2008 Cayenne “Air Suspension” probleem

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Cayenne 2008 Cayenne “Air Suspension” probleem

• Maker
    Discussie

• Dino737
    Deelnemer

Hallo,

Heeft er iemand ervaring met een rode waarschuwing op het dashboard samen met een biepend geluid dat er een probleem is met de air suspension?

Vreemde is dat als ik de Cayenne stil leg en opnieuw start het probleem is opgelost. Ik kan hem daarna helemaal op bovenste stand zetten en ook op de laagste zonder problemen. Op de autostrade gaat hij ook automatische naar een lagere stand.
      Het is maar heel af en toe dat hij de waarschuwing geeft en dan is er niets meer mogelijk (blokkeert hij de volledige regeling) tot je de auto herstart.
      Het is ook iedere keer op een ander moment: op moment dat hij automatisch wou zakken naar de autostrade stand, als hij reeds 30′ op de autostrade stand stond, op de gewone stand, …

Alvast bedankt voor jullie inbreng!

Groetjes,

Dino

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
      • Was all-in, geplaatst dus.

1250€ met of zonder plaatsen?

Sorry voor het late antwoord.

Uiteindelijke verdikt in de garage: kleppenblok die de lucht stuurt naar de verschillende “wielen” en de sensors aan de rechterkant moesten vervangen worden: 1250€ incl BTW.

Die kleppenblok is blijkbaar een zwak punt bij Cayenne en Panamera met luchtvering.

S2

Even laten uitlezen bij een OPC en je weet al veel meer.

Nu kunnen we alleen maar gokken.

Mijn gok: een levelsensor die soms uitvalt (sensor die de hoogte doorgeeft), waardoor de auto niet meer weet in welke stand hij staat en in een noodprogramma gaat. Bij herstarten wordt de sensor geherinitialiseerd en is het probleem verholpen.
              Gezien het “random” lijkt zou ik dan gokken op een soort massasluiting bij het rijden door bvb. een put.

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.