2014: Mijn eerste Porsche jaar!

Home Forum Zeverhoekje 2014: Mijn eerste Porsche jaar!

• Maker
    Discussie

• Gert
    Deelnemer

Het is de periode van de jaaroverzichten en ik sta ook steeds even stil bij wat er op 1 jaar allemaal gebeurt. Helaas voorgoed afscheid moeten nemen van enkele geliefden. Er was echter 1 rode draad doorheen het ganse jaar. Iets dat er de vorige jaren niet was…. *porsche
      Vandaar mijn persoonlijk jaaroverzicht wat betreft deze rode draad. Omdat dit voor de meesten “zever” is, heb ik het ook maar in het zeverhoekje gestoken maar ik wil het hier wel gewoon kwijt. Al is het maar om Mcklusky en de de mod’s een idee te geven wat voor impact het forum toch heeft op sommige mensen….. Merci voor dit leuke en nuttig forum!

31 reactie aan het bekijken (van in totaal 31)
      • Deel 1: de aanloop
        Na meer dan 15 jaar het geluk te hebben gehad om een bedrijfswagen te hebben, de steeds maar dalende rente op spaarboekjes, het besef dat niet iedereen met de vingers in de neus 80 of 90 jaar oud wordt, liep ik al een tijdje rond met het idee van een vrijetijdswagen te kopen. Meerbepaald een cabrio. In eerste instantie moest het eentje zijn waar we met 4 in konden en bij voorkeur met hardtop (Levensgezellin moet niet weten een “stoffen dak”)
        Dus de Volvo C70 kwam in het vizier…. Hier en daar wat rondgesnuffeld op het internet, wat gedroomd en dan uiteindelijk mij toch de bedenking gemaakt dat ik dan in mijn vrije tijd weer met een loggere gezinswagen aan het rondsjezen zou zijn. De BMW 3 cabrio was ook een kandidaat maar ik weet niet waarom ik die snel teug geschrapt heb. Wellicht om budgettaire redenen….. De hele zaak laten bekoelen…..en dan plots het licht gezien…….geen 4-zitter maar een roadster zou het worden. Mijn persoonlijk favoriet….de nieuwe Z4…..met hardtop dus de missess zou wel meegaan in dit verhaal, dacht ik….. “Pfffft, die snuit is veel te lang van die Z4” was nu de opmerking. Tja, daar sta je dan met een mond vol tanden….
        Niettegenstaande deze opmerking toch wat rondgesurfd op zoek naar de geschikte Z4. Dan vorig jaar in Stuttgart (toen wist ik niet dat dit de bakermat van Porsche is) bij een gelijkgezinde collega mijn idee over een roadster gedropt. Hij begreep mij volledig en vroeg mij wat ik van de Boxster vond. Ik had bij de lancering van de allereerste Boxster eens gezegd dat ik dat ooit wel zou willen kopen….maar we zeggen zoveel als twintiger, hé.
        Enne die zullen zeker veel te duur zijn voor mijn budget..
        Plotse bekentenis van mijn collega: “ik heb er ene”. Euh wat? Een Boxster? Ja.
        Zalige auto. Veel te weinig mee gereden. Zou hem wel willen wegdoen maar mocht niet van de vrouw dus ja…mijn interesse voor de Boxster was geprikkeld.
        Terug thuis het internet afgeschuimd naar occasie Boxsters om toch eens een idee te krijgen van de prijzen ed…..
        En dan op woensdag 18/12/2013…mijn eerste ervaring met de Boxster.(collega had mij uitgenodigd) Voor het eerst in mijn leven in een Porsche. Als passagier…..mmmm en dan mocht ik het stuur overnemen…..en tja…..New Target & Budget defined.
        Zoals met vele dingen ga ik dan vervolgens het internet afschuimen op zoek naar info en meestal vind je die op een forum. En zo ben ik hier beginnen meelezen en na enkele dagen heb ik mij op 30/12/2013 officieel geregistreerd als Harley G.

De rest volgt in deel 2 🙂

31 reactie aan het bekijken (van in totaal 31)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.