2017 autosalon Geneve – 991.2 GT3

Home Forum Porsche Talk 2017 autosalon Geneve – 991.2 GT3

  • Dit onderwerp bevat 97 reacties, 16 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 jaren geleden door Erwin.
  • Maker
    Discussie
  • Porsche stelt z’n allereerste break voor op het salon van Geneve: Panamera Sport Turismo
    Afwachten welk derde nieuw model zal voorgesteld worden naast de Panamera Turbo S E-Hybrid. Een nieuwe GT3 of een GT4RS ???

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 97)
    • Da Carmine Red is ook :popcorn: :popcorn: :popcorn:

        +1 voor Guards Red, zou ook mijn keuze zijn indien ik GT3 zou kunnen betalen 😳 😳 😳
        Klapkuipjes zijn wel top stoelkes,, ook over getwijfeld in het begin om mijne 991 Targa maar nog geen moment beklacht. Als uw vrouw veel in minirok moet in of uitstappen is het wel iets minder elegant :ass: :ass: :ass: :happydance: :happydance: :happydance:

        IMG_0098.JPG

          Guards Red is een kleur die gewoon klopt voor de auto. Dan heb je ook nog het meeste interieur opties met rode accenten, altijd meegenomen. Bijvoorbeeld rode wijzerplaten. Gele kun je blijkbaar niet kiezen. Dus je vrouw heeft gelijk!

            PDK = +1
            Stoelen = ik heb in beide Spyders de kuipjes met klap, nog geen moment beklaagd, ook top wanneer je eens naar Italia moet. Kan je nog verwarmen ook (voor als je open wil rijden bij de Spyders dan :))

            Voor dagelijks gebruik misschien wel een beetje over de top. Zondag te test als je wil (de stoeltjes, niet de auto :think: )

            Kleur = PTS speedyellow (zie zondag :first: );

            Voor guards reds zie <=====

              Lep op met die vaste kuipen. In mijn 996 gt3 cs stonden die ook.
              Die waren te smal aan de schouders voor mij, geeft snel pijn in nek bij langere ritten.
              Testzitten is de boodschap 💡

                [hide]@YellowSub : Tof artikel he 🙂

                Ik ga uiteraard voor de PDK. En ik respecteer ieder zijn mening natuurlijk, maar wat mij betreft moet je wel krankjorum zijn om een sportwagen van dat kaliber te kastreren met een manuele bak ! Preuninger mag zeggen wat hij wil. Je verliest zoveel performance, zoveel aggressie, zoveel focus, door die manuele bak. Enkel nuttig als je de wagen zou kopen als “belegging” in een verzameling om niet te rijden. YMMV 😉

                Keuze van de kleur is VEEEEEEL moeilijker dan de keuze van de boite. Dat Racing Yellow is een serieus lekker kleurtje, zeker met die zwarte velgen ! Maar het kwam op staal bij de dealer een stuk “flauwer” over dan op de Porsche online configurator. Plus “die van ons” heeft haar zinnen op Guards Red gezet momenteel, ook met zwarte velgen.

                -Sapphire Blue is ook mooi, was erg onder de indruk van de Macan van Monza en die is volgens mij ook SB ! Maar past die kleur op een GT3 ? En combineert dat met de rode remklauwen en rode harnassen ?
                -En zwart, mmmmja, een Darth Vader GT3 zie ik ook wel zitten, maar dan vallen de details van de wagen wat weg.
                -Dan wit, traditionele motorsport kleur, maarja ik heb nu al een witte.
                -Lava Orange vind ik een RS kleur, een beetje “ik wil een RS nadoen maar kan hem niet betalen”-achtig.
                -Miami Blue, mooi, maar is een modekleur, ga ik misschien snel beu worden. En net zoals met SB, combineert dat met de rode remklauwen en rode harnassen ?
                -Alles wat riekt naar grijs mag ik niet pakken van die van ons dus dat mooie Kreide/Crayon/Chalk mag niet, alsook no go op Agathe Grey en GT Silver. En Graph Blue mag niet van Rollie.

                Verder is ook de keuze van het zitmeubilair lastig. Enerzijds de Sportkuipjes met neerklapbare rugleuning die niet hoogteverstelbaar zijn (alla gt2 dacht ik), anderzijds de full buckets (alla 918 en gt4) die hoogteverstelling hebben maar geen klapbare leuning.
                De klapkuipjes zijn naar verluid comfortabeler wegens minder rechtop, vaster aan de heupen, losser aan de schouders. De volledige kuipjes zijn losser aan de heupen en vaster aan de schouders en door de hoogteverstelling misschien interessanter als “die van ons” er mee rijdt. Maarja dat zijn maar beschrijvingen he, en de ene mens is de andere niet. Probleem is dus dat de zitjes NIET beschikbaar zijn om eens gaan in te zitten bij Porsche import !
                [/hide]

                  iris.jpeg

                  De manuele bak is maar beschikbaar “from 09/2017 at the earliest”

                    Voor de niet-lezers onder ons: Preuninger on GT3

                      nu begint het mij ook te dagen waarom BCcars de primeur van geneve zo pertinent wist te vertellen in avant premiere :mrgreen:

                        Bedankt voor de link. Onvoorstelbaar hoe die ingenieurs toch maar steeds details vinden om te verbeteren.

                        [hide]En? Wat is jouw voorkeur? Manueel of PDK? Herr Preuninger is vrij duidelijk. Rij je geen rondetijden of maak je geen gebruik van de launch control, dan is de manuele het leukste…

                        My personal taste, maybe because it’s a newer thing, I love the manual, maybe I’m getting old for race track. But being on a track definitely PDK.

                        Zelf zou ik toch twijfelen als ik vandaag moest kiezen want ik gebruik de mijne voor alle verplaatsingen tenzij er teveel rommel meemoet. Dat wil zeggen dat ik toch af en toe in een file sta. Niet leuk als je de koppeling dan -tig keer moet intrappen.[/hide]

                          All there is to know, straight from the horse’s mouth …

                          http://www.pistonheads.com/news/ph-germancars/andreas-preuninger-on-the-new-gt3/35880

                            Jep, en dan wordt de faudte foto nog eens gequote ook 🙂
                            Two wrongs make a right ?

                              [quote=”bccars” post=248486]DP, die foto, is dat nu een test om te zien of we wakker zijn ofwa 😉 …[/quote]
                              missie geslaagd :geek:

                                [quote=”deepee” post=248483]het is idd de 991.2 4.0 L GT3 met 500 pk die als wereldpremiere getoond wordt op het 2017 salon van Geneve:

                                https://newsroom.porsche.com/en/products/porsche-911-gt3-world-premiere-geneva-motor-show-gims-2017-13466.html

                                Schoon kleur :driver:

                                  Voor de eerste keer sinds de 997 terug een motorsport motor met roots in de competitie ! Op dat gebied zeker een grote stap !

                                15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 97)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.