20″ wielen op 981 met of zonder PASM?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster 20″ wielen op 981 met of zonder PASM?

• Maker
    Discussie
  • Beste 981 bezitters, ik wil beroep doen op jullie ervaring wat betreft 20″ wielen op een 981 (Boxster).
    Mijn 987 heeft 19″ velgen en standaardophanging en dat is goed op het vlak van comfort zolang de baan goed ligt.
    Ik heb de 718 Boxster en Cayman gereden met de 20″ wielen en PASM. Het verschil tussen Normal en Sport merk je goed als je over slechte weg of kasseien rijdt. PASM was sowieso een optie die ik aangevinkt heb op de configurator van de 718. 🙂
    Van de 981 heb ik van “horen” zeggen dat de 20″ wielen worden afgeraden bij een standaardophanging omwille van oncomfortabel.
    Ik heb er ene op het zicht maar zonder PASM. Het is natuurlijk een vrijetijdswagen waarmee eens op reis wordt gegaan maar niet voor dagelijks gebruik.
    Hoe zit het met jullie ervaring?

2 reacties aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
    • Toen ik mijne 981 kocht zat ik ook met het dilemma 19 ” of 20 ” de 20 “werd mij toen sterk afgeraden op standaardophanging .

Had toen de mogelijkheid om met beide te kunnen testen op het zelfde traject van ons Belgisch wegennet :bounce: , snelweg :up: persoonlijk vond ik de 20 ” veel te hard
      De 19 ” staat ook veel mooier in de wielkasten maar das goesting .

DSC03264-2.JPG

Geen ervaring op de 981, maar is generiek doorheen heel het gamma denk ik. Nooit nog een Porsche zonder PASM, is een must have ! Niet alleen voor het comfort, maar ook optisch. Die 1cm lager is echt significant mooier.
        Toegepast op jouw geval, niet toehappen !

2 reacties aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.