhebt maakt dat voor hen een enorm verschil wanneer je de comfortstand gebruikt… Just a thought…
                Veel rijplezier – groeten
                Wim

Hangt ook sterk van de vering af .
                  Voorheen reed ik als Daily een A4 2.6 Quattro op 17ers
                  Nu een A6 2.8 Quattro op 18ers
                  De A6 is desondanks zachter in gebruik dan de A4 was

ik rijd met 20″ op een super verlaagde transporter en das toch wel redelijk hard hoor, deze is wel extreem verlaagd, mijne vorige transporter lag niet zo laag en dat viel reuze mee

dit is de transporter waar ik 30000km/jaar mee bol

nu denk ik persoonlijk als audi 20″ leverd op een nieuwe wagen dat dit heel goed gaat meevallen omdat audi geen oncomfortabele wagens wil verkopen 😉

Geen ervaring met 20ers op een A5.
                      Maar comfort op een daily driver primeert, dus moesten de 19ers meer comfort bieden en daardoor aangenamere rijeigenschappen, dan zou ik absoluut daar voor gaan.

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.