Deel 3:
Damn, ik heb een Porsche gekocht! Dan toch.
Oei, de ten zeerste aangeraden AKK heb ik niet laten uitvoeren….
Nu maar hopen dat ik geen kat in een zak gekocht heb. De missess was ook wat verbaasd omdat ik die nu zo maar ineens kocht zonder dat ze hem zelf eens gezien had. Tja…
Soms ben ik iets te snel om knopen door te hakken. Op zo’n momenten wordt het zwart voor mijn ogen en spring ik in het zwarte gat. (Gelieve vunzige commentaar achterwege te laten)
De missess was ondertussen ook al helemaal met het Boxsterverhaal en toen hij eindelijk op de oprit stond te blinken, hebben we direct geprobeerd of onze valiezen er in pasten.
En ja hoor. Eentje vooraan en eentje achteraan. Perfect! Ze had al een plan….richting Ardêche namelijk…..
En dan is het wachten op de nummerplaten en de eerste rit. Enkele keren per dag kopje in de garage steken, grote grijns op dat van nature norse gezicht toveren, vol bewondering kijken naar die prachtige lijnen.
Wanneer de nummerplaat eindelijk in de brievenbus valt, wordt die uiteraard onmiddellijk gemonteerd, springen we in de Boxster, gaat het dak er af (het is gelukkig vrij warm half februari) en maken we ons eerste ritje.(met de Boxster!)
Ok, dit is het. Laat de lente maar komen. Dankzij het forum waren we ook op de hoogte van de jaarlijkse Porsche Lentemeeting van Leander en hadden we ons voorgenomen om in te schrijven. De missess wilde echter enkel gaan indien we ook de rit konden meedoen. Helaas waren de gratis plaatsen al volzet en konden we nog enkel via de VIP-kaarten meerijden. Aldus dan maar aangeschaft. Ik zag het alleen niet zitten om als gewone werkmens met mijn 9-jarig Boxsterke tussen de ongetwijfeld rijke en van het laatste nieuwe zware Porsche tuig voorziene VIP’s te gaan staan, maar ja….
Wanneer de dag des oordeels naderde, via het forum afgesproken met Boxsterwalter die ook maar recent een nieuwe Boxster had aangeschaft.
En dat was onze eerste uitstap met de Porsche…..
Het is onmogelijk om een het hele jaar in detail te beschrijven vandaar hieronder een aantal zinnen en woorden waarmee je zelf het verhaal kan vervolledigen.
In totaal meer dan 9800km gereden op 10 maanden.
Porsche lentemeeting, RLC rit, Stoopkesrit, aantal ritten met Poca, Porsche Scene live, weekje Bessèges, Zomersproetjesrit, oldtimers 4 specials,24h van Zolder, Deepee’s event in Kasterlee, benefiet voor Steven, ritje Scherpenheuvel…
Ik denk wel dat het duidelijk is dat mijn eerste jaar met Porsche een dikke meevaller is geweest. De Boxster is duidelijk niet gekocht om in het weekend voor de deur te laten staan zodat iedereen hem kan zien maar vooral voor mijn plezier.
De Boxster maakt een zekere drang los die ik voorheen enkel maar kende bij het drummen en motorijden. De drang van…..nu moet ik instappen en rondrijden.
Al is het maar 10-20km en dan stoppen voor een koffietje of een coupe.
En dan te weten dat ik eigenlijk altijd met de BMW Z4 in mijn hoofd zat. Enkel de wederhelft vindt die snuit veel te lang dus dat was een njet. Achteraf bekeken denk ik niet dat ik er zoveel van genoten en mee gereden zou hebben als met de Boxster. Dit is ook mede dankzij jullie! Met speciale dank aan Peter Targa, deepee, Monza om bepaalde bijeenkomsten zomaar in elkaar te boksen!
Bedankt aan alle anderen voor jullie leuke gezelschap en knappe auto’s!
Ik hoop dat 2015 meer van dat mag zijn!
Eén ding is zeker: de stap zetten om een Porsche(ke) te kopen, is één van de betere van mijn leven geweest. (Op dit moment toch)
Cheers!
Happy 2015!
Gert