2014: Mijn eerste Porsche jaar!

Home Forum Zeverhoekje 2014: Mijn eerste Porsche jaar!

• Maker
    Discussie

• Gert
    Deelnemer

Het is de periode van de jaaroverzichten en ik sta ook steeds even stil bij wat er op 1 jaar allemaal gebeurt. Helaas voorgoed afscheid moeten nemen van enkele geliefden. Er was echter 1 rode draad doorheen het ganse jaar. Iets dat er de vorige jaren niet was…. *porsche
      Vandaar mijn persoonlijk jaaroverzicht wat betreft deze rode draad. Omdat dit voor de meesten “zever” is, heb ik het ook maar in het zeverhoekje gestoken maar ik wil het hier wel gewoon kwijt. Al is het maar om Mcklusky en de de mod’s een idee te geven wat voor impact het forum toch heeft op sommige mensen….. Merci voor dit leuke en nuttig forum!

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
      • Wat is er zo leuk om met een saaie auto rond te rijden….Dat je in de weekenden in je Porsche kan stappen…

Leuk geschreven ! :respekt:

:up:

Carpe diem, zo is het maar net. Ik vind het leven ook veel te kort om met een saaie machine rond te tuffen als het anders kan. Iedere meter is genieten met een *porsche

[quote=”Harley G” post=191024]Het enige minpunt aan het hele Porsche gebeuren is het feit dat we altijd weg zijn bij goed weer en de tuin is een wildernis geworden tot grote frustratie van mezelf maar nog meer de missess. Dus als iemand voor en na tuinonderhoud doet en mij 2-3 keer op een jaar eens kan komen helpen…be welcome 😆 Dan kan ik zonder ruzie gaan :driver: met de *porsche[/quote]

Kan ik me zoooo goed voorstellen

Leuk om lezen, merci.
                  Het doek me herinneren aan de emotie die ik zelf had aan de zoektocht en de aanschaf.

Ik herinner me nog dat ik vol enthousiasme naar Antwerpen reed, een rit van een 70km voor mij, om de 996 in ontvangst te nemen.
                  In al mijn opwinding was ik de nummerplaten vergeten meenemen. Pffff grrr, terug naar Gent en een paar uur wachten vooraleer ik er kon mee rijden 😀

Het enige minpunt aan het hele Porsche gebeuren is het feit dat we altijd weg zijn bij goed weer en de tuin is een wildernis geworden tot grote frustratie van mezelf maar nog meer de missess. Dus als iemand voor en na tuinonderhoud doet en mij 2-3 keer op een jaar eens kan komen helpen…be welcome 😆 Dan kan ik zonder ruzie gaan :driver: met de *porsche

Leuk verhaal

Dank U Gert om dit verhaal met ons te delen! :respekt:

Mijn twisted mind kon er maar 1 verborgen wens cq fantasie uithalen, maar het is er eentje van je missess… .

A man & his car! :up:

En aan zijn zijde een gelijkgestemde partner :up:

:applaus: :applaus:

Amen! De zevende dag …

:up: :up: :applaus: mooi verhaal

Deel 3:

Damn, ik heb een Porsche gekocht! Dan toch.
                                  Oei, de ten zeerste aangeraden AKK heb ik niet laten uitvoeren….
                                  Nu maar hopen dat ik geen kat in een zak gekocht heb. De missess was ook wat verbaasd omdat ik die nu zo maar ineens kocht zonder dat ze hem zelf eens gezien had. Tja…
                                  Soms ben ik iets te snel om knopen door te hakken. Op zo’n momenten wordt het zwart voor mijn ogen en spring ik in het zwarte gat. (Gelieve vunzige commentaar achterwege te laten)
                                  De missess was ondertussen ook al helemaal met het Boxsterverhaal en toen hij eindelijk op de oprit stond te blinken, hebben we direct geprobeerd of onze valiezen er in pasten.
                                  En ja hoor. Eentje vooraan en eentje achteraan. Perfect! Ze had al een plan….richting Ardêche namelijk…..
                                  En dan is het wachten op de nummerplaten en de eerste rit. Enkele keren per dag kopje in de garage steken, grote grijns op dat van nature norse gezicht toveren, vol bewondering kijken naar die prachtige lijnen.
                                  Wanneer de nummerplaat eindelijk in de brievenbus valt, wordt die uiteraard onmiddellijk gemonteerd, springen we in de Boxster, gaat het dak er af (het is gelukkig vrij warm half februari) en maken we ons eerste ritje.(met de Boxster!)
                                  Ok, dit is het. Laat de lente maar komen. Dankzij het forum waren we ook op de hoogte van de jaarlijkse Porsche Lentemeeting van Leander en hadden we ons voorgenomen om in te schrijven. De missess wilde echter enkel gaan indien we ook de rit konden meedoen. Helaas waren de gratis plaatsen al volzet en konden we nog enkel via de VIP-kaarten meerijden. Aldus dan maar aangeschaft. Ik zag het alleen niet zitten om als gewone werkmens met mijn 9-jarig Boxsterke tussen de ongetwijfeld rijke en van het laatste nieuwe zware Porsche tuig voorziene VIP’s te gaan staan, maar ja….
                                  Wanneer de dag des oordeels naderde, via het forum afgesproken met Boxsterwalter die ook maar recent een nieuwe Boxster had aangeschaft.
                                  En dat was onze eerste uitstap met de Porsche…..
                                  Het is onmogelijk om een het hele jaar in detail te beschrijven vandaar hieronder een aantal zinnen en woorden waarmee je zelf het verhaal kan vervolledigen.
                                  In totaal meer dan 9800km gereden op 10 maanden.
                                  Porsche lentemeeting, RLC rit, Stoopkesrit, aantal ritten met Poca, Porsche Scene live, weekje Bessèges, Zomersproetjesrit, oldtimers 4 specials,24h van Zolder, Deepee’s event in Kasterlee, benefiet voor Steven, ritje Scherpenheuvel…
                                  Ik denk wel dat het duidelijk is dat mijn eerste jaar met Porsche een dikke meevaller is geweest. De Boxster is duidelijk niet gekocht om in het weekend voor de deur te laten staan zodat iedereen hem kan zien maar vooral voor mijn plezier.
                                  De Boxster maakt een zekere drang los die ik voorheen enkel maar kende bij het drummen en motorijden. De drang van…..nu moet ik instappen en rondrijden.
                                  Al is het maar 10-20km en dan stoppen voor een koffietje of een coupe.
                                  En dan te weten dat ik eigenlijk altijd met de BMW Z4 in mijn hoofd zat. Enkel de wederhelft vindt die snuit veel te lang dus dat was een njet. Achteraf bekeken denk ik niet dat ik er zoveel van genoten en mee gereden zou hebben als met de Boxster. Dit is ook mede dankzij jullie! Met speciale dank aan Peter Targa, deepee, Monza om bepaalde bijeenkomsten zomaar in elkaar te boksen!
                                  Bedankt aan alle anderen voor jullie leuke gezelschap en knappe auto’s!
                                  Ik hoop dat 2015 meer van dat mag zijn!
                                  Eén ding is zeker: de stap zetten om een Porsche(ke) te kopen, is één van de betere van mijn leven geweest. (Op dit moment toch)
                                  Cheers!
                                  Happy 2015!
                                  Gert

a dirty mind is a joy forever?
                                    abso..fuckin…lutely

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.